Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Blog overzicht

“Ja Carolien dat klinkt allemaal leuk met strategie enzo, maar ik wil gewoon dat alles live gaat zodat we gelijk resultaat hebben.” Soms verbaas ik me er wel eens over, hoe weinig er eigenlijk wordt nagedacht over waarom en voor wie we online marketing inzetten! Eigenlijk wil vrijwel iedereen gelijk in actie komen. Dat snap ik je wilt resultaat. Maar als je er goed over nadenkt is het opeens niet meer zo logisch.

Op het moment dat je zaken gaat plannen dan denk je daar over het algemeen goed over na. Op het moment dat je op huizenjacht bent, maar je hebt je droomhuis nog niet gevonden dan ga je ook nog geen dure bank kopen. Straks past die bank dan helemaal niet in je huis. Tenminste dat lijkt mij. Je kan al wel klein voorbereidend werk doen als oude spullen uitzoeken en sorteren. Maar je weet nog niet wat je “eindbestemming” gaat zijn en dan weet je pas of die bank gaat passen.

En dit is precies wat ik vaak tegenkom als ik met (potentiële) klanten aan tafel zit. Dan is de wens om te starten met e-mail marketing, social advertising, Google Ads of een ander kanaal, maar eigenlijk is de doelgroep totaal onbekend. Als je niet weet wie je wilt bereiken hoe ga je er dan voor zorgen dat je de gewenste doelgroep raakt en dat ze in beweging komen?

Pas op de plaats

Daarom probeer ik altijd eerst een stapje terug te doen voordat we gelijk allerlei soorten campagnes aan knallen. Laten we eerst eens kijken of je al klaar bent voor het starten van campagnes of versturen van nieuwsbrieven. Aan wie ga je die nieuwsbrieven eigenlijk sturen? En waarom ook vooral?

Stel jezelf deze drie vragen

  1. Wie is die klant aan wie je jouw product of dienst wilt verkopen? Kruip in de huid van je klant! Dit kan relatief simpel, in de zin van demografische gegevens, maar denk ook eens aan de tone voice die je gaat gebruiken om de juiste klanten te bereiken. Je wilt klanten raken en in beweging krijgen!
  2. Waarom zouden ze jouw product of dienst willen kopen ip.v. de concurrent? We kennen allemaal wel de term USP (Unique Selling Point). Wat zorgt er nou voor dat jij een streepje voor hebt op de concurrent? Hoe zorg je dat nieuwe klanten jouw product of dienst gaan aanschaffen of gebruiken? Of hoe zorg je ervoor dat jouw huidige klanten producten of diensten blijven aanschaffen?
  3. Waar zoekt deze klant naar jouw product of dienst? Op het moment dat je weet wie jouw ideale klant is en de USP’s duidelijk zijn dan is nog de vraag waar deze klant zich bevindt.. Is dat op social media? Zoeken ze vaker informatie op in blogs bijvoorbeeld of zijn ze meer te triggeren met toffe video’s? Daar zit wel degelijk verschil in, maar dat weet je pas als je gaat nadenken wat past!

Dit zijn nog maar enkele vragen die van belang zijn om tot een online marketing strategie te komen.. Ga niet zomaar iets starten “omdat iedereen dat doet”. Kijk wie jij bent, wat je wilt uitstralen en wat er bij jouw bedrijf past!

Lijkt het je wat om eens te sparren op dit vlak? Samen eens kijken of de kanalen die je nu inzet eigenlijk wel logisch zijn? Ik ga graag met je in gesprek! Je vindt me hier.

Lees ook
Google Ads

2 september 2020

Effectieve Google Ads campagnes

Wat maakt een Google Ads campagne effectief? Dit verschilt per organisatie en de doelen die men heeft gesteld voor de campagne. Er zijn geen regels die je moet volgen zodat je altijd succesvol bent met Google Ads. Wel zijn er duidelijke richtlijnen waar een campagne aan moet voldoen. 1. Bepalen…

Auteur: Sander Jacobs
Expertise(s):
Online marketing strategie
Google rich snippets

23 juli 2020

Aan de slag met Google Shopping CSS?

Google Shopping CSS Partners: Wat is het en waarom moet je het gebruiken? Wellicht heb je er nog nooit van gehoord: het CSS Partnerprogramma van Google. Dit programma is in 2017 ontstaan nadat de EU een miljoenenboete aan Google uitdeelde vanwege vermeend machtsmisbruik via Google Shopping. Door binnen Google Shopping…

Auteur: Job Kramer
Expertise(s):
Online marketing strategie