Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Google implementeert steeds meer nieuwe advertentie-extensies mogelijkheden voor haar Ads-campagnes. In dit artikel lichten we toe wat advertentie-extensies zijn en wanneer ze vertoond kunnen worden.

Wat zijn Google Ads extensies?

Advertentie-extensies zijn toevoegingen aan de reguliere Google Ads-advertenties. Advertentie-extensies helpen de adverteerders om meer relevante doorklikmogelijkheden te bieden aan potentiële klanten. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het toevoegen van advertentie extensies. Je betaalt de reguliere kosten per klik (CPC).

Welke advertentie-extensies zijn er?

Je hebt als adverteerder de keuze uit de volgende handmatig in te stellen advertentie extensies;

Daarnaast bestaan er ook nog een automatische advertentie-extensie. Deze kan je niet handmatig binnen je Google Ads account instellen en vereisen een andere aanpak.

Wanneer worden er advertentie-extensies weergegeven?

Advertentie-extensies worden alleen vertoond bij advertenties die een toppositie behalen. Hiervoor zal je dus een goede kwaliteitsscore en een goede bieding voor moeten genereren. Een toppositie is nog geen garantie dat de extensie vertoond wordt. De relevantie van een extensie bij de daadwerkelijke zoekopdracht is ook een belangrijke factor.

Advertentie-extensies verhoogt kwaliteit?

Wanneer ze op de juiste manier worden toegepast, kunnen de advertentie-extensies zorgen voor een toename in performance van de advertenties. Zo zal het doorklik percentage (CTR) hoger zijn wanneer er meerdere opties zijn om te klikken en zal de conversie beter zijn wanneer de relevantie van de advertentie hoger is.

Zelf aan de slag met advertentie-extensies?

Het toevoegen van advertentie-extensies is zeer gemakkelijk. Advertenties-extensies worden ingesteld op account-, campagne- of advertentiegroepniveau. Je hebt hierdoor veel speelruimte om extensies toe te voegen die voor alle campagnes relevant zijn (zoals informatie over de klantenservice of levering), of extensies die juist relevant zijn voor een campagne of advertentiegroep (zoals informatie over product of prijs). Je vindt de advertentie-extensies binnen Google Ads naast het tabblad ‘Advertenties’. 

Statistieken van de extensies

De statistieken van de extensies zijn ook bereikbaar via de advertentie-extensietab. Het nadeel van de sitelink advertentie-extensies is dat er niet gespecificeerd wordt op welke sitelink er geklikt is.

Lees ook
Google rich snippets

23 juli 2020

Aan de slag met Google Shopping CSS?

Google Shopping CSS Partners: Wat is het en waarom moet je het gebruiken? Wellicht heb je er nog nooit van gehoord: het CSS Partnerprogramma van Google. Dit programma is in 2017 ontstaan nadat de EU een miljoenenboete aan Google uitdeelde vanwege vermeend machtsmisbruik via Google Shopping. Door binnen Google Shopping…

Auteur: Job Kramer
Expertise(s):
SEA
E-mailmarketing

17 juli 2020

5 tips voor jouw e-mail & e-mail template

Je gaat van start met het versturen van een nieuwsbrief voor jouw organisatie, webshop of bedrijf. Een goed template voor bijvoorbeeld de nieuwsbrief die je wilt gaan versturen is daarin van groot belang! Heel eerlijk, als je daar geen tijd aan besteedt, dan is dat écht een gemiste kans. In…

Auteur: Carolien Visser
Expertise(s):
SEA