Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
10 december 2020
Binnen Google Ads zijn er talloze mogelijkheden om je producten of diensten onder de aandacht te brengen. Van zoekcampagnes tot videoadvertenties binnen YouTube. In de online marketingwereld is het algemeen bekend dat je bij zoekcampagnes zoekwoorden inkoopt waarop je de advertentie wilt weergeven. Maar wist je dat je er ook…
10 december 2020
Zoekwoordenonderzoek is de basis om online goed gevonden te worden. Op basis van de relevante zoekwoorden die in dit onderzoek naar boven komen worden veel keuzes gebaseerd. Het is van enorm belang voor je organische vindbaarheid in de zoekmachines, maar het wordt ook gebruikt om je Google Ads campagnes mee…
30 oktober 2020
Het laatste kwartaal van 2020 is aangebroken en de herfst heeft al een tijdje zijn intrede gedaan. Dit betekent dat de feestdagen langzaam weer in zicht komen en natuurlijk hét moment om hier je online marketing strategie voor te bepalen. In dit artikel geven we je een 5 bruikbare tips…
3 september 2020
“Ja Carolien, dat klinkt allemaal leuk met strategie enzo, maar ik wil gewoon dat alles live gaat zodat we gelijk resultaat hebben.” Soms verbaas ik me er wel eens over, hoe weinig er eigenlijk wordt nagedacht over waarom en voor wie we online marketing inzetten! Eigenlijk wil vrijwel iedereen gelijk…
2 september 2020
Wat maakt een Google Ads campagne effectief? Dit verschilt per organisatie en de doelen die men heeft gesteld voor de campagne. Er zijn geen regels die je moet volgen zodat je altijd succesvol bent met Google Ads. Wel zijn er duidelijke richtlijnen waar een campagne aan moet voldoen. 1. Bepalen…
23 juli 2020
Google Shopping CSS Partners: Wat is het en waarom moet je het gebruiken? Wellicht heb je er nog nooit van gehoord: het CSS Partnerprogramma van Google. Dit programma is in 2017 ontstaan nadat de EU een miljoenenboete aan Google uitdeelde vanwege vermeend machtsmisbruik via Google Shopping. Door binnen Google Shopping…
17 maart 2020
Dinsdag 10 maart was het na eindeloos speculeren dan eindelijk zover: Amazon ging volledig live in Nederland. Hiervoor konden consumenten op Amazon.nl alleen boeken en e-books kopen en werd Amazon.de vertaald voor de rest van de producten. Vanaf heden is het mogelijk om alle producten die Amazon aanbiedt te kopen….
4 maart 2020
Als men het over online advertising heeft, is er een grote kans dat je denkt aan conversies binnenhalen, conversiewaardes verhogen en een stijgende lijn in omzetgroei realiseren. Kortom, je denkt aan sales! Bereikdoelstellingen zijn dan ook vaak het ondergeschoven kindje in het online marketing landschap. Dit is erg zonde. Een…
19 februari 2020
Hoe maak je de beste landingspagina? Wat is een landingspagina eigenlijk precies? Dit zijn zomaar een aantal vragen die bij veel website-eigenaars spelen. In deze blog gaan wij je proberen te behoeden voor veelgemaakte fouten, en je tips geven om de ideale landingspagina te maken. Wat is een landing page?…
31 januari 2020
Ben je alweer een beetje bijgekomen van de feestdagen? Je goede voornemens alweer het raam uit gegooid? Mooi, want 14 februari is het weer Valentijnsdag en daar kan jouw webshop van profiteren! Een dag waarop veel mensen hun geliefde wat extra’s willen geven. Hoe kan jij daar het beste op…
14 januari 2020
Bij het inzetten van Google Ads als marketingkanaal is het hebben van goed inzicht in de prestaties van je campagnes van groot belang. Hieruit kan namelijk de winstgevendheid van deze campagnes bepaald worden en, indien nodig, bijsturing worden gedaan. Vaak worden campagnes in een Google Ads account echter bestempeld als…
9 december 2019
Aan het eind van elk jaar draait de marketingmachine bij elke organisatie weer op volle toeren. Vooral in de e-commerce branche wordt er gesmeten met extra marketingbudget vanwege alle traditionele en nieuwe feestdagen. Naast de in Nederland gebruikelijke feestdagen zoals Sinterklaas en Kerst winnen ook de nieuwere feestdagen bij ons…
27 november 2019
Misschien ken je het wel: je hebt een goed lopende webshop met een mooi assortiment aan producten. Onlangs heb je Google Shopping laten inrichten om de webshop verder te laten groeien, maar je merkt dat je producten niet in beeld komen bij het invoeren van relevante zoektermen. Je zult je…
12 november 2019
Als ondernemer in het toerisme ben je al enige tijd aan het adverteren via Google Ads. Er wordt geklikt, er wordt geconverteerd en de kosten per conversie zitten onder je maximale CPS. Maar besteed je zoveel mogelijk budget aan de juiste mensen (potentiële klanten) en speel je goed in op…
4 november 2019
Google Ads is een geweldig hulpmiddel om meer potentiële klanten te bereiken, maar hoe pas je dit toe in de toeristisch-recreatieve branche? Veel organisaties hebben te maken met hoge concurrentie en flink oplopende CPC’s (kosten per klik). Lees deze 5 tips, die we hebben samengesteld met onze klant Toerisme Veluwe…
12 september 2019
Google implementeert steeds meer nieuwe advertentie-extensies mogelijkheden voor haar Ads-campagnes. In dit artikel lichten we toe wat advertentie-extensies zijn en wanneer ze vertoond kunnen worden. Wat zijn Google Ads extensies? Advertentie-extensies zijn toevoegingen aan de reguliere Google Ads-advertenties. Advertentie-extensies helpen de adverteerders om meer relevante doorklikmogelijkheden te bieden aan potentiële…
10 september 2019
Speciaal voor non-profitorganisaties heeft Google het Ad Grants-programma opgericht. Google Ad Grantees ontvangen een gratis Google Ads budget van $ 10.000 per maand. Met de komst van Ad Grants is adverteren in Google toegankelijker geworden voor non-profitorganisaties. WANNEER KOM JE IN AANMERKING VOOR HET GOOGLE AD GRANTS-PROGRAMMA? Google stelt een…
5 september 2019
Een zeer groot deel van de grote topondernemingen in Nederland zijn actief op het gebied van zoekmachine-adverteren. De marketingmanagers van deze organisaties geven voor hun marketingactiviteiten vaak de voorkeur aan SEA. Dit blijkt vaak het meest effectieve middel te zijn, op de voet gevolgd wordt door affiliate- en email-marketing. Maar…