Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

Onlangs zijn er wat veranderingen geweest binnen de zoekresultaten van Google. Het gaat om de zogenaamde rich snippets, uitgelichte onderdelen zoals recepten, evenementen en reviewsterren. Hier stellen we je graag van op de hoogte.

Mijn reviewsterren zijn verdwenen, wat nu?

Waarschijnlijk heb je het al gemerkt, maar er is een update geweest die ervoor zorgt dat reviewsterren niet meer bij elke vermelding van je website binnen Google getoond worden.

Reviews die door bedrijven zelf worden verzameld (zowel op de site zelf als door een derde partij) en hierna op de eigen website gepresenteerd worden, zullen niet meer vertoond worden. Dit houdt in dat de code rond de review widgets van o.a. Kiyoh, Klantenvertellen en Trustpilot niet meer zullen werken.

Dit betekent echter niet dat reviewsterren helemaal verdwenen zijn. Wanneer er op productniveau reviewsterren zijn geïmplementeerd, worden deze wel vertoond voor de desbetreffende pagina. Kort gezegd, reviewsterren op diensten- en productniveau zijn nog wel mogelijk. Algemene reviewsterren voor de gehele site niet meer.

Alternatieve vormen van rich snippets

Voor veel partijen betekent dit dat het tonen van reviewsterren niet meer mogelijk is. Echter zijn er naast de reviewsterren nog verscheidene andere rich snippets om je vermelding binnen Google extra te laten opvallen. Bekende voorbeelden hiervan zijn het tonen van evenement data, broodkruimels en een ‘vraag & antwoord’-blok. Hieronder zie je een voorbeeld van de evenementen en vraag & antwoord rich snippet.

Met name het vraag & antwoord-blok, ook wel de FAQ-snippet genoemd, zien we als een kans voor bijna ieder bedrijf. Bijna elke doelgroep heeft namelijk bepaalde informatiebehoeften die gedefinieerd worden door één of meerdere vragen. Deze vragen kunnen we samen met het bijbehorende antwoord tonen in de zoekresultaten, zoals bovenstaande afbeelding laat zien. Door te klikken op de vraag, klapt er een klein tabblad open met het antwoord. Een voorwaarde is wel dat deze content ook terug te vinden is op de pagina waar het over gaat.

Hulp nodig bij het implementeren van FAQ-snippets?

Ondanks dat de reviewsterren voor veel websites verdwenen zijn, helpen wij je graag om te kijken of het mogelijk is om andere vormen van rich snippets te implementeren. Wil je graag een FAQ-snippet voor jouw website? Wij nemen je content onder de loep en bepalen samen met jou hoe we met vraaggestuurde content en een geoptimaliseerde FAQ-snippet jouw doorklikpercentage kunnen verbeteren. Neem contact op met je marketeer voor de mogelijkheden.

Lees ook

26 mei 2020

Hoe blijf je zichtbaar in crisistijd?

Sinds de uitbraak van COVID-19 in Nederland zitten veel bedrijven met de handen in het haar. Hoe overleef je als onderneming deze moeilijke tijd en waar begin je als het gaat om je marketing prioriteiten? Is het verstandig om de marketing compleet stil te leggen of kun je er juist…

Auteur: Kimberley Wieland
Expertise(s):
SEO
Zoekmachine optimalisatie
Banner diensten

20 mei 2020

Marketing inzet tijdens de corona-crisis

Niemand ontkomt eraan. Het corona-virus houdt de gehele wereld in zijn greep. Waar we begin dit jaar in Nederland nog dachten, dat het een ver-van-mijn-bed-show was, is ook onze wereld, binnen een paar weken helemaal op zijn kop gezet. Mensen moeten massaal thuisblijven, de horeca moet zijn deuren sluiten, docenten…

Auteur: Nick van der Blom
Expertise(s):
SEO
Zoekmachine optimalisatie