Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Bij conversieoptimalisatie (CRO) draait het om één ding: het verhogen van aantal bezoekers die online de door jouw gewenste actie uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot meer leads of meer aanvragen, maar bijvoorbeeld ook tot meer aankopen. Ongeacht in welke branche je actief bent met jouw website overal liggen er altijd kansen tot conversieoptimalisatie! Meer leads, meer downloads, meer aankopen en ga zo nog maar even door.
Voor elk bedrijf, dus ook voor jouw website of webshop, is de gewenste actie of het te bereiken doel anders. Maar het belangrijkste is dat je – met behulp van conversieoptimalisatie – en met dezelfde inzet jouw resultaten kan verbeteren! Het is wel van belang dat je daarvoor je doelgroep kunt lezen en ook begrijpen. En dan hebben we het met name over hun gedrag op jouw website of in jouw webwinkel. Als je aan de slag gaat met de CRO specialisten van Copper IM, dan ga je eigenlijk zoeken naar wat jouw doelgroep motiveert, waar zij waarde aan hechten binnen bijvoorbeeld een winkelmandje of wat redenen zijn om af te haken bij een offerteaanvraag. Dit proces gaan we samen aan en we doorlopen de aanpak gezamenlijk. Je besteedt het wel uit, maar we hebben jou ook zeker nodig voor input!
Ondanks dat bij verschillende bedrijven de doelgroepen, doelen, producten of diensten van elkaar verschillen, is het proces van conversieoptimalisatie in veel gevallen hetzelfde. Dus door dit proces continu te gebruiken, optimaliseer je de conversieratio van jouw bezoeker, waardoor jouw doelen en bijvoorbeeld omzet gaan toenemen! Kortom het totaal rendement van jouw online marketing strategie. Welke middelen we daarvoor inzetten dat verschilt per vraagstuk. We kunnen hierin natuurlijk snel schakelen door Google Optimize in te zetten, maar willen we echt meer antwoord krijgen op de waarom vraag dan kan ons usability lab ook interessant zijn!
Creatie van het dashboard in huisstijlen, met keuze uit verschillende bronnen:
Keuze uit twee van de bovenstaande bronnen:
Keuze uit vier van de bovenstaande bronnen:
Inbegrepen meetings:
Wil je liever aan de slag met een samenwerking op maat? Dat is ook geen probleem! We gaan samen aan tafel om te bekijken waar jouw behoefte ligt, welke capaciteiten je nu al in-house hebt en waar wij als Copper een steentje bij kunnen dragen. Uiteraard de focus op het behalen van jouw doelen.
Met Google Analytics kun je precies zien waar je websitebezoekers vandaan komen en wat ze doen op je website (en vooral ook wat ze niet doen). Deze data zorgen ervoor dat je niet alleen meer inzicht krijgt in je websitebezoekers, maar ook de successen van je campagnes bijvoorbeeld.
Om altijd mee te kunnen gaan met de nieuwste ontwikkelingen op gebied van meetscripts
installeren we Google Tag manager. Hierdoor kunnen we zonder tussenkomst van de webbouwer
scripts plaatsen op jouw website.
Copper IM maakt graag een scan van de bestande social media advertentieaccount(s) en advertenties. Met deze scan krijg
je direct inzicht in concrete verbeterpunten. De inhoud van de scan geeft je handvatten om zelf verder te gaan met het adverteren op social media.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Tijdens deze stap bekijken we graag wat je op dit moment al hebt getest op het gebied van conversieoptimalisatie. Is dit bijvoorbeeld op productniveau, paginaniveau, specifieke content of over de gehele website. Toegang tot tooling als Google Optimize is dan bijvoorbeeld ook gewenst.
Naar aanleiding van de uitkomsten in stap 2 bepalen we samen de strategie om aan de slag te gaan met conversieoptimalisatie. We nemen je mee in de strategie en welke stappen we willen gaan zetten en vooral ook met welk doel.
Het implementeren van A/B tests dat kunnen we bij Copper IM voor je doen, maar mocht jezelf de kennis en capaciteit in huis hebben dan is het ook mogelijk om dit zelf te implementeren. De dataspecialisten van Copper IM kunnen vervolgens een check doen op de inrichting.
Gedurende de testperiode monitoren we de testen en sturen we bij waar nodig om zo voldoende data te hebben om ook goede conclusies te kunnen trekken! De lengte van de testperiode is van verschillende factoren afhankelijk.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Tijdens deze stap bekijken we graag wat je op dit moment al hebt getest op het gebied van conversieoptimalisatie. Is dit bijvoorbeeld op productniveau, paginaniveau, specifieke content of over de gehele website. Toegang tot tooling als Google Optimize is dan bijvoorbeeld ook gewenst.
Naar aanleiding van de uitkomsten in stap 2 bepalen we samen de strategie om aan de slag te gaan met conversieoptimalisatie. We nemen je mee in de strategie en welke stappen we willen gaan zetten en vooral ook met welk doel.
Het implementeren van A/B tests dat kunnen we bij Copper IM voor je doen, maar mocht jezelf de kennis en capaciteit in huis hebben dan is het ook mogelijk om dit zelf te implementeren. De dataspecialisten van Copper IM kunnen vervolgens een check doen op de inrichting.
Gedurende de testperiode monitoren we de testen en sturen we bij waar nodig om zo voldoende data te hebben om ook goede conclusies te kunnen trekken! De lengte van de testperiode is van verschillende factoren afhankelijk.
Een conversie is de actie die de bezoeker van de website uitvoert. Dat kan de aankoop zijn van een product of bijvoorbeeld het downloaden van een document.
Een sessie is de tijd die de bezoeker op de website doorbrengt en de handelingen die hij of zij daarin doet. Bijvoorbeeld het aantal pagina’s dat wordt bekeken, gebeurtenissen of sociale interacties
Afhankelijk van het doel van de website ligt het eraan of je een goed of slecht bouncepercentage hebt. Het zegt in ieder geval bij hoeveel sessies slechts 1 pagina’s wordt weergegeven.
Dit is een stukje code op de website, van bijvoorbeeld Facebook, waarmee je het gedrag van de bezoekers kunt lezen.
Een tag is een stukje code dat data uitleest.
Is een programmeertaal die voor websites wordt gebruikt. Dit voeg je toe aan HTML pagina’s om meer interactie mee te geven die anders niet mogelijk is.
Dit is een gegevens laag die wordt gebruikt om gegevens tijdelijk te bewaren. Deze indeling van data wordt door Google Tag Manager gebruikt.
Online Marketeer - Tag Manager Specialist
SEO & Google Data Studio specialist