Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Black Friday 2019 staat voor de deur en webshop managers maken zich op voor één van de drukste periodes van het jaar. Waar de grote merken een garantstelling hebben op extra omzet, proberen de mkb’ers ook de vruchten te plukken van de groeiende behoefte naar (online) deals. Hoe zorg je er nou voor dat jouw webshop helemaal Black Friday-proof is? Wij geven je in deze blog vijf praktische tips.

Black Friday 2019

De laatste jaren kunnen we eigenlijk niet meer om Black Friday heen. Ieder jaar wordt het mediageweld rondom deze (van oorsprong) Amerikaanse dag groter. Waar er in 2015 nog 35 Nederlandse (web)winkels meededen aan de actie, waren dat er in 2018 al 166. De verwachting is dat dit aantal in 2019 alleen nog maar verder gaat stijgen.

(bron: https://www.blackfridaynederland.nl/black-friday-2019/ )

Dat er steeds meer bedrijven inhaken op Black Friday, is niet zo verwonderlijk. Vorig jaar maakte namelijk maar liefst 35% van de Nederlandse consumenten gebruik van één of meerdere Black Friday deals. Daarnaast overwoog maar liefst 62% van de Nederlandse consumenten om iets te kopen in deze periode. Analyses op zoekgedrag wijzen ook uit dat er een piek plaatsvindt in de oktober en november maanden op basis van maandelijkse zoekopdrachten in Google naar Black Friday deals. De consument zoekt dus bewust naar de beste koopjes.

Hoe richt je jouw webshop in om optimaal gebruik te kunnen maken van dit zoekgedrag? Wij geven je vijf tips waarmee je meer omzet kunt halen uit deze groeiende consumentenbehoefte.

1.    Richt een landingspagina in

Heb je één of meerdere Black Friday deals in gedachten? Top! Dan wordt het tijd om dit onder de aandacht te brengen. Een goede, eerste stap is het inrichten van een landingspagina. Het is extra belangrijk dat deze goed te bekijken is op mobiele telefoons, aangezien bijna 60% van al het online zoekverkeer vanuit een mobiel platform afkomstig is. Wil je echt urgentie creëren? Maak dan gebruik van een countdown voor je deals en acties.

2.    Promoot je actie met een speciale Google Ads extensie

Binnen Google Ads is het mogelijk om je Black Friday acties te promoten met een speciale promotie extensie. Op deze manier valt je advertentie extra op en is het direct duidelijk dat het om een Black Friday actie gaat. Je hebt de opties om de absolute korting in euro’s te tonen, of alleen het kortingspercentage te laten zien (zoals in onderstaand voorbeeld). Let op: deze extensie is alleen beschikbaar van 15 oktober t/m 15 december.

3.    Verzamel opt-ins met een Black Friday nieuwsbrief

Een andere manier om urgentie te creëren is het verzenden van een Black Friday nieuwsbrief. Niet alleen verzamel je zo een hoop e-mailadressen, je geeft deze groep mensen namelijk ook voorrang op de rest door exclusieve deals te communiceren of al vroegtijdig een tipje van de Black Friday-sluier op te lichten.

4.    Geef voorrang aan mobiele conversie

We hebben je al verteld dat veel bezoekers binnenkomen via mobiele platformen, maar wat mobiel nog belangrijker maakt is dat mobiele conversie over het algemeen explosief is toegenomen. In 2018 nam het conversiepercentage toe met 167% ten opzichte van 2017. Het is dus extra belangrijk dat je productpagina’s en het check-out proces er helemaal top uitzien op mobiel.

5.    Houd rekening met (veel) extra verkeer op je website

Met extra (potentiële) klanten komt ook een extra druk te staan op je server. Zorg er dus voor dat je extra bandbreedte vrijmaakt bij de webdeveloper en optimaliseer het check-out proces op je website. Er is namelijk niets vervelender dan dat het winkelwagentje op je website het begeeft op het echte moment suprême.

(bron: https://www.frankwatching.com/archive/2019/09/17/webshop-klaar-voor-black-friday-kerst-feestdagen/ )

Hulp nodig bij het inrichten van je online marketing werkzaamheden rondom Black Friday? Neem dan contact met ons op; we bespreken graag de mogelijkheden met je onder het genot van een kop koffie.

Lees ook

26 mei 2020

Hoe blijf je zichtbaar in crisistijd?

Sinds de uitbraak van COVID-19 in Nederland zitten veel bedrijven met de handen in het haar. Hoe overleef je als onderneming deze moeilijke tijd en waar begin je als het gaat om je marketing prioriteiten? Is het verstandig om de marketing compleet stil te leggen of kun je er juist…

Auteur: Kimberley Wieland
Expertise(s):
SEA
SEO
Online marketing strategie
Banner diensten

20 mei 2020

Marketing inzet tijdens de corona-crisis

Niemand ontkomt eraan. Het corona-virus houdt de gehele wereld in zijn greep. Waar we begin dit jaar in Nederland nog dachten, dat het een ver-van-mijn-bed-show was, is ook onze wereld, binnen een paar weken helemaal op zijn kop gezet. Mensen moeten massaal thuisblijven, de horeca moet zijn deuren sluiten, docenten…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
SEA
SEO
Online marketing strategie