Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Juist in deze rare tijden is Moederdag een dag om (extra) te laten weten dat je aan je moeder denkt. Door het sluiten van veel fysieke winkels kun je als webshop de oplossing bieden voor mensen die toch een cadeautje willen kopen voor hun moeder. Lees in deze blog onze tips!

Laat weten dat je nog kunt leveren

Veel (web)winkels kunnen niet leveren, of hebben een beperkte voorraad. Kun jij nog wel genoeg leveren? Zorg er dan voor dat mensen dit weten! Post bijvoorbeeld op social media, en/of stuur een e-mail naar je bestaande klanten. Neem desnoods in je advertenties op Google Ads op dat je ‘gewoon’ open bent en kunt leveren. Op deze manier neem je potentiële onzekerheid weg, en help je mensen in hun zoektocht naar een geschikt Moederdag cadeau.

Landingspagina

Waarschijnlijk zijn niet al je producten geschikt om als Moederdag cadeau te geven. Maak daarom een aparte pagina met een selectie van producten waarvan je weet dat deze ideaal zijn om als cadeau te geven. Deze landingspagina kun je ook gebruiken om naartoe te linken vanaf je verschillende social posts en je Google Ads campagnes. In onze eerdere blog lees je onze tips voor het maken van een goede landingspagina.

Ook voor SEO-doeleinden is zo’n pagina geschikt; let op dat je de juiste zoektermen kiest om hier terug te laten komen!

Bezorging en factuur op verschillende locaties

Het is natuurlijk niet leuk als degene voor wie het cadeautje bedoeld is ook de rekening bij het cadeautje krijgt. Bied daarom de mogelijkheid om de factuur naar een ander adres te sturen dan het artikel, als je dit nog niet als mogelijkheid hebt.

Mogelijkheid om een kaartje met een boodschap mee te sturen

Om mensen toch een persoonlijke touch aan hun cadeau te laten geven, kun je als extra service aanbieden dat er een kaartje met een persoonlijke boodschap aan het pakketje kan worden toegevoegd. Zo kunnen mensen toch hun persoonlijke boodschap doorgeven, ondanks dat ze niet dicht bij elkaar kunnen zijn.

Google Ads campagne

Maak een aparte Google Ads campagne aan voor zoektermen rondom Moederdag. Ook kun je tijdelijke advertenties maken in bestaande campagnes waarin je de aandacht richt op Moederdag.

Als je deze tips gaat toepassen, kun je met jouw webshop een mooie Moederdag tegemoet gaan.

Heb je geen tijd om zelf deze tips te gaan gebruiken voor jouw webshop? Weet je niet waar te beginnen? Neem dan eens contact met ons op, dan kunnen we overleggen hoe we dit voor je uit handen kunnen nemen.

Lees ook

26 mei 2020

Hoe blijf je zichtbaar in crisistijd?

Sinds de uitbraak van COVID-19 in Nederland zitten veel bedrijven met de handen in het haar. Hoe overleef je als onderneming deze moeilijke tijd en waar begin je als het gaat om je marketing prioriteiten? Is het verstandig om de marketing compleet stil te leggen of kun je er juist…

Auteur: Kimberley Wieland
Expertise(s):
SEO
SEA
Online marketing strategie
Banner diensten

20 mei 2020

Marketing inzet tijdens de corona-crisis

Niemand ontkomt eraan. Het corona-virus houdt de gehele wereld in zijn greep. Waar we begin dit jaar in Nederland nog dachten, dat het een ver-van-mijn-bed-show was, is ook onze wereld, binnen een paar weken helemaal op zijn kop gezet. Mensen moeten massaal thuisblijven, de horeca moet zijn deuren sluiten, docenten…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
SEO
SEA
Online marketing strategie