Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
In de samenwerking met Profipack is Copper IM verantwoordelijk voor het verbeteren van de organische vindbaarheid en het rendabel inzetten van Google Ads campagnes. Elke maand brengen we het resultaat in kaart en bepalen we actiepunten voor de komende tijd. De maandelijkse resultaten en actiepunten worden met de klant doorgesproken waarna samen bepaald wordt hoe de uitvoering hiervan op touw gezet wordt.
In één van onze maandelijkse besprekingen opperden wij het idee om Profipack.be te lanceren. Vanuit de data in Google Analytics concludeerde wij dat het percentage Belgische bezoekers op de Nederlandse webshop nog erg summier was, maar dat deze Belgische bezoekers beter converteerde en ook nog eens voor een hogere gemiddelde orderwaarde zorgden.
Op basis van deze inzichten en het feit dat een .be domein beter zal gaan scoren in een Belgische zoekmachine, hebben wij Profipack geadviseerd om Profipack.be in het leven te roepen.
Geen simpele copy/paste aangezien alle content op de website vertaalt moest worden naar het Vlaams en waarbij aanvullend zoektermonderzoek uitgevoerd moest worden.
Door een compleet Vlaamse website op een Belgische domeinextensie op te zetten is het mogelijk om betere organische resultaten in de Belgische zoekmachines te behalen dan dat we met de Nederlandse webshop zouden kunnen. Dit houdt natuurlijk niet in dat we de Nederlandse webshop uitsluiten van de Belgische zoekmachines. Door met beiden webshops aanwezig te zijn verhogen we de totale vindbaarheid van Profipack in België.
De Belgische webshop werd in juli 2019 gelanceerd. Waar we in het eerste jaar met de combinatie van Google Ads en zoekmachine optimalisatie een kleine additioneel omzet behaalden voor Profipack, zien we dat we in 2020 grote stappen hebben gemaakt.
Voorafgaande aan 2020 hebben we samen met Marc de Jong van Profipack concrete omzetdoelstellingen opgesteld en gewaarborgd in een marketing dashboard. Op basis van deze omzetdoelstellingen voor Profipack.nl en Profipack.be hebben we de aanpak en te besteden advertentiebudgetten voor dit jaar in kaart gebracht.
Door de investering in kwalitatieve linkbuilding wordt de Belgische webshop nu beter geïndexeerd en zien we organisch in juli 2020 een groei van 400% in sessies en 270% in omzet ten opzichte van het jaar daarvoor.
Samen met de inzet van Google Ads hebben we dit jaar ervoor gezorgd dat we voor beiden webshops op lijn liggen om de omzetdoelstelling te halen. Voor de Belgische webshop voorzien we dat de jaardoelstelling al in oktober behaald gaat worden.