Advertising

5 redenen voor adverteren op facebook en instagram

5 redenen voor adverteren op facebook en instagram

Waarom adverteren op social kanalen zoals Facebook en Instagram een goed idee is?
Onze Social specialist Kimberley geeft je hieronder 5 redenen waarom adverteren op social media ook voor jouw bedrijf kan werken.

1. LAGE KOSTEN EN HOOG BEREIK OP FACEBOOK EN INSTAGRAM

Adverteren op Facebook en/of Instagram kan al vanaf € 1,- per dag! Dus voor een laag budget van drie tientjes per maand kun je al aanzienlijk veel nieuwe mensen uit je doelgroep bereiken. Het budget dat je kiest heeft altijd invloed op de prestaties van je campagne. Facebook heeft namelijk een heel slim algoritme, maar heeft daarvoor wel voldoende data nodig. Met een dagbudget van € 1,- per dag zal het lang duren, of lastig zijn voor Facebook, om je campagne te optimaliseren. Met een dagbudget van minimaal € 5,- gaat dat al een stuk makkelijker. Kortom lage kosten voor een hoog bereik.

2. BEREIK EENVOUDIG DE JUISTE DOELGROEP

Facebook verzamelt data op basis van alle beschikbare profielinformatie van hun Facebook en Instagram profielen. Om die reden zijn er super veel mogelijkheden om de voor jou juiste doelgroep eenvoudig te selecteren. Het samenstellen van de juiste doelgroep gaat verder dan alleen demografische gegevens. Denk bijvoorbeeld ook aan hobby’s, opleiding, fans van andere bedrijfspagina’s, interesses als films en muziek. Er zijn dus heel veel mogelijkheden om naast leeftijd, geslacht en woonplaats een specifieke doelgroep te selecteren. Heb je al een idee wie de doelgroep is?

3. RETARGETING

Met Retargeting op Facebook en Instagram kun je eenvoudig websitebezoekers opnieuw benaderen. Let op: deze doelgroep moet wel minimaal 1000 gebruikers bevatten om hem te kunnen gebruiken. Je kunt websitebezoekers zonder conversie retargetten door een advertentie te laten zien met eerder bekeken producten/diensten. Om ze uiteindelijk alsnog te “verleiden” tot een aankoop bijvoorbeeld. Maar je kunt ook een actie onder de aandacht brengen bij mensen die eerder je website bezocht hebben. Zo blijf je top of mind bij jouw websitebezoekers en zorg je ervoor dat ze uiteindelijk alsnog converteren.

4. LOOK-A-LIKE DOELGROEPEN

Misschien ken je ze wel, maar misschien ook niet: Look-a-like doelgroepen, ook wel vergelijkbare doelgroepen genoemd. Deze doelgroepen kun je eenvoudig laten aanmaken door Facebook. Je kunt ze inzetten als je bijvoorbeeld nieuwe klanten, die veel lijken op je huidige klanten, wilt bereiken. Voordelen van look-a-like doelgroepen zijn:

  • Nieuwe potentiële klanten die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je bedrijf (specifieker dan een brede interesse doelgroep)
  • Vaak betere resultaten en lagere kosten per klik dan een zelf samengestelde doelgroep
  • Facebook maakt deze doelgroep aan voor jou, je hoeft eigenlijk zelf niets te doen.

5. CONNECTIE EN ZICHTBAARHEID MET JE DOELGROEP

Door bijvoorbeeld je e-mail abonnees te importeren naar Facebook kun je deze mensen (huidige klanten) bijvoorbeeld een loyaliteits-advertentie laten zien. Zo blijven ze betrokken bij je merk/bedrijf zonder dat jij er perse iets voor terug krijgt. Wens je doelgroep fijne feestdagen, deel tips en bedank ze voor hun aankoop.

Zoals je hebt kunnen lezen kun je je doelgroep eenvoudig benaderen in verschillende fase van de klantreis door middel van social ads. Adverteren op Facebook en Instagram kan al met een laag budget. Wil je meer weten over de mogelijkheden van adverteren op Facebook en Instagram? Onze specialisten vertellen je hier graag meer over.