Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Jouw conversie optimalisatie uitbesteden?

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bij conversieoptimalisatie (CRO) draait het om één ding: het verhogen van aantal bezoekers die online de door jouw gewenste actie uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot meer leads of meer aanvragen, maar bijvoorbeeld ook tot meer aankopen. Ongeacht in welke branche je actief bent met jouw website overal liggen er altijd kansen tot conversieoptimalisatie! Meer leads, meer downloads, meer aankopen en ga zo nog maar even door. 

Waarom conversie optimalisatie uitbesteden?

Voor elk bedrijf, dus ook voor jouw website of webshop, is de gewenste actie of het te bereiken doel anders. Maar het belangrijkste is dat je – met behulp van conversieoptimalisatie – en met dezelfde inzet jouw resultaten kan verbeteren! Het is wel van belang dat je daarvoor je doelgroep kunt lezen en ook begrijpen. En dan hebben we het met name over hun gedrag op jouw website of in jouw webwinkel. Als je aan de slag gaat met de CRO specialisten van Copper IM, dan ga je eigenlijk zoeken naar wat jouw doelgroep motiveert, waar zij waarde aan hechten binnen bijvoorbeeld een winkelmandje of wat redenen zijn om af te haken bij een offerteaanvraag. Dit proces gaan we samen aan en we doorlopen de aanpak gezamenlijk. Je besteedt het wel uit, maar we hebben jou ook zeker nodig voor input!

Het uitbesteden van conversie optimalisatie is interessant wanneer je…

  • ..meer leads wilt genereren voor jouw sales team
  • ..streeft naar een betere gebruikerservaring voor bezoekers
  • ..meer waarde wilt halen uit de bestaande bezoekers
  • ..wilt dat CRO kan ondersteunen conversies uit SEO te verbeteren
  • ..de lage kwaliteitsscores in Google Ads wilt verbeteren

Ondanks dat bij verschillende bedrijven de doelgroepen, doelen, producten of diensten van elkaar verschillen, is het proces van conversieoptimalisatie in veel gevallen hetzelfde. Dus door dit proces continu te gebruiken, optimaliseer je de conversieratio van jouw bezoeker, waardoor jouw doelen en bijvoorbeeld omzet gaan toenemen! Kortom het totaal rendement van jouw online marketing strategie. Welke middelen we daarvoor inzetten dat verschilt per vraagstuk. We kunnen hierin natuurlijk snel schakelen door Google Optimize in te zetten, maar willen we echt meer antwoord krijgen op de waarom vraag dan kan ons usability lab ook interessant zijn!

Onze Klanten

Klant cases

CRO uitbesteden, wat kost het eigenlijk?

De kosten van het uitbesteden van CRO zijn afhankelijk van een aantal punten en de kosten zijn afhankelijk op welke manier we gaan samenwerken. Zo heeft de grootte van het project, de grootte van de website of webshop en het aantal te testen onderdelen, invloed op de kosten. Daarnaast is het afhankelijk welke tools we gaan inzetten. Gaan we aan de slag met Google Optimize of kiezen we er samen voor om echt een onderzoek te doen in het usability lab met biometrische onderzoeken?

Mocht je de CRO maandelijks willen uitbesteden aan Copper IM, dan gaan onze CRO-specialisten gedurende de maand aan de slag met de kansen die we zien binnen CRO. En uiteraard gaan we alles volledig A/B doortesten! Hiervoor zetten we de juiste tooling in en zorgen we voor een duidelijke aanpak. Dit alles om jouw beoogde doelstellingen te gaan halen en het maximale uit online marketing te halen voor jouw organisatie. Ieder bedrijf heeft behoefte aan eigen CRO-strategie. CRO is namelijk maatwerk. De doelen, doelgroepen, concurrentie en bouw van de website – het is voor iedere bedrijf anders. Dit maakt een testplan des te belangrijker.

ONZE CRO-SPECIALISTEN

Wanneer je conversie optimalisatie uitbesteedt aan Copper IM, dan gaat ons team van CRO-specialisten aan de slag met jouw website of webshop. De eerste stap is een analyse van de huidige CRO status, die bespreken we met jou en stippelt vervolgens wordt er samen met de rest van het team een naadloos passende CRO teststrategie uitgewerkt. Hierbij zorgen wij ook voor alle zaken vóór- en achter de schermen. Denk bijvoorbeeld implementatie van tooling, maar ook het uitschrijven van een testplan. De testen in ons usability lab worden ook door ons in elkaar gezet en afgenomen bij respondenten.

Bij de maandelijkse werkzaamheden hoort ook een uitgebreide rapportage waar we de resultaten laten zien en op basis van de data constant op zoek zijn naar verdere optimalisaties. Als een team-effort pakken we dit vervolgens samen met jou op in een maandelijkse call bespreken we de resultaten en kansen.

Ons Team

Luuk Theunissen

SEO & Google Data Studio specialist

Mike van Leijen

SEO Specialist – Trainer - Teamlead

Erik den Hartog

Online Marketeer - Tag Manager Specialist

Foto van Luuc

Luuc Hendriks

SEA specialist - trainer