gras

Case Graszoden-Online.nl

Graszoden-Online.nl, een initiatief van Kweekbedrijf Loeffen, is dé leverancier van kwalitatieve graszoden voor zowel particulieren als bedrijven. Met meer dan een kwart eeuw ervaring, biedt het bedrijf vers gesneden graszoden, afgestemd op verschillende behoeften en omgevingen.

zoeken

Klantvraag

Graszoden-Online.nl zocht naar effectieve manieren om hun seizoensproduct - graszoden - optimaal in de markt te zetten via Google Search Ads. Met een focus op piekprestaties gedurende het seizoen, stond het optimaliseren van de kosten per sale (CPA) centraal. De grote vraag was: is een automatische biedstrategie de meest efficiënte aanpak voor een seizoensproduct, of zijn er betere alternatieven?


 

analyse

Onze Oplossing

OrangeValley ging de uitdaging aan door een twee weken durend experiment op te zetten in Google Ads. We vergeleken de automatische biedstrategie met handmatige Cost Per Click (CPC), gebruikmakend van de optie voor verbeterde CPC tegenover de doel CPA-strategie.

Dit experiment, uitgevoerd met een van de best presterende campagnes van Graszoden-Online.nl, was erop gericht om te bepalen welke strategie de beste resultaten opleverde in termen van kosten, klikfrequentie en conversieratio.

succes

Resultaat

Tegen alle verwachtingen in toonde het experiment aan dat de automatische biedstrategie niet per se superieur was. Ondanks een 40% lagere CPC met de handmatige aanpak, bleef de Click Through Rate (CTR) gelijk, en de doel CPA lag zelfs 54% lager.

Verder onderzoek toonde aan dat met 22% van de totale kosten, 28% van de totale omzet werd behaald. Bovendien werd met een 41% lagere CPC vrijwel dezelfde advertentiepositie behaald, bewijzend dat een handmatige aanpak niet alleen kosteneffectiever maar ook even competitief kan zijn.

Ook zo'n project?

Heb jij hetzelfde of een vergelijkbaar probleem? Wij helpen je graag!