Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Ben je alweer een beetje bijgekomen van de feestdagen? Je goede voornemens alweer het raam uit gegooid? Mooi, want 14 februari is het weer Valentijnsdag en daar kan jouw webshop van profiteren! Een dag waarop veel mensen hun geliefde wat extra’s willen geven. Hoe kan jij daar het beste op inspelen met je webshop? In deze blog gaan we je ideeën geven voor jouw Valentijnsdag campagnes! Er zijn steeds meer mensen die online zoeken naar een Valentijnsdag cadeau. Hier liggen dus ook voor jouw webshop steeds meer kansen. Je kunt je omzet in februari een flinke boost geven door goed in te spelen op deze dag en jouw geschikte producten in de spotlight te zetten. Zorg dus dat je webshop gevonden gaat worden rond deze dag!

Trends Valentijnsdag
Afbeelding 1: De trend van zoekopdrachten naar Valentijnsdag Cadeau. Bron: Google Trends

Valentijnsdag website

Je kunt je website pimpen met een Valentijnsdag thema. Een leuke header of andere details zorgen ervoor dat bezoekers eerder jouw site gaan associëren met Valentijnsdag, en dus eerder hier hun cadeau kopen. Daarbij kun je hier de aandacht nog wat meer vestigen op je Valentijnsdag producten. Doe dit al ruim op tijd (dus in aanloop naar de dag zelf, en niet alleen op Valentijnsdag), zodat deze associatie in het achterhoofd van je klant blijft hangen.

Valentijn Google Ads campagne

Met een aparte Google Ads campagne gericht op Valentijnsdag kun je het verschil maken rond deze dag. Met een beetje budget sta je al snel bovenaan op termen in combinatie met Valentijnsdag. Als je dan ook nog een goede landingspagina hebt gericht op Valentijnsdag kan dit veel extra bezoekers en verkopen opleveren, omdat je super relevant bent. Ook kun je deze campagnes volgend jaar in principe hergebruiken met wat kleine aanpassingen. Het is een kleine investering die je rond Valentijnsdag veel kan opleveren.

E-mailcampagne

Als je al een e-mailcampagne hebt lopen (of gewoon regelmatig een nieuwsbrief verstuurt) is Valentijnsdag natuurlijk ideaal om op in te spelen. Je kunt hierin je speciale acties voor Valentijnsdag communiceren aan je klanten, met een leuke Valentijnsdag opmaak. Zorg hier natuurlijk ook voor call-to-actions zodat klanten ook daadwerkelijk je producten gaan bestellen. Zo bereik je ook mensen die niet actief op zoek zijn naar een cadeautje, maar door jouw mailing toch overgehaald kunnen worden.

Snel leveren

Er zijn natuurlijk altijd mensen die pas een dag van tevoren bedenken dat het 14 februari Valentijnsdag is. Om deze mensen zo goed mogelijk te kunnen bedienen, moet je ervoor zorgen dat je je producten supersnel kan leveren, het liefst uiterlijk de volgende dag. Met deze supersnel leveren garantie gaan ook last minute beslissers bij jou bestellen. Je moet deze belofte dan natuurlijk wel waar kunnen maken.

Geef je klanten een ‘cadeautje’

Jij houdt toch ook wel een beetje van je klanten? Bied daarom bijvoorbeeld een gratis inpakservice aan voor Valentijnsdag. De kans is namelijk groot dat het merendeel van je bestellingen een cadeautje is. Op deze manier leg je je klanten een beetje in de watten, en wie houdt er nou niet van om verwend te worden. Zo worden jouw Valentijnsdag klanten misschien wel vaste klanten!

Hulp nodig bij jouw Valentijnscampagne?

Wil jij ook profiteren van de kansen rondom Valentijnsdag, maar kom je er niet aan toe of heb je hulp nodig? Neem dan eens contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden en gaan we zo snel mogelijk voor je aan de slag.

Lees ook
online marketing strategie - Copper IM

3 september 2020

Wie is mijn klant?

“Ja Carolien dat klinkt allemaal leuk met strategie enzo, maar ik wil gewoon dat alles live gaat zodat we gelijk resultaat hebben.” Soms verbaas ik me er wel eens over, hoe weinig er eigenlijk wordt nagedacht over waarom en voor wie we online marketing inzetten! Eigenlijk wil vrijwel iedereen gelijk…

Auteur: Carolien Visser
Expertise(s):
SEA
SEO
Conversie optimalisatie
Google Ads

2 september 2020

Effectieve Google Ads campagnes

Wat maakt een Google Ads campagne effectief? Dit verschilt per organisatie en de doelen die men heeft gesteld voor de campagne. Er zijn geen regels die je moet volgen zodat je altijd succesvol bent met Google Ads. Wel zijn er duidelijke richtlijnen waar een campagne aan moet voldoen. 1. Bepalen…

Auteur: Sander Jacobs
Expertise(s):
SEA
SEO
Conversie optimalisatie