Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Heb jij deze melding al gezien in je Google Ads account? Google heeft bekend gemaakt dat ze vanaf 30 juni 2022 over gaan naar RSA. Dit wil zeggen dat de nu nog werkende ETA, dan niet meer mogelijk zal zijn.
Google Ads is een tool van Google die de mogelijkheid geeft om te adverteren voor jouw website. Via Ads is het mogelijk om zo hoog mogelijk in de google search lijst te komen, tegen betaling. Welke Advertenties boven aan komen te staan hangt af van 2 factoren; concurrentie en kwaliteitsscore van de advertentie.
ETA (expended text ads) betekent dat je zelf bepaalt wat jouw doelgroep ziet in de Google search lijst. Hier kun je gebruik maken van twee koppen van 30 karakters en een beschrijving van 80 karakters. In 2016 is dit in het leven geroepen door Google om meer ruimte te geven aan advertenties.
Met RSA (responsive search ads) bepaald Google zelf wat de beste advertentie is voor een specifieke gebruiker. Hiervoor wordt er wel van je verwacht meerdere koppen en beschrijvingen in te voeren. Het bepalen van de juiste combinatie doen ze naar aanleiding van een aantal factoren. Zo hangt het af van de zoektermen die de gebruiker invoert, de zoekgeschiedenis van de gebruiker en het apparaat wat op dat moment gebruikt wordt. Op deze manier wordt de kwaliteit van jouw advertentie vergroot en zijn deze vele male relevanter voor de gebruiker.
Een tip van Ads-specialist Luuc Hendriks:
“Ga er gelijk mee aan de slag en maak je zelf bekend met de RSA, voordat ETA geheel weg is.”
Ben jezelf al aan de slag met Google Ads, maar wil je dat Copper IM met je meekijkt? Dat kan neem hier contact op. Kijken we ook gelijk met je mee omtrent de veranderingen voor ESA en RSA voor volgend jaar.