Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Het laatste kwartaal van 2020 is aangebroken en de herfst heeft al een tijdje zijn intrede gedaan. Dit betekent dat de feestdagen langzaam weer in zicht komen en natuurlijk hét moment om hier je online marketing strategie voor te bepalen. In dit artikel geven we je een 5 bruikbare tips om pakkende en succesvolle campagnes te voeren tijdens alle feestdagen die er gaan komen.

Welke feestdagen komen eraan?

Om te beginnen is het handig om te weten welke feestdagen er allemaal aan zitten te komen. Onderstaand hebben we ze voor je op een rijtje gezet, zodat je deze kan toevoegen op je contentkalender:

Singles day11 november
Thanksgiving26 november
Black Friday27 november
Cyber Monday30 november
Sinterklaas5 december
Kerstmis25-26 december
Oudjaarsdag31 december

Tabel 1: Feestdagen Q4 2020

Wanneer moet je beginnen?

Maar wanneer begin je nou met acties en promotie-uitingen voor deze feestdagen? In Google Trends is te zien dat het zoekvolume rondom bovenstaande feestdagen al rond oktober op gang komt en gedurende november sterk toeneemt. Hierdoor is het erg belangrijk om juist nu al op deze feestdagen in te spelen.

Figuur 1: Zoekgedrag rondom de feestdagen

Hoe kan ik op een slimme manier inspelen op de feestdagen?

Om het maximale uit de feestdagen te kunnen halen, hebben we 5 handige take-aways voor je op een rijtje gezet:

  1. Voer aanpassingen door in je Google Ads campagnes

Het is belangrijk dat je je advertenties in het zoeknetwerk verrijkt met informatie rondom de aanbiedingen en acties die je tijdens een bepaalde feestdag inzet. Voer je acties uit rondom Black Friday? Maak dan een nieuwe campagne aan voor “Feestdagen” en voeg een advertentiegroep toe over Black Friday. Op deze manier heb je de mogelijkheid om je actie onder je vaste klantenkring onder de aandacht te brengen. Ook zaken als het laten aftellen tot het eindigen van je actie in je advertenties behoort tot de mogelijkheden!

Ook je bestaande campagnes kan je aanpassen. Voeg bijvoorbeeld een nieuwe advertenties toe waarin je in de koppen en beschrijvingen de actie onder de aandacht brengt. Ook kan je door extra advertentie-extensies toe te voegen de promotie onder de aandacht brengen:

Naast het onder de aandacht brengen van je acties in de advertenties die vertoond worden, is het ook belangrijk dat men op de website getriggerd wordt om daadwerkelijk wat te bestellen tijdens de feestdagen.

Heb je dit ingericht? Dan kan je hier natuurlijk weer op inspelen via je advertenties in Google!

Ook in Google Shopping kan je je producten extra onder de aandacht brengen tijdens de feestdagen. Hier is echter wel de benodigde technische kennis voor nodig, maar het uiteindelijke resultaat maakt dit meer dan de moeite waard:

Doordat je een aantal waarden toevoegt aan je productfeed, verschijnt er een “Special Offer” bij je producten in Google Shopping. Zodra je hierop drukt klapt er een scherm open waarin je details over de actie kan laten zien. Je valt dus op én kan mensen extra triggeren via Google Shopping.

Een andere doeltreffende manier om je acties onder de aandacht te brengen bij een bredere doelgroep, is het inzetten van advertenties in het Display Netwerk van Google. Door middel van banners bereik je een doelgroep die je tot in perfectie kan finetunen. Zo kan je een soortgelijke doelgroep benaderen als de bezoekers die je al op je website hebt gehad, kan je vertoond worden binnen bepaalde interessegroepen en kan je relevante websites uitkiezen waarop je advertenties te zien moeten zijn.

Ook kan je je bestaande klantenkring benaderen om hen zo te informeren over de komende acties tijdens de feestdagen. Zo kan je via Google Ads een unieke campagne maken waarin je alleen winkelmand verlaters of bezoekers meeneemt die een aankoop hebben gedaan. Deze doelgroepen kan je op deze manier een uniek aanbod doen.

Heb je e-mailadressen van klanten? Nog beter! Via een e-mail campagne kan je deze klanten een uitgbreide update sturen over de aankomende acties en kan je bovendien een exclusief aanbod lanceren voor bestaande en ingeschreven klanten!

Aan de slag!

Met deze tips ben ook jij helemaal klaar voor de feestdagen. Heb je toch nog hulp nodig? Twijfel dan niet en neem contact op met een van onze experts!

Lees ook

26 oktober 2020

Leadadvertenties op Facebook

Wil je aan de slag met social media, om zo meer leads te krijgen voor jouw business? In dit blog vertellen we je alles over het gebruiken en instellen van leadadvertenties voor Facebook en Instagram. Lees gauw verder! Hoe maak je een leadadvertentie in Facebook en Instagram? Met leadadvertenties kun…

Auteur: Kimberley Wieland
Expertise(s):
SEA
SEO zoekintenties

8 oktober 2020

Meer én kwalitatiever SEO-verkeer? Speel in op de zoekintentie van je doelgroep

De missie van Google is om gebruikers te voorzien van de beste zoekresultaten voor hun zoekopdracht. Unieke en relevante content wordt daarom gezien als belangrijkste ranking factor binnen het algoritme. Door in zoektermanalyses al rekening te houden met de zoekintentie achter een zoekopdracht, sluiten jouw pagina’s optimaal aan bij de…

Auteur: Mike van Leijen
Expertise(s):
SEA