Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

De klant

Pavo is Europees gezien een grote speler in paardenvoeding en marktleider in Nederland. Het is hun missie om paardenhouders te helpen hun paarden gezond en happy te houden m.b.v. advies en goede voeding.

Onderzoeken, vernieuwen en inspelen op de wensen en behoeftes van de klant en markt zijn kenmerkend voor de bedrijfscultuur.

De vraag van de klant

Pavo publiceert al jaren regelmatig nieuwe content in de vorm van blog- en nieuwsartikelen. Waardoor een enorme wildgroei van artikelen is ontstaan op de website. Het hoofddoel van de blogartikelen van Pavo Nederland is het geven van advies op het gebied van voeding & gezondheid, voeding & fokkerij en voeding & training.

Hoe kan Pavo het huidige aanbod van adviesartikelen opschonen zonder verkeer te verliezen? En waar liggen kansen voor optimalisatie en uitbreiding van blog- en nieuwsartikelen?

Onze oplossing

Wij zijn gestart met een content analyse van de bestaande blog- en nieuwsartikelen. Uit deze analyse kwam naar voren dat veel artikelen met elkaar concurreerden en niet op elkaar afgestemd waren. Ook was het merendeel van de artikelen niet SEO-geoptimaliseerd. Door het uitvoeren van een zoektermonderzoek kregen we inzicht in de zoekvolumes op relevante onderwerpen. Uiteindelijk hebben we op basis van o.a. ranking, focuszoekterm, zoekvolume, paginabezoekers en relevantie een advies uitgebracht voor het opschonen en optimaliseren van de bestaande content.

Naast het opschonen en optimaliseren van de huidige content hebben we ook in kaart gebracht welke kansen er zijn voor nieuwe onderwerpen. Hierdoor kon de content met nieuwe artikelen worden uitgebreid.

Productgroep Essentiels

Resultaat

Samen met Pavo hebben we het aantal adviesartikelen van 261 teruggebracht naar 41 artikelen en sindsdien weer verder uitgebreid.

Door het opschonen van de content is de relevantie van artikelen verhoogd. Daarnaast heeft Pavo ook diverse SEO-elementen als paginatitels, meta descriptions en headers op ons advies verbeterd. Hierdoor zijn de posities van Pavo gestegen. Ondanks een aanzienlijke vermindering van het aantal artikelen, is er wel een positieve stijging in het verkeer van +9,52% gebruikers. Daarnaast is er een advies uitgebracht voor het optimaliseren van de contentpagina’s. Hierdoor is de gebruikerservaring op de artikelpagina’s verbeterd. Zo is de bounce met -41% afgenomen, het aantal pagina’s per sessie met 13,11% gestegen en ook de opbrengst van de adviespagina’s met 50% toegenomen.

Tot op heden werken we samen met Pavo en blijven we de content optimaliseren en uitbreiden. Pavo heeft inmiddels hetzelfde “opschoon-traject” gevolgd voor haar Duitstalige website.

Liselotte Bosch

Liselotte Bosch

Contentmanager

"Een beetje van onszelf en een beetje van Copper IM"

“Copper IM helpt ons om content heel gericht in te zetten door onderzoeksgegevens en de informatiebehoefte van onze klant – paardenliefhebbers – samen te brengen. Een beetje van onszelf en een beetje van Copper IM ;)”

Gerelateerde cases

Hogeschool Utrecht banner

Sitemigratie zonder verlies van SEO-verkeer

De nieuwe website van Hogeschool Utrecht ging 2018 live. De vormgeving en gebruikerservaring van deze nieuwe website was een belangrijke focus. Door de juiste aanpak zijn er mooie resultaten behaald waaronder een stijging van het SEO verkeer van 2%.  

Expertise(s):
SEO
Makro kerst banner

Groei organische opbrengst met 12,1%

Voor Makro Kerstpakketten hebben we onze SEO-gereedschapskist volledig open getrokken. Een nieuwe technische structuur, verbeterde contentstrategie en het opbouwen van extra autoriteit leidde tot een groei in organische opbrengst van 12,1%.

Expertise(s):
Zoekmachine optimalisatie