Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Hoe maak je de beste landingspagina? Wat is een landingspagina eigenlijk precies? Dit zijn zomaar een aantal vragen die bij veel website-eigenaars spelen. In deze blog gaan wij je proberen te behoeden voor veelgemaakte fouten, en je tips geven om de ideale landingspagina te maken.

Wat is een landing page?

Een landingspagina (of landing page) is een bestemmingspagina waar een bezoeker op terecht komt, nadat op een link naar deze pagina geklikt is. Dit kan bijvoorbeeld zijn vanaf de (betaalde) zoekresultaten van Google of een e-mailcampagne. Het is dus belangrijk dat een bezoeker hier de informatie of producten vindt die hij verwacht. Vaak komen deze pagina’s niet terug in het menu van de website, en zijn deze alleen gericht op bepaalde campagnes.

Wat is het doel van een landingspagina?

Het doel is om bezoekers van je landingspagina te laten converteren. Belangrijk is dus dat je landingspagina’s aansluiten bij de wensen van je (potentiële) klant. Voorbeelden van conversies zijn een product kopen, contact opnemen of inschrijven voor een nieuwsbrief.

Welke fouten worden er veel gemaakt op landingspagina’s?

Er zijn veel fouten die je kan maken bij het maken van je landingspagina’s. Hieronder hebben we een lijstje gemaakt met de meest voorkomende:

Wat moet je dan vooral wel doen voor een goede landingspagina?

Je weet nu wat je vooral niet moet doen op een landingspagina, maar wat moet je juist wel doen om een succesvolle landingspagina te krijgen?

Informatie boven de vouw landingspagina
Afbeelding 1: De meest relevante informatie staat meteen boven de vouw van de pagina, en dus gelijk in het zicht van de bezoeker
Conversieformulier mobiel
Afbeelding 2: Conversieformulier is op mobiel ook goed in te vullen en te bekijken

Als laatste nog een gratis extra tip: blijf je landing page vooral testen en doormeten. Zo kun je constant aanpassingen doen die positieve effecten hebben op je conversies. Hou wel in je achterhoofd dat de perfecte landingspagina niet bestaat, dus je zal altijd verbeteringen door moeten blijven voeren. Landingspagina’s maken en optimaliseren kan je dus best wel veel tijd kosten.

Heb je geen tijd om je landingspagina’s te optimaliseren, weet je niet waar te beginnen of heb je gewoon hulp nodig? Wij helpen je graag met advies op maat voor het uitbesteden van jouw SEO werkzaamheden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden, dan bespreken we jouw wensen onder het genot van een kopje koffie.

Lees ook
SEO zoekintenties

8 oktober 2020

Meer én kwalitatiever SEO-verkeer? Speel in op de zoekintentie van je doelgroep

De missie van Google is om gebruikers te voorzien van de beste zoekresultaten voor hun zoekopdracht. Unieke en relevante content wordt daarom gezien als belangrijkste ranking factor binnen het algoritme. Door in zoektermanalyses al rekening te houden met de zoekintentie achter een zoekopdracht, sluiten jouw pagina’s optimaal aan bij de…

Auteur: Mike van Leijen
Expertise(s):
Conversie optimalisatie
SEA
SEO

7 oktober 2020

Ben jij al klaar voor Black Friday? Bereid je voor met onze 3 tips!

Volgende maand is het alweer zo ver. Op 27 november barst de koopgekte weer los. Als ondernemer kan je de laatste jaren niet meer om Black Friday heen en door de steiging in online aankopen door de Corona-crisis dit jaar al helemaal niet meer. Dit is je kans om nog…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
Conversie optimalisatie
SEA
SEO