Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Starten met Online Marketing in B2B?

Neem contact op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Online Marketing in B2B

Wil je graag de slag met Online Marketing en ben je actief in een B2B omgeving? Dan kunnen de specialisten van Copper IM je daar goed bij helpen. Zij werken dagelijks voor partijen die graag successen willen behalen met Online Marketing binnen de B2B branche. Waarom is belangrijk om echt aan B2B marketing te doen?

  • Je bindt klanten voor de lange termijn aan je
  • Je dient online vind- en zichtbaar te zijn voor leadgeneratie
  • Online heb je óók de mogelijkheid om de concurrentiestrijd aan te gaan

Uiteraard is een lead voor iedere partij anders te definiëren. Denk hierbij aan ingevulde contactformulieren of het aanvragen van een offerte. Ben je net startend met online marketing voor jouw bedrijf dan werken we in tegelijkertijd samen aan online aanwezigheid, vindbaarheid en bereik. Voordat we bijvoorbeeld echt aan leadgeneratie kunnen doen is online zichtbaarheid wel gewenst! Dit kan bijvoorbeeld door een goed ingevuld Google Mijn Bedrijf profiel of organische berichten op jouw LinkedIn bedrijfsprofiel.

Online Marketing doelstellingen

Samen kijken we naar de doelstellingen die je wenst te behalen. Doelstellingen geven onze specialisten een richtlijn om te sturen op maandelijkse basis en geven jou grip op online marketing. Gedurende de maandelijkse meeting nemen we jou mee in vorderingen met betrekking tot de online doelstellingen. Dit kan zijn op bereik, gebruikers, omzet of leadgeneratie bijvoorbeeld. Dit is net waar jij behoefte aan hebt om succesvol te zijn op het gebied online marketing in B2B en uiteraard als bedrijf. Om samen tot goede doelstellingen te komen stellen we ook jou een aantal belangrijke vragen. Denk hierbij aan:

  • Wat mag een lead kosten?
  • Hoe definieer jij een lead?
  • Wanneer is een campagne succesvol?
  • Wie is jouw doelgroep?
  • Wie zijn jouw online concurrenten?

Onze B2B klanten

Online Marketing B2B plan

Om successen te boeken met online marketing binnen de B2B branche is een focus van groot belang. We werken bij Copper IM altijd graag vanuit een plan. Onze specialisten kijken samen met jou naar het grote plaatje en schetsen van daaruit een plan. Dat delen we vervolgens op in behapbare stappen om te beginnen met Quick Wins en vervolgens de stappen op lange termijn te gaan zetten. Quick Wins kunnen in B2B Online Marketing kunnen bijvoorbeeld zijn het starten met een Google Ads Search campagne, een Google Ads merknaam campagne. Op deze manier realiseren we snel traffic en waar mogelijk al leads, nieuwe klanten en misschien zelf wel omzet! Ben je echt nog startend met B2B Online Marketing en zoekende naar belangrijke vragen als wie jouw doelgroep is of welke kanalen er bij jou passen? Dan kun je er ook voor kiezen om te starten met een Online Marketing Strategie sessie met onze strateeg.

Online Marketing Kanalen

De specialisten van Copper IM bekijken aan de hand van het plan de geschikte kanalen voor de te nemen stappen. Hierbij kun je denken aan de volgende kanalen:

Uiteraard werken we graag vanuit de data bij Copper IM. Daarom maken wij ook graag gebruik van de volgende tools om data inzichtelijk te maken. Deze data is ook altijd leidend voor de maandelijkse meetings die we samen met jou hebben om de resultaten, kansen en mogelijkheden te bespreken. Werk je al met de onderstaande tooling?

Hoe gaan we te werk?

1
Kennismaken

Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van online marketing.

2
Onderzoek en Analyse

Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.

3
Strategie & Voorstel

Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw B2B Marketing. Zet je nog geen online marketing in dat raden we aan eerst een strategiesessie te houden met ons. We schetsen in deze fase ook vast het kostenplaatje voor je.

4
Kick-Off Samenwerking

Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en strategie met je door.

5
Monitoren en rapportage

De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.

Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van online marketing.

Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.

Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw B2B Marketing. Zet je nog geen online marketing in dat raden we aan eerst een strategiesessie te houden met ons. We schetsen in deze fase ook vast het kostenplaatje voor je.

Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en strategie met je door.

De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.

Online Marketing Cases

Copper IM Team

Erik den Hartog

Online Marketeer - Tag Manager Specialist

Luuc Hendriks

SEA specialist - trainer

Mike van Leijen

SEO Specialist – Trainer - Teamlead

Job Eggink

Ads specialist

Online Marketing Blogs