Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Neem contact met ons op
E-commerce, waar staat dat eigenlijk voor? Wij leggen het kort uit. E-commerce staat eigenlijk voor commerciële activiteiten die worden uitgevoerd via internet. Ben je de eigenaar van een webshop? Dan val je ook onder de noemer e-commerce. Uiteraard kan dit zowel gelden binnen een B2B markt als binnen een B2C markt. Bij Copper IM hebben we ervaring in beide branches en werken we altijd graag een strategie uit als je aan de slag gaat met Online Marketing binnen E-commerce. We hebben een aantal redenen op een rijtje gezet;
Om te zorgen dat je de concurrentie bijblijft of voor bent en de consument aan je bindt is een E-commerce strategie handig. Lukt het je niet om jouw E-commerce strategie zelf voor elkaar te boksen, aan te scherpen of uit te voeren? Dan kunnen de specialisten van Copper IM je daar goed bij helpen!
Eigenlijk staat er in een E-commerce strategie niks anders beschreven als jouw doelstellingen met betrekking van online verkoop. Dit zijn zowel doelstellingen op lange termijn als op korte termijn. Een E-commerce strategie helpt je om altijd het doel voor ogen te houden en zo bepaal je ook makkelijk of ideeën passen bij jouw bedrijf. Uiteindelijk wil je groeien met jouw online verkopen en dat doe je enkel door het bepalen van een plan! Ben je net gestart met je webshop? Of loop je eigenlijk een beetje vast en blijf je hangen met je omzet? Bij Copper IM kijken de specialisten graag met je mee waar jouw kansen liggen. Stuur jij bijvoorbeeld al op POAS? Of ben je net gestart? Dan starten we graag met een Online Marketing sessie met onze strateeg voor een mooie e-commerce strategie.
De specialisten van Copper IM bekijken aan de hand van het plan de geschikte kanalen voor de te nemen stappen. Hierbij kun je denken aan de volgende kanalen:
Uiteraard werken we graag vanuit de data bij Copper IM. Daarom maken wij ook graag gebruik van de volgende tools om data inzichtelijk te maken. Deze data is ook altijd leidend voor de maandelijkse meetings die we samen met jou hebben om de resultaten, kansen en mogelijkheden te bespreken. Werk je al met de onderstaande tooling?
Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van e-commerce marketing. Wellicht zijn er kanalen waar jezelf voldoende kennis hebt en heb juist ondersteuning nodig bij het uitbreiden van de kanalen.
Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog niet werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.
Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw E-commerce marketing. Kunnen we nog niet analyseren? Dan is er werk aan de winkel om samen met onze strateeg een strategie neer te zetten.
Nadat we besluiten om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken! Zij stellen zich voor en nemen de analyse en/of strategie met je door.
De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we door middel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.
Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van e-commerce marketing. Wellicht zijn er kanalen waar jezelf voldoende kennis hebt en heb juist ondersteuning nodig bij het uitbreiden van de kanalen.
Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog niet werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.
Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw E-commerce marketing. Kunnen we nog niet analyseren? Dan is er werk aan de winkel om samen met onze strateeg een strategie neer te zetten.
Nadat we besluiten om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken! Zij stellen zich voor en nemen de analyse en/of strategie met je door.
De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we door middel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.
De webshops Graszoden-Online.nl en Rollrasenshop.de verkopen al jaren echte seizoensproducten en werken ook al sinds 2012 samen met Copper IM. Ieder jaar gaan we weer voor de best mogelijke omzetten te behalen en dit jaar hebben we ook gekozen verschillende Google Ads biedstrategieën te testen. Met als doel het beste resultaat voor Graszoden-Online.nl dit seizoen!
Ads specialist
SEA specialist - trainer
Online Marketeer - Tag Manager Specialist
Managing Director