Advertising

4 manieren voor verkopen op instagram

4 manieren voor verkopen op instagram

Shoppen via Social Media wordt steeds normaler en Instagram speelt daar goed op in. Het was al mogelijk om te shoppen via de feed en Stories, maar dit jaar wordt het ook mogelijk om te shoppen via Instagram Reels en IGTV. Reden genoeg dus om wat tips met jou te delen.

INSTAGRAM SHOP

Instagram shop biedt jou als bedrijf een manier om je productcatalogus te presenteren en nieuwe klanten via Instagram te bereiken. Door een Instagram winkel op te zetten kun je producten selecteren die verkocht kunnen worden.
 

Maar dat is niet het enige. Als je een Instagram winkel hebt, kun je ook vertoond worden in het tabblad Instagram Shops in de hoofdnavigatie. Hier kunnen potentiële kopers door relevante winkels heen scrollen. Een beetje zoals window shopping ;). De selectie winkels die iemand te zien krijgt gaat op basis eerdere betrokkenheid en post en merken die mensen volgen.

LINK IN BIO

Link in bio kent iedereen waarschijnlijk wel. Dit is de meest efficiënte manier om mensen naar je webshop te sturen. Je hebt binnen Instagram maar de mogelijkheid om 1 link in je bio te plaatsen. Dit kan een directe link naar webshop zijn of je kunt een externe tool gebruiken zoals linktree om meerdere linkjes naar je website plaatsen.

INSTAGRAM FEED POST EN VERHALEN SHOPPING

Instagram is bij uitstek het Social Media kanaal om nieuwe producten en merken te ontdekken en Instagram Shopping maakt het super gemakkelijk om van inspiratie tot conversie over te gaan. Met Instagram Shopping kun je producten taggen in je feedposts, Stories, Reels etc. In één post kun je hierdoor mensen inspireren, laten zien hoe een product gebruikt of gedragen kan worden, de prijs tonen en mensen direct doorsturen naar je webshop. Hoe vaker je producten tagged met Instagram shopping, hoe groter de kans is dat je wordt vertoond in het tabblad Instagram Shop.

SHOPPEN MET INSTAGRAM GUIDES

Instagram Guides is eind 2020 gelanceerd in Nederland en biedt de mogelijkheid om bijvoorbeeld producten, plaatsen en/of posts rond een bepaald onderwerp te bundelen in een gids. Deze Guides zijn perfect geoptimaliseerd voor e-commerce.

Zo kun je bijvoorbeeld eerder geplaatste posts opslaan in één gids en deze opnieuw promoten, denk bijvoorbeeld aan “Nieuwe collectie” of ”Cadeau’s onder €20” of “Favorieten voor de keuken”.

 

Heb jij help nodig bij het inrichten van je Instagram winkel? Onze specialisten helpen je graag om jouw Instagram account goed in te richten zodat je gaat knallen met verkopen! Neem contact met ze op!