Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Starten met E-commerce Marketing?

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

E-commerce Marketing

E-commerce waar staat dat eigenlijk voor? Even heel snel uitgelegd. Commerciële activiteiten die worden uitgevoerd via internet. Ben je de eigenaar van een webshop dan val je ook onder de noemer e-commerce. Uiteraard kan dit zowel gelden binnen een B2B markt als binnen een B2C markt. Bij Copper IM hebben we ervaring in beide branches, en werken we altijd graag een strategie uit, als je aan de slag gaat met Online Marketing binnen E-commerce. We hebben een aantal redenen op een rijtje gezet;

  • De online concurrentie is hoog binnen B2B als B2C
  • Consumenten zijn over het algemeen niet heel merk gebonden
  • Zowel de B2B klant als B2C consument is kritisch en vergelijkt graag

Om te zorgen dat je de concurrentie bijblijft of voor bent en de consument aan je bindt is een E-commerce strategie wel handig. Lukt het je niet om jouw E-commerce strategie zelf voor elkaar te boksen, aan te scherpen of uit te voeren daar kunnen de specialisten van Copper IM goed bij helpen!

Wat is een E-commerce strategie?

Eigenlijk staat er in een E-commerce strategie niks anders beschreven als jouw doelstellingen met betrekking van online verkoop. Dit zijn zowel doelstellingen op lange termijn als op korte termijn. Een E-commerce strategie helpt je om altijd het doel voor ogen te houden en zo bepaal je ook makkelijk of ideeën passen bij jouw bedrijf. Uiteindelijk wil je groeien met jouw online verkopen en dat doe je enkel door het bepalen van een plan! Ben je net gestart met je webshop? Of loop je eigenlijk een beetje vast en blijf je hangen met je omzet? Bij Copper IM kijken de specialisten graag met je mee waar jouw kansen liggen. Stuur jij bijvoorbeeld al op POAS? Ben je net gestart dan starten we graag met Online Marketing sessie met onze strateeg voor een mooie e-commerce strategie.

Onze klanten

Online Marketing Kanalen

De specialisten van Copper IM bekijken aan de hand van het plan de geschikte kanalen voor de te nemen stappen. Hierbij kun je denken aan de volgende kanalen:

Uiteraard werken we graag vanuit de data bij Copper IM. Daarom maken wij ook graag gebruik van de volgende tools om data inzichtelijk te maken. Deze data is ook altijd leidend voor de maandelijkse meetings die we samen met jou hebben om de resultaten, kansen en mogelijkheden te bespreken. Werk je al met de onderstaande tooling?

Hoe gaan we te werk?

1
Kennismaken

Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van e-commerce marketing. Wellicht zijn er kanalen waar jezelf voldoende kennis hebt en heb juist ondersteuning nodig bij het uitbreiden van de kanalen.

2
Onderzoek en Analyse

Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog niet werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.

3
Strategie & Voorstel

Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw E-commerce marketing. Kunnen we nog niet analyseren dan is er werk aan de winkel om samen met onze strateeg een strategie neer te zetten.

4
Kick-Off samenwerking

Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en/of strategie met je door.

5
Monitoren en rapportage

De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.

Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van e-commerce marketing. Wellicht zijn er kanalen waar jezelf voldoende kennis hebt en heb juist ondersteuning nodig bij het uitbreiden van de kanalen.

Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog niet werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.

Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw E-commerce marketing. Kunnen we nog niet analyseren dan is er werk aan de winkel om samen met onze strateeg een strategie neer te zetten.

Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en/of strategie met je door.

De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.

Online Marketing Cases

Copper IM Team

Job Eggink

Online marketeer

Foto van Luuc

Luuc Hendriks

SEA specialist - trainer

Erik den Hartog

Online Marketeer - Tag Manager Specialist

Sander

Sander Jacobs

Managing Director

Online Marketing Blogs