Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Starten met Online Marketing in B2C?

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

ONLINE MARKETING IN B2C

Verkoop jij rechtstreeks aan de consument of misschien verkoop je niks, maar bied je diensten aan direct aan de consument en wil je daar online marketing voor inzetten? Dan ben je bij Copper IM aan het juiste adres. Onze specialisten werken dagelijks met partijen die verkopen, informeren en adviseren aan consumenten. Kortom online marketing met als doel, het rechtstreeks bereiken van de eindgebruiker. En waarom is het nou eigenlijk belangrijk om echt aan B2C marketing te doen? We hebben een aantal redenen voor je op een rijtje gezet:

  • Consumenten zijn druk en het internet biedt veel afleiding
  • Jouw doelgroep wordt gebombardeerd met allerlei acties online
  • Consumenten switchen gemakkelijk van merk, dienst of product

ONLINE MARKETING DOELSTELLINGEN

Om te zorgen voor goede resultaten en het behalen van de doelstellingen is het van belang dat we in eerste instantie jouw doelgroep onderzoeken! Wie past er bij jouw merk, producten en/ of diensten. Welke “problemen” ondervindt jouw doelgroep online. Met gerichte content wil je ervoor zorgen dat de consument jouw merkboodschap goed ontvangt. Dit kan natuurlijk op allerlei manieren; informatief, adviserend, educatief zijn enkele voorbeelden. Afhankelijk van de doelgroep en de merkboodschap bepaal je ook het kanaal dat je wilt inzetten. Uiteindelijk zal dit bepalend zijn voor het behalen voor je online marketing doelstellingen. Om samen tot goede doelstellingen te komen stellen we ook jou een aantal belangrijke vragen.

  • Wie is jouw doelgroep?
  • Wat is jouw doel online?
  • Welke kanalen zet je op dit moment in?
  • Wie zijn jouw online concurrenten?
  • Wanneer is online marketing voor jou succescol?

Onze klanten

ONLINE MARKETING B2C PLAN

Een plan voor succesvolle Online Marketing in een B2C markt is van groot belang! Bij Copper IM werken onze specialisten altijd vanuit een plan. Samen bekijken we de doelgroep, doelstellingen en maken wij de analyse van de huidige status op het gebied van Online Marketing. Dat delen we vervolgens op in behapbare stappen om te beginnen met Quick Wins en vervolgens de stappen op lange termijn te gaan zetten. Quick Wins kunnen in B2C Online Marketing kunnen bijvoorbeeld zijn werken aan een geoptimaliseerde productfeed, optimalisatie van het orderproces of opstarten van een branding campagne met een toffe actie als je net begint met Online Marketing voor jouw product. Ben je echt nog startend met B2C Online Marketing en zoekende naar belangrijke vragen als wie jouw doelgroep is of welke kanalen er bij jou passen? Dan kun je er ook voor kiezen om te starten met een Online Marketing Strategie sessie met onze strateeg.

ONLINE MARKETING KANALEN

De specialisten van Copper IM bekijken aan de hand van het plan de geschikte kanalen voor de te nemen stappen. Hierbij kun je denken aan de volgende kanalen:

Uiteraard werken we graag vanuit de data bij Copper IM. Daarom maken wij ook graag gebruik van de volgende tools om data inzichtelijk te maken. Deze data is ook altijd leidend voor de maandelijkse meetings die we samen met jou hebben om de resultaten, kansen en mogelijkheden te bespreken. Werk je al met de onderstaande tooling?

Onze werkwijze

1
Kennismaken

Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van online marketing.

2
Onderzoek en Analyse

Naar aanleiding van de kennismaking, maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.

3
Strategie en Voorstel

Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw B2C Marketing. Zet je nog geen online marketing in dat raden we aan eerst een strategiesessie te houden met ons. We schetsen in deze fase ook vast het kostenplaatje voor je.

4
Kick-off samenwerking

Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en strategie met je door.

5
Monitoren en rapportage

De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.

Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van online marketing.

Naar aanleiding van de kennismaking, maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.

Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie voor jouw B2C Marketing. Zet je nog geen online marketing in dat raden we aan eerst een strategiesessie te houden met ons. We schetsen in deze fase ook vast het kostenplaatje voor je.

Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en strategie met je door.

De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.

Online Marketing Cases

Copper IM Team

Luuc Hendriks

SEA specialist - trainer

Mike van Leijen

SEO Specialist – Trainer - Teamlead

Luuk Theunissen

SEO & Google Data Studio specialist

Job Eggink

Online Marketeer

Online Marketing Blogs