Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

De klant

ReclameMaterialen.com is als webshop gespecialiseerd in het leveren van reclamematerialen aan zowel bedrijven als consumenten. Hierbij kun je denken aan producten als stoepborden, kliklijsten en folderrekken. In 2013 is ReclameMaterialen opgericht vanuit een samenwerking tussen Copper IM en Gelre Sign. Inmiddels draait de webshop ook in Duitsland onder de naam OnlineDisplayShop.de.

De vraag van de klant

De wens vanuit Copper IM en Gelre Sign is om ReclameMaterialen.com te laten groeien en uit te breiden naar meerdere landen binnen Europa. Voor 2019 was een omzetgroei van 20% ten opzichte van 2018 als target gesteld. Om deze omzetgroei te behalen is een plan van aanpak opgesteld voor het optimaliseren van de website. In dit plan was de uitrol van de webshop in Duitsland ook opgenomen. Daarnaast hebben we per productgroep een minimale ROI vastgesteld om met behulp van Google Ads de omzet te laten stijgen.

Onze oplossing

Samen met Mick Ontwerpt en Van Zwam Media hebben we een nieuw design voor de webshop gerealiseerd. Dit design is bepaald aan de hand van heatmaps die we over een langere periode hebben geanalyseerd. Waar Mick aan de slag ging met het nieuwe design voor ReclameMaterialen.com, ging Daisy aan de slag met de bouw van de webshop. Door middel van A/B testing hebben we verschillende varianten van de website getest waardoor we continu bleven optimaliseren. Deze stappen zijn tegelijkertijd gezet voor OnlineDisplayShop.de.

Om OnlineDisplayShop.de verder op poten te zetten, is een Duitse zoektermanalyse uitgevoerd. Daarnaast is een Duitse tekstschrijfster aangehaakt voor dit project en zijn er verschillende contentbriefings gemaakt voor het schrijven van de teksten. Hierbij was het natuurlijk van belang om de teksten zo goed mogelijk te schrijven met het oog op SEO.

Op basis van de verschillende productgroepen is een nieuwe campagnestructuur opgezet binnen Google Ads. Hierbij is gekozen voor een merknaamcampagne, een Shopping campagne en een Search campagne. Omdat het grootste gedeelte van de Google Ads omzet uit Shopping komt, hebben we de productfeed geoptimaliseerd met behulp van Channable. Binnen Channable hebben we ervoor gekozen om de titels van verschillende producten te verrijken met bijvoorbeeld de maten of de kleur van de producten, zodat de getoonde producten zo goed mogelijk aansluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker.

Resultaat

In het jaar 2019 vergeleken 2018 hebben we de volgende resultaten behaald:

  • 18% groei in omzet
  • 21% meer nieuwe gebruikers
  • 13% meer bestellingen

We zien elk jaar een groei in de omzet van ReclameMaterialen.com en dit willen we natuurlijk blijven realiseren. Met de komst van onze Duitse webshop hopen we een nog grotere groei neer te zetten in 2020 door middel van het blijven analyseren van verschillende heatmaps en A/B tests en het blijven bijsturen van Google Ads.

Gerelateerde cases

Pavo merkbranding paard met logo

Opbrengst adviespagina’s met 50% toegenomen

Opbrengst van de adviespagina’s met 50% toegenomen en bounces 41% afgenomen! Pavo is Europees gezien een grote speler in paardenvoeding en marktleider in Nederland en pakt samen met Copper IM de online verbeteringen op.

Expertise(s):
SEO
Zoekmachine optimalisatie
Makro kerst banner

Groei organische opbrengst met 12,1%

Voor Makro Kerstpakketten hebben we onze SEO-gereedschapskist volledig open getrokken. Een nieuwe technische structuur, verbeterde contentstrategie en het opbouwen van extra autoriteit leidde tot een groei in organische opbrengst van 12,1%.

Expertise(s):
Zoekmachine optimalisatie