Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Juist in deze rare tijden is Moederdag een dag om (extra) te laten weten dat je aan je moeder denkt. Door het sluiten van veel fysieke winkels kun je als webshop de oplossing bieden voor mensen die toch een cadeautje willen kopen voor hun moeder. Lees in deze blog onze tips!

Laat weten dat je nog kunt leveren

Veel (web)winkels kunnen niet leveren, of hebben een beperkte voorraad. Kun jij nog wel genoeg leveren? Zorg er dan voor dat mensen dit weten! Post bijvoorbeeld op social media, en/of stuur een e-mail naar je bestaande klanten. Neem desnoods in je advertenties op Google Ads op dat je ‘gewoon’ open bent en kunt leveren. Op deze manier neem je potentiële onzekerheid weg, en help je mensen in hun zoektocht naar een geschikt Moederdag cadeau.

Landingspagina

Waarschijnlijk zijn niet al je producten geschikt om als Moederdag cadeau te geven. Maak daarom een aparte pagina met een selectie van producten waarvan je weet dat deze ideaal zijn om als cadeau te geven. Deze landingspagina kun je ook gebruiken om naartoe te linken vanaf je verschillende social posts en je Google Ads campagnes. In onze eerdere blog lees je onze tips voor het maken van een goede landingspagina.

Ook voor SEO-doeleinden is zo’n pagina geschikt; let op dat je de juiste zoektermen kiest om hier terug te laten komen!

Bezorging en factuur op verschillende locaties

Het is natuurlijk niet leuk als degene voor wie het cadeautje bedoeld is ook de rekening bij het cadeautje krijgt. Bied daarom de mogelijkheid om de factuur naar een ander adres te sturen dan het artikel, als je dit nog niet als mogelijkheid hebt.

Mogelijkheid om een kaartje met een boodschap mee te sturen

Om mensen toch een persoonlijke touch aan hun cadeau te laten geven, kun je als extra service aanbieden dat er een kaartje met een persoonlijke boodschap aan het pakketje kan worden toegevoegd. Zo kunnen mensen toch hun persoonlijke boodschap doorgeven, ondanks dat ze niet dicht bij elkaar kunnen zijn.

Google Ads campagne

Maak een aparte Google Ads campagne aan voor zoektermen rondom Moederdag. Ook kun je tijdelijke advertenties maken in bestaande campagnes waarin je de aandacht richt op Moederdag.

Als je deze tips gaat toepassen, kun je met jouw webshop een mooie Moederdag tegemoet gaan.

Heb je geen tijd om zelf deze tips te gaan gebruiken voor jouw webshop? Weet je niet waar te beginnen? Neem dan eens contact met ons op, dan kunnen we overleggen hoe we dit voor je uit handen kunnen nemen.

Lees ook
SEO zoekintenties

8 oktober 2020

Meer én kwalitatiever SEO-verkeer? Speel in op de zoekintentie van je doelgroep

De missie van Google is om gebruikers te voorzien van de beste zoekresultaten voor hun zoekopdracht. Unieke en relevante content wordt daarom gezien als belangrijkste ranking factor binnen het algoritme. Door in zoektermanalyses al rekening te houden met de zoekintentie achter een zoekopdracht, sluiten jouw pagina’s optimaal aan bij de…

Auteur: Mike van Leijen
Expertise(s):
SEO
SEA
Online marketing strategie

7 oktober 2020

Ben jij al klaar voor Black Friday? Bereid je voor met onze 3 tips!

Volgende maand is het alweer zo ver. Op 27 november barst de koopgekte weer los. Als ondernemer kan je de laatste jaren niet meer om Black Friday heen en door de steiging in online aankopen door de Corona-crisis dit jaar al helemaal niet meer. Dit is je kans om nog…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
SEO
SEA
Online marketing strategie