Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Neem contact op!
Wil je graag de slag met Online Marketing en ben je actief in een B2B omgeving? Dan kunnen de specialisten van Copper IM je daar goed bij helpen. Zij werken dagelijks voor partijen die graag successen willen behalen met Online Marketing binnen de B2B branche. Waarom is belangrijk om echt aan B2B marketing te doen?
Uiteraard is een lead voor iedere partij anders te definiëren. Denk hierbij aan ingevulde contactformulieren of het aanvragen van een offerte. Ben je net startend met online marketing voor jouw bedrijf dan werken we in tegelijkertijd samen aan online aanwezigheid, vindbaarheid en bereik. Voordat we bijvoorbeeld echt aan leadgeneratie kunnen doen is online zichtbaarheid wel gewenst! Dit kan bijvoorbeeld door een goed ingevuld Google Mijn Bedrijf profiel of organische berichten op jouw LinkedIn bedrijfsprofiel.
Samen kijken we naar de doelstellingen die je wenst te behalen. Doelstellingen geven onze specialisten een richtlijn om te sturen op maandelijkse basis en geven jou grip op online marketing. Gedurende de maandelijkse meeting nemen we jou mee in vorderingen met betrekking tot de online doelstellingen. Dit kan zijn op bereik, gebruikers, omzet of leadgeneratie bijvoorbeeld. Dit is net waar jij behoefte aan hebt om succesvol te zijn op het gebied online marketing in B2B en uiteraard als bedrijf. Om samen tot goede doelstellingen te komen stellen we ook jou een aantal belangrijke vragen. Denk hierbij aan:
Om successen te boeken met online marketing binnen de B2B branche is een focus van groot belang. We werken bij Copper IM altijd graag vanuit een plan. Onze specialisten kijken samen met jou naar het grote plaatje en schetsen van daaruit een plan. Dat delen we vervolgens op in behapbare stappen om te beginnen met Quick Wins en vervolgens de stappen op lange termijn te gaan zetten. Quick Wins kunnen in B2B Online Marketing kunnen bijvoorbeeld zijn het starten met een Google Ads Search campagne, een Google Ads merknaam campagne. Op deze manier realiseren we snel traffic en waar mogelijk al leads, nieuwe klanten en misschien zelf wel omzet! Ben je echt nog startend met B2B Online Marketing en zoekende naar belangrijke vragen als wie jouw doelgroep is of welke kanalen er bij jou passen? Dan kun je er ook voor kiezen om te starten met een Online Marketing Strategie sessie met onze strateeg.
De specialisten van Copper IM bekijken aan de hand van het plan de geschikte kanalen voor de te nemen stappen. Hierbij kun je denken aan de volgende kanalen:
Uiteraard werken we graag vanuit de data bij Copper IM. Daarom maken wij ook graag gebruik van de volgende tools om data inzichtelijk te maken. Deze data is ook altijd leidend voor de maandelijkse meetings die we samen met jou hebben om de resultaten, kansen en mogelijkheden te bespreken. Werk je al met de onderstaande tooling?
Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van online marketing.
Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.
Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw B2B Marketing. Zet je nog geen online marketing in dat raden we aan eerst een strategiesessie te houden met ons. We schetsen in deze fase ook vast het kostenplaatje voor je.
Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en strategie met je door.
De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.
Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van online marketing.
Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.
Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw B2B Marketing. Zet je nog geen online marketing in dat raden we aan eerst een strategiesessie te houden met ons. We schetsen in deze fase ook vast het kostenplaatje voor je.
Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en strategie met je door.
De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.
Bij Copper IM verdiept men zich allereerst in ons bedrijf, onze producten en in de markten waarin we actief zijn en/of willen worden. Hierop past men de online marketing strategie aan en zet men de daarbij passende kanalen in. Ook weten ze in begrijpelijk taal over te brengen waar men mee bezig is en wat de doelstellingen zijn. Vooral hun pro activiteit en het vooruit denken heeft een meerwaarde voor ons bedrijf.
Ik ben erg tevreden over de samenwerking die we hebben. Een leuke groep jonge mensen met erg veel enthousiasme en de juiste kennis. Jullie nemen een deel van ons werk uithanden omdat wij die kennis zelf niet in huis hebben. Met name op het gebied van SEO en SEA om hierin zicht- en vindbaar te zijn bij onze doelgroep. De kennissessies die jullie aanbieden zijn voor ons als klant waardevol om zo goed op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen online marketing. Van daaruit kunnen we onze plannen aanscherpen of opnieuw opstarten.
Online Marketeer - Tag Manager Specialist
SEA specialist - trainer
SEO Specialist – Trainer - Teamlead
Ads specialist