Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Neem contact met ons op
Je denkt misschien als snel aan platformen als Booking.com of Stedentrip.nl bij marketing voor toerisme. Maar heb je wel eens gedacht aan de inzet van marketing om toeristen naar jouw regio te trekken? We hebben bijzonder veel mooie regio’s in Nederland met bijvoorbeeld wandel- en fietsroutes. Of wat dacht je van toerisme van over de grens naar onze mooie Nederlandse streken te trekken? Bij Copper IM werken we al voor verschillende regio’s binnen Nederland. Variërend van de Veluwe of de stad Maastricht tot aan de regio Utrecht. Ons doel voor deze regio’s is het trekken van toerisme met de inzet van marketing. Waarom je dit Toerisme Marketing moet inzetten? We hebben een aantal redenen voor je op een rijtje gezet:
Zo zijn er nog tal van redenen te bedenken om aan de slag te gaan met marketing, specifiek gericht op het aantrekken van toerisme. We zien binnen regio’s ook mooie samenwerkingen ontstaan met allerlei partijen in de toerisme branche die er baat bij hebben dat er meer toeristen de provincie, stad of regio bezoeken.
Nu klinkt het natuurlijk heel leuk, maar het is wel van belang om dit te doen vanuit een duidelijke strategie. Juist binnen Toerisme Marketing is deze gewenst omdat je vaak te maken hebt met allerlei verschillende doelgroepen, seizoenen en vakantieperiodes. Zo zijn er veel steden in Nederland waar je een doelgroep al kunt opdelen in toeristen die komen voor de cultuur, een dagje shoppen of het vieren van een vrijgezellenfeestje. Deze doelgroepen zoeken allemaal anders binnen de zoekmachine Google. Net als dat steden bezocht kunnen worden vanuit zakelijk oogpunt. Burgers Zoo in Arnhem is leuk om heen te gaan met het gezin, maar je kunt er ook zaal huren voor een dag of aantal dagen. Kortom een strategie is gewenst. De specialisten van Copper IM gaan hier graag mee aan de slag met jou mocht je deze toerisme marketing strategie nog niet hebben uitgedacht.
De specialisten van Copper IM bekijken aan de hand van het plan de geschikte kanalen voor de te nemen stappen. Hierbij kun je denken aan de volgende kanalen:
Uiteraard werken we graag vanuit de data bij Copper IM. Daarom maken wij ook graag gebruik van de volgende tools om data inzichtelijk te maken. Deze data is ook altijd leidend voor de maandelijkse meetings die we samen met jou hebben om de resultaten, kansen en mogelijkheden te bespreken. Werk je al met de onderstaande tooling?
Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van toerisme marketing. Wellicht zijn er kanalen waar jezelf voldoende kennis hebt en heb juist ondersteuning nodig bij het uitbreiden van de kanalen.
Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog niet werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.
Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie om te starten of uitbreiden op het gebied van toerisme marketing. Kunnen we nog niet analyseren dan is er werk aan de winkel om samen met onze strateeg een strategie neer te zetten.
Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en/of strategie met je door.
De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.
Als eerst vindt er een kennismaking plaats samen met onze accountmanager. Samen bekijken we welke wensen er zijn op het gebied van toerisme marketing. Wellicht zijn er kanalen waar jezelf voldoende kennis hebt en heb juist ondersteuning nodig bij het uitbreiden van de kanalen.
Naar aanleiding van de kennismaking maken de specialisten van Copper IM een analyse van bijvoorbeeld de huidige kanalen die al worden ingezet. Mocht je op dit moment nog niet werken met Online Marketing dan is het een must om eerst een strategiesessie te houden met onze strateeg.
Op basis van de analyse schetsen we de meest ideale strategie om te starten of uitbreiden op het gebied van toerisme marketing. Kunnen we nog niet analyseren dan is er werk aan de winkel om samen met onze strateeg een strategie neer te zetten.
Nadat we overeenkomen om samen te werken zorgen we altijd voor een kick-off meeting met het team. Zo weet je precies welke specialisten er voor jou gaan werken. Zij stellen zich voor en nemen de analyse en/of strategie met je door.
De laatste stap is het bijhouden, bijsturen en rapporteren van de vooruitgang. Het rapporteren doen we doormiddel van een overzichtelijk Google Data Studio Dashboard, die we elke maand presenteren. Hierin staat alle informatie over de vooruitgang en jouw persoonlijke doelen en dit bespreken we in een maandelijkse call.
We werken al een paar jaar naar tevredenheid samen met Copper IM. Korte lijnen, persoonlijke aandacht, snel schakelen en kennis van zaken! Met als resultaat effectieve campagnes voor onze bestemmingen.
Ads specialist
SEO Specialist – Trainer - Teamlead
Online marketeer
SEO & Google Data Studio specialist
Als ondernemer in het toerisme ben je al enige tijd aan het adverteren via Google Ads. Er wordt geklikt, er wordt geconverteerd en de kosten per conversie zitten onder je maximale CPS. Maar besteed je zoveel mogelijk budget aan de juiste mensen (potentiële klanten) en speel je goed in op de customer journey? Kortom: kan het beter?