Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

De klant

Online Plastics Group is een sterk groeiende organisatie die online kunststof plaatmateriaal op maat aanbiedt aan zowel consumenten als bedrijven. Denk hierbij aan materialen als Plexiglas, Trespa® of Polycarbonaat. In 2014 lanceerde Online Plastics Group de Nederlandse webshop kunststofplatenshop.nl. Sindsdien is de organisatie sterk uitgebreid met totaal 10 webshops en actief in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk en Groot-Brittannië. Daarnaast is kunststofplatenshop.nl marktleider in Nederland en België op het gebied van kunststof plaatmateriaal.

De vraag van de klant

Online Plastics Group wilde graag verder groeien door Google Ads campagnes breder en effectiever in te zetten. De klant had specifieke doelen waar het gaat om de ROI met betrekking tot de inzet van Google Ads. Per productgroep was een minimale ROI gedefinieerd. De opdracht was om maximaal rendement uit de campagnes te halen zonder beperkingen van budget. Verder was de klant op zoek bij het uitbesteden van de Google Ads campagnes naar een snelle en interactief manier van rapporteren waarbij maandelijks de learnings werden vastgelegd en besproken. Daarnaast was de klant op zoek naar een bureau die doorlopend bezig is met de inzet van de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden binnen Google Ads om zo de concurrentie voor te blijven.

Onze oplossing

Allereerst zijn wij gestart met een data-analyse van het organische verkeer. Hierin hebben we onder andere gekeken naar conversie percentage op zoekwoord niveau zodat we wisten welke zoekwoorden juist wel of juist niet converteerde. Hiermee hebben we de Ads campagnes kunnen opbouwen.

Op basis van de productgroepen en het aanbod zijn wij gestart met de uitwerking van een campagnestructuur. Hierbij hebben we gekozen voor de inzet van drie campagnes, namelijk een Search-, Shopping- en merknaam campagne.

De Google Search campagne is ingedeeld per categorie en vervolgens per sub categorie. We hebben ervoor gekozen de zoekwoorden ze specifiek mogelijk te clusteren zodat de tekstadvertentie die getoond wordt goed aansluit bij het zoekgedrag van de Googlegebruiker en waardoor de kans tot conversie zo hoog mogelijk is. Binnen de bijsturing hebben we de verschillende testen gedaan met de dagen in de week, de uren per dag, verschillende gebieden en het invloed van het weer, met als doel de kosten te verlagen en de opbrengsten te verhogen en een zo hoog mogelijk ROI te halen uit de campagnes. Daarnaast is er gebruik gemaakt van dynamic Ads en van automated bidding strategie op basis van de ingestelde ROI.

Naast de Google Search campagne hebben we een Google Shopping campagne opgezet.  Hierbij hebben we gebruik gemaakt van een geoptimaliseerde feed via Channable. Channable heeft het mogelijk gemaakt om het assortiment van de klant vanuit WooCommerce in te laden en de product data verder te verrijken en in te delen waardoor we het hebben kunnen inzetten voor de Google Shopping campagnes.

Om de online zichtbaarheid te vergroten als prospects van de klant zoeken op Google is een merknaam campagne opgezet. Een merknaam campagnes is meestal een van de goedkoopste campagnes met een zeer hoge ROI.

Resultaat

Kunststofplatenshop.nl

In de periode van 1-1-2019 t/m 30-8-2019 in vergelijking tot 1-1-2016 t/m 30-8-2019 hebben we de volgende resultaten behaald:

  • 126% groei in omzet
  • 57% meer site bezoeken
  • 151% meer bestellingen

De resultaten die we tot nu toe hebben behaald voor Online Plastics Group zijn erg positief. Uiteraard staan wij en onze klant niet graag stil en blijven we doorlopend bezig met het verbeteren en bijsturen van de campagnes.

De volgende uitdaging is het nog specifieker maken van de campagnes, zodat de campagnes nog relevanter worden en de conversie zal stijgen.

Max Bisseling

Max Bisseling

Online Plastics Group

“GOEDE SPARRINGSPARTNER”

Copper IM denkt goed mee in de strategie van de online marketing. Geen vraag met betrekking tot online marketing is voor hen te gek. De samenwerking is erg prettig en de lijnen zijn kort.

Gerelateerde cases

Pavo merkbranding paard met logo

Opbrengst adviespagina’s met 50% toegenomen

Opbrengst van de adviespagina’s met 50% toegenomen en bounces 41% afgenomen! Pavo is Europees gezien een grote speler in paardenvoeding en marktleider in Nederland en pakt samen met Copper IM de online verbeteringen op.

Expertise(s):
SEO
Zoekmachine optimalisatie
Case reclamematerialen

Omzetverhoging van 18% door nieuwe webshop

Het realiseren van een nieuwe huisstijl voor ReclameMaterialen.com én de lancering van OnlineDisplayShop.de. Dit heeft gezorgd voor een omzetgroei van maar liefst 18%.

Expertise(s):
SEA
SEO
Conversie optimalisatie