Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

De klant

Makro Kerstpakketten is dé specialist op het gebied van kerstpakketten. Al ruim 50 jaar verzorgen zij voor uiteenlopende klanten creatieve kerstgeschenken. Hierbij bewaken ze zorgvuldig het gehele proces, van inkoop, samenstellen, inpakken, opslag tot en met afleveren bij de klant. Jaarlijks produceren ze meer dan 1,5 miljoen kerstpakketten! Naast de goedlopende webshop heeft Makro Kerstpakketten showrooms in het hele land zitten.

De vraag van de klant

Makro Kerstpakketten bedient momenteel ongeveer 25% van de Nederlandse kerstpakkettenbranche, hiermee zijn zij de onbetwiste marktleider in de branche. Dit wil men ook uitstralen binnen de zoekresultaten van zoekmachines. De opdracht was om organisch op zowel relevante short- als longtail zoektermen binnen de top 3 van zoekmachines te scoren.

Definitie shorttail zoektermen:

Dit zijn algemene zoektermen met doorgaans veel zoekvolume. Het zijn (korte) termen waarop vaak veel concurrentie zit. Denk hierbij aan voetballen, schoenen of concerten.

Definitie longtail zoektermen:

Dit zijn specifieke zoektermen welke vaak uit 3 of meer zoektermen bestaan. In plaats van bijvoorbeeld ‘schoenen’ zou je bij longtail kunnen denken aan ‘Zwarte Nike herenschoenen’. Vanzelfsprekend zitten op deze termen minder zoekvolume, maar hierdoor is de concurrentie ook een stuk minder.

Met de verbeterde posities moest een mooie organische stijging in zowel verkeer als opbrengst realiseerbaar zijn.

Onze oplossing

Om een goede start te maken aan dit project is Copper IM begonnen met een uitgebreide zoektermanalyse om zodoende een technische structuur te kunnen ontwikkelen. Deze structuur diende als basis voor het huidige SEO-resultaat. Het was belangrijk dat de juiste pagina’s op de goede plek binnen de website gepositioneerd werden.

Definitie technische structuur:

Binnen de technische structuur van Copper IM wordt een ideaalbeeld geschetst van hoe een website opgebouwd moet worden. Het hoofdmenu wordt geschetst met o.a. de benodigde pagina’s, de correcte URL-structuur, paginatitels en meta beschrijvingen.

Naast het verbeteren van de basis heeft Copper IM o.a. de volgende SEO-werkzaamheden uitgevoerd:

  • Het herschrijven van paginatitels en meta beschrijvingen
  • Onpage SEO-optimalisaties (headers, interne linking etc.)
  • Linkbuilding voor een hogere autoriteit binnen de branche
  • Het uitvoeren van een longtailstrategie
  • Het ontwikkelen van een Data Studio dashboard om de SEO-resultaten regelmatig met de klant te kunnen bespreken

Voor Makro Kerstpakketten is Copper IM een sparringspartner op strategisch niveau. Om hen te ondersteunen en ontzorgen in de piekperiodes heeft Copper IM ook uitvoerende werkzaamheden uitgevoerd. Het proces en de resultaten kwamen hierdoor in een stroomversnelling.

Resultaat

In 2018 is de samenwerking tussen Copper IM en Makro Kerstpakketten gestart. Een opsomming van de resultaten:

 

Organische traffic (nulmeting is 2017)

Organische sessies 2018 vs 2017: +10,7%

Organische sessies 2019 vs 2018: +7,1%

De organische sessies van het afgelopen seizoen (2019) t.o.v. het seizoen voor de samenwerking (2017): +18,6%

 

Organische opbrengst

In 2019 is de organische opbrengst met +12,1% gestegen t.o.v. 2018.

dennis-visschedijk

Dennis Visschedijk

E-commerce Manager Makro Kerstpakketten

Waardevolle samenwerking

Onze samenwerking met Copper IM is erg waardevol. Zij spotten voor ons de nieuwste kansen en zorgen ervoor dat we binnen de zoekmachines optimaal zichtbaar zijn. Ook adviseert Copper IM ons op het gebied van content en waar nodig springen zij bij in de uitvoerende werkzaamheden.

Gerelateerde cases

Hogeschool Utrecht banner

Sitemigratie zonder verlies van SEO-verkeer

De nieuwe website van Hogeschool Utrecht ging 2018 live. De vormgeving en gebruikerservaring van deze nieuwe website was een belangrijke focus. Door de juiste aanpak zijn er mooie resultaten behaald waaronder een stijging van het SEO verkeer van 2%.  

Expertise(s):
SEO
Case reclamematerialen

Omzetverhoging van 18% door nieuwe webshop

Het realiseren van een nieuwe huisstijl voor ReclameMaterialen.com én de lancering van OnlineDisplayShop.de. Dit heeft gezorgd voor een omzetgroei van maar liefst 18%.

Expertise(s):
SEA
SEO
Conversie optimalisatie