Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Wil je aan de slag met social media, om zo meer leads te krijgen voor jouw business? In dit blog vertellen we je alles over het gebruiken en instellen van leadadvertenties voor Facebook en Instagram. Lees gauw verder!

Hoe maak je een leadadvertentie in Facebook en Instagram?

Met leadadvertenties kun je leads verzamelen voor bijvoorbeeld een Black Friday actie of om het aantal e-mail abonnees uit te breiden. De contactgegevens die je kunt verzamelen zijn onder andere een naam, e-mailadres en telefoonnummer. Ook kun je aangepaste vragen aan het formulier toevoegen om je klantinformatie te verreiken. Leadadvertenties zijn uitermate geschikt om:

Leadadvertenties kun je maken via het Advertentiebeheer van Facebook. Deze worden dan weergegeven in de Facebook en Instagram nieuwsoverzichten en Stories. Als men klikt op de leadadvertentie, kunnen zij een door jou gemaakt formulier invullen. De ingevulde formulieren kun je direct downloaden vanuit Facebook of koppelen aan bijvoorbeeld Mailchimp. Maar hoe maak je een leadadvertentie?

Stap 1: Kies de juiste campagne doelstelling

Ga naar Advertentiebeheer, klik op “Maken” en kies “Leads generen”.

Voeg zo nodig je campagnegegevens, a/b-test en informatie voor optimalisatie van campagnebudget toe en klik op “Volgende”.

Stap 2: Voorwaarden voor leadadvertenties accepteren

Selecteer de Facebookpagina die je wilt gebruiken om de leadadvertentie te maken. Als dit de eerste keer is dat je een leadadvertentie maakt, moet je de voorwaarden van Facebook accepteren. Klik op “Voorwaarden bekijken”, lees deze door en selecteer “Ik ga akkoord met de voorwaarden”.

Stap 3: Instellen van budget, doelgroep, plaatsingen en optimalisatie

Kies je budget, doelgroep, plaatsingen en optimalisatie. Leadadvertenties kun je niet targetten op gebruikers jonger dan 18 jaar. Houd hier dus rekening mee als je een jonge doelgroep hebt.

Stap 4: Leadadvertentie instellen

Kies de de afbeelding(en) of video(‘s) die je wilt gebruiken voor je advertentie.Voeg een kop, beschrijving en andere tekst toe. Selecteer een relevante actieknop.

Stap 5: Het formulier maken

In het gedeelte Expresformulier kun je een formulier maken. Je kunt kiezen uit twee type formulieren:

Doorloop alle overige stappen (intro, vragen, privacy en voltooiing). Onder het tabblad “Instellingen” kun je als taal Nederlands selecteren en eventueel veldnamen aanpassen.

Binnen de pop-up “Formulier maken” zie je een voorbeeld van het formulier dat je aan het maken bent. Door op de pijltjes links en rechts te klikken, kun je door de stappen van het formulier heen lopen en alle voorbeelden bekijken.

Is je formulier helemaal goed? Dan klik je op de button “Voltooien”. Weet je niet zeker of het formulier goed is? Kies dan voor “Opslaan als concept”, want als een formulier eenmaal voltooid is kun je deze niet meer wijzigen.

Goed. Alles is nu ingesteld en je kunt je leadadvertentie starten. Niet geheel onbelangrijk is het opslaan van je leads. Alle leads worden automatisch verzameld door Facebook. Als je de binnengekomen leads wil bekijken, ga je naar je Facebook bedrijfspagina. Aan de linkerkant (in het nieuwe design van Facebook) op je bedrijfspagina zie je een aantal opties. Klik op “Leadcentrum” en vervolgens verschijnen alle leads.

Wil je ook starten met adverteren op Facebook en Instagram of kun je wel wat hulp gebruiken? Onze social advertising specialisten vertellen je hier graag meer over!

Aanmelden voor de nieuwsbrief