Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Bol.com is een van de grootste webwinkels in Nederland en België waar bedrijven hun eigen producten op kunnen aanbieden. Met gemiddeld 9 miljoen unieke bezoekers per maand is het ook niet verwonderlijk dat veel bedrijven hun producten verkopen via bol.com.

Maar hoe werkt dat nu? Hoe kan ik als ondernemer mijn producten aanbieden op bol.com en is dit wel interessant voor mij om te doen?

Hoe werkt het verkopen op Bol.com?

Voor het zakelijk verkopen op bol.com heb je een bol.com verkoopaccount nodig. Deze kan je gratis aanmaken. Dit account komt op naam van je bedrijf te staan en binnen dit account kan je producten inladen. Je producten kan je inladen door bijvoorbeeld alle productinformatie in een Excel-bestand te zetten en te uploaden in je account. Wanneer je al je producten hebt ingeladen worden je producten gecontroleerd en worden ze vertoond in het overzicht op bol.com.

Tijdens het controleren van de producten kijkt het beleidsprogramma van bol.com goed naar de productinformatie die je hebt opgegeven. Zo is het verplicht om EAN-nummers mee te geven aan je producten en ben je verplicht passende productattributen toe te voegen op basis van de categorie waar je producten in vallen.

Daarnaast zijn er een aantal strenge voorwaarden die bol.com stelt aan zijn verkopers. Zo ben je bijvoorbeeld verplicht om gratis verzending aan te bieden en hebben klanten die via bol.com bestellen het recht om binnen 30 dagen, zonder opgave van reden, het product gratis te retourneren. Deze voorwaarden zullen ongetwijfeld afwijken van jouw eigen algemene voorwaarden en dien je dus goed rekening mee te houden.

Wanneer alles staat ingesteld en je producten live staan op bol.com komen de orders binnen op je verkopersaccount. Hierin kan je de orders, retourneringen en je reviews bijhouden. Er is dus geen standaard koppeling die ervoor zorgt dat de orders vanuit bol.com naar je eigen CMS worden gestuurd.

Wat zijn de kosten voor het verkopen op Bol.com?

De kosten voor bol.com zijn variabel. Een verkoopaccount aanmaken en je producten op bol.com zetten is gratis, maar je betaalt bij bol.com een vaste vergoeding per artikel en een percentage commissie over de verkoopprijs. De vaste vergoeding en commissiepercentage verschilt per product.

Afbeelding 1: Vaste commissies op Bol.com

Het percentage van de verkoopprijs dat je betaalt is afhankelijk van de productcategorie waar het artikel in valt. Wil je weten hoeveel commissie je kwijt zou zijn? Via deze link kan je de actuele commissiepercentages per categorie inzien.

De meerwaarde van Copper IM

De advertising specialisten van Copper IM hebben veel ervaring met het verkopen op bol.com. Zij weten als geen ander wat er nodig is om succes op bol.com te behalen.

Daarnaast is Copper IM partner van Channable. Met de software van Channable kunnen wij zorgen voor een koppeling tussen jouw webshop en bol.com. Hierdoor zal je webshopvoorraad altijd gekoppeld zijn aan je producten op bol.com en kunnen we ervoor zorgen dat orders die op bol.com gedaan worden automatisch doorgestuurd worden naar je eigen CMS. Zo houd je al je orders overzichtelijk op één plek.

Wil je meer weten over het verkopen op bol.com en of dit interessant zou zijn voor jou? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Lees ook
SEO zoekintenties

8 oktober 2020

Meer én kwalitatiever SEO-verkeer? Speel in op de zoekintentie van je doelgroep

De missie van Google is om gebruikers te voorzien van de beste zoekresultaten voor hun zoekopdracht. Unieke en relevante content wordt daarom gezien als belangrijkste ranking factor binnen het algoritme. Door in zoektermanalyses al rekening te houden met de zoekintentie achter een zoekopdracht, sluiten jouw pagina’s optimaal aan bij de…

Auteur: Mike van Leijen
Expertise(s):
Online marketing strategie

7 oktober 2020

Ben jij al klaar voor Black Friday? Bereid je voor met onze 3 tips!

Volgende maand is het alweer zo ver. Op 27 november barst de koopgekte weer los. Als ondernemer kan je de laatste jaren niet meer om Black Friday heen en door de steiging in online aankopen door de Corona-crisis dit jaar al helemaal niet meer. Dit is je kans om nog…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
Online marketing strategie