Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Speciaal voor non-profitorganisaties heeft Google het Ad Grants-programma opgericht. Google Ad Grantees ontvangen een gratis Google Ads budget van $ 10.000 per maand. Met de komst van Ad Grants is adverteren in Google toegankelijker geworden voor non-profitorganisaties.

WANNEER KOM JE IN AANMERKING VOOR HET GOOGLE AD GRANTS-PROGRAMMA?

Google stelt een aantal voorwaarden om in aanmerking te komen voor het Google Ad Grants-programma. De organisatie moet een geldige liefdadigheidsstatus hebben in Nederland. Dit wil zeggen dat de stichting in het bezit moet zijn van een zogenaamd CBF-keurmerk of CBF Verklaring van geen bezwaar. Door de Belastingdienst is de stichting erkend Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Daarnaast moeten de organisatie geregistreerd zijn bij TechSoup Nederland.

De volgende organisaties komen niet in aanmerking voor Google Ad Grants:

BIJSTUREN VAN GOOGLE AD GRANTS CAMPAGNES

Elke Google Ads campagne dient bijgestuurd te worden, zo ook de Google Ad Grants campagnes. Je advertenties moeten aan een aantal eisen voldoen om het recht op het budget te blijven behouden, daarvoor is het noodzaak om de campagnes maandelijks bij te sturen. Indien je je campagnes niet bijstuurt, kan Google de keuze maken de lopende campagnes te onderbreken en kan het er zelfs voor kiezen om het Grants budget in te trekken.  

Voldoende kennis van Google Ads is een must om de campagnes goed te kunnen bijsturen. Uiteraard is het mogelijk dit uit te besteden bij een online marketing bureau, echter is er ook de mogelijkheid om dit zelf te verzorgen. Wanneer je geen kennis hebt van Google Ads, is het verstandig om eerst een Google Ads training te volgen. Zo kan het maximale uit het Grants-budget behaald worden voor je organisatie. Copper IM geeft training in het beheren en bijsturen van deze campagnes. Meer informatie vind je bij onze Google Ads-trainingen.

VOORDELEN VAN GOOGLE AD GRANTS

Door het Google Ad Grants-programma kan een non-profitorganisatie gebruikmaken van een aantal voordelen. De grootste voordelen zijn:

NADELEN VAN GOOGLE AD GRANTS

Helaas zitten er ook een aantal nadelen aan het werken met het Google Ad Grants-programma.

VALKUILEN VAN GOOGLE AD GRANTS

Google Ad Grants biedt een non-profit organisatie diverse kansen. Toch moet je oppassen voor de valkuilen. Hieronder een aantal zaken waar rekening mee gehouden moet worden.

Lees ook
Strategisch overleg met laptops

19 februari 2020

Hoe maak je de beste landingspagina’s?

Hoe maak je de beste landingspagina? Wat is een landingspagina eigenlijk precies? Dit zijn zomaar een aantal vragen die bij veel website-eigenaars spelen. In deze blog gaan wij je proberen te behoeden voor veelgemaakte fouten, en je tips geven om de ideale landingspagina te maken. Wat is een landing page?…

Auteur: Luuc Hendriks
Expertise(s):
SEA
Domeinverhuizing Copper IM

14 februari 2020

Maak van je domeinverhuizing een SEO-succes

Je merknaam veranderen, twee websites samenvoegen of een wijziging van .nl naar .com: er zijn een hoop redenen op te noemen om je domein te verhuizen. Maar wist je dat een domeinverhuizing veel impact kan hebben op je organische posities en SEO-verkeer? Deze impact kan zowel positief als negatief zijn,…

Auteur: Carsten de Groot
Expertise(s):
SEA