Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Speciaal voor non-profitorganisaties heeft Google het Ad Grants-programma opgericht. Google Ad Grantees ontvangen een gratis Google Ads budget van $ 10.000 per maand. Met de komst van Ad Grants is adverteren in Google toegankelijker geworden voor non-profitorganisaties.

WANNEER KOM JE IN AANMERKING VOOR HET GOOGLE AD GRANTS-PROGRAMMA?

Google stelt een aantal voorwaarden om in aanmerking te komen voor het Google Ad Grants-programma. De organisatie moet een geldige liefdadigheidsstatus hebben in Nederland. Dit wil zeggen dat de stichting in het bezit moet zijn van een zogenaamd CBF-keurmerk of CBF Verklaring van geen bezwaar. Door de Belastingdienst is de stichting erkend Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Daarnaast moeten de organisatie geregistreerd zijn bij TechSoup Nederland.

De volgende organisaties komen niet in aanmerking voor Google Ad Grants:

BIJSTUREN VAN GOOGLE AD GRANTS CAMPAGNES

Elke Google Ads campagne dient bijgestuurd te worden, zo ook de Google Ad Grants campagnes. Je advertenties moeten aan een aantal eisen voldoen om het recht op het budget te blijven behouden, daarvoor is het noodzaak om de campagnes maandelijks bij te sturen. Indien je je campagnes niet bijstuurt, kan Google de keuze maken de lopende campagnes te onderbreken en kan het er zelfs voor kiezen om het Grants budget in te trekken.  

Voldoende kennis van Google Ads is een must om de campagnes goed te kunnen bijsturen. Uiteraard is het mogelijk dit uit te besteden bij een online marketing bureau, echter is er ook de mogelijkheid om dit zelf te verzorgen. Wanneer je geen kennis hebt van Google Ads, is het verstandig om eerst een Google Ads training te volgen. Zo kan het maximale uit het Grants-budget behaald worden voor je organisatie. Copper IM geeft training in het beheren en bijsturen van deze campagnes. Meer informatie vind je bij onze Google Ads-trainingen.

VOORDELEN VAN GOOGLE AD GRANTS

Door het Google Ad Grants-programma kan een non-profitorganisatie gebruikmaken van een aantal voordelen. De grootste voordelen zijn:

NADELEN VAN GOOGLE AD GRANTS

Helaas zitten er ook een aantal nadelen aan het werken met het Google Ad Grants-programma.

VALKUILEN VAN GOOGLE AD GRANTS

Google Ad Grants biedt een non-profit organisatie diverse kansen. Toch moet je oppassen voor de valkuilen. Hieronder een aantal zaken waar rekening mee gehouden moet worden.

Lees ook

26 mei 2020

Hoe blijf je zichtbaar in crisistijd?

Sinds de uitbraak van COVID-19 in Nederland zitten veel bedrijven met de handen in het haar. Hoe overleef je als onderneming deze moeilijke tijd en waar begin je als het gaat om je marketing prioriteiten? Is het verstandig om de marketing compleet stil te leggen of kun je er juist…

Auteur: Kimberley Wieland
Expertise(s):
SEA
Banner diensten

20 mei 2020

Marketing inzet tijdens de corona-crisis

Niemand ontkomt eraan. Het corona-virus houdt de gehele wereld in zijn greep. Waar we begin dit jaar in Nederland nog dachten, dat het een ver-van-mijn-bed-show was, is ook onze wereld, binnen een paar weken helemaal op zijn kop gezet. Mensen moeten massaal thuisblijven, de horeca moet zijn deuren sluiten, docenten…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
SEA