Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog | Niels van der Steen

Hey,

Ik ben Niels, 25 jaar, en ik woon in Den Haag. Ik ben recentelijk afgestudeerd aan de Universiteit van Leiden, waar ik zowel mijn bachelor als master heb gevolgd. Mijn bachelor was “Psychology” en mijn master “Economic and Consumer Psychology” (beiden dus in het Engels). Hier heb ik veel geleerd over de menselijke psyche en de theorie achter het gedrag van mensen. Iets wat ik graag zou willen toepassen in de marketingwereld. Echter, miste ik het praktische gedeelte, waardoor de doorstroming naar de praktijk vrij lastig was. Tijdens het solliciteren kwam ik vaak tegen de muur aan die vroeg om “meer ervaring”. Hierdoor ben ik uiteindelijk gaan zoeken op mogelijke traineeships en kwam ik terecht bij het traineeship van BlueWaveDigital.

Het traineeship

Na een intake gesprek was ik al vrij snel gevraagd om even langs te komen op het kantoor van OrangeValley. Hierdoor kreeg ik gelijk een goed beeld van hoe de cultuur ongeveer is. Het was fijn om te zien dat de gemiddelde leeftijd van de werknemers zo ongeveer rond de mijne lag. In mijn optiek helpt dit dan ook met de sfeer op de werkvloer, omdat je elkaar al snel eerder begrijpt. Persoonlijk vind ik het dan ook belangrijk dat de sfeer op werk goed is!

“Het was heel fijn om aan dit traineeship te beginnen met meerdere trainees! Zo had ik gelijk mensen die begonnen vanaf hetzelfde punt als ikzelf.”

Een paar weekjes volgden en het traineeship kon beginnen. Ik was in het begin benieuwd hoe pittig het zou zijn, maar gelukkig was het op zo’n manier gestructureerd dat we de eerste week even konden wennen. Nou was dat waarschijnlijk wel de pittigste week, maar dat kwam ook omdat ik de lange dagen niet gewend was. Het was overigens heel fijn om aan dit traineeship te starten met nog 6 andere trainees! Zo had je gelijk mensen die begonnen vanaf hetzelfde punt als jij.

In de opvolgende weken hebben we veel geleerd over de verschillende disciplines binnen de online marketing. Het traineeship was zo gestructureerd dat we per 1 a 2 weken een van de disciplines behandelden. Dit maakte alles goed behapbaar en zorgde ervoor dat je goed kon focussen op de materie die je op dat moment behandelde.

 

Persoonlijke voorkeuren in de Online Marketing

Nadat je een aantal disciplines hebt behandeld krijg je al snel een beter beeld van welke kant je het liefste op zou willen gaan. Dit is ook uiteindelijk het doel van het traineeship geweest, om meer duidelijkheid te scheppen over welke kant ik op zou willen gaan binnen de online marketing. Persoonlijk kwam ik erachter dat de CXO-kant perfect past bij de studie die ik heb gevolgd, daarom zou ik mijzelf graag willen doorontwikkelen in die richting! Echter is er voor iedereen wel iets om je in te verdiepen!

Dus voor degene die dit lezen en het traineeship momenteel overwegen, zou ik zeggen: vooral doen! Je leert veel in een korte tijd en ik zie het dan ook echt als een goede brug tussen het studie- en werkleven!

Groet,

Niels!