Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Meten is weten. Niet alleen in de bouw of wiskunde, maar ook in de wereld van digitale marketing. Meten en analyseren zijn dan ook de rode draad die door de diensten van Copper IM heen loopt – wij baseren ons werk op harde feiten. We zetten de slimste data analytics tools in om beter en effectiever te werk te gaan.

Sturing op KPI’s

Voordat je gaat meten is het belangrijk om te bepalen wat je wil behalen met je website of shop. Dit doen we met het bepalen van duidelijke Key Performance Indicators (KPI’s). Enkele voorbeelden zijn:

  • Relevant bereik
  • Websitebezoekers
  • Time on site
  • Downloads
  • Contactformulieren
  • Omzet
  • Herhalingsaankopen
  • Life time value

Wanneer je deze doelen duidelijk hebt voor je organisatie kun je hierop gaan sturen. Het is dan ook van belang dat de verschillende data analyse tools inzicht bieden in deze KPI’s.

Data analyse tools

Bij Copper IM werken we met verschillende databronnen. Enkele voorbeelden hiervan zijn Google Analytics, Hotjar en Google Optimize, maar ook de data van de verschillende marketingkanalen als Facebook, LinkedIn, Instagram, Marktplaats, Mailchimp, enz.

De gegevens uit deze systemen worden gecombineerd in Google Data Studio. Hierin ontwikkelen we rapportages die precies aansluiten bij de wensen van onze klant.

De data is inzichtelijk; wat nu?

Het begint met het stellen van goede doelen en bepalen van de KPI’s. Vervolgens is er een rapportage ingericht. En nu?

Na ‘meten is weten’ wordt het uiteraard tijd om te handelen. En dus adviseren onze specialisten je persoonlijk en in detail over een krachtige marketingmix voor jouw eigen, toekomstbestendige internetmarketing-strategie.

Ook aan de slag met data analyses?

Daag onze marketeers eens uit met je ideeën. We helpen je graag met het verzamelen en analyseren van je data. Wil je eerst nog meer weten, kijk dan eens bij de onderstaande diensten.

Probeer eens van onze smaken

Google Tag Manager


Hoeveel van je online bezoekers klikken nou eigenlijk op die button? Hoeveel van de mensen die naar je restaurant bellen, deden dat via het telefoonnummer op je website? Het is waardevolle informatie die je makkelijk kan achterhalen, als je de juiste tools inzet.

Lees meer
Heatmapping symbool

Hotjar heatmapping


Heatmapping is een nuttig instrument om het gedrag van je sitebezoekers mee in kaart te brengen. Met Heatmapping kunnen we de lay-out van je website inhoudelijk doormeten, want deze software analyseert hoe bezoekers door de pagina’s heen navigeren.

Lees meer
Google Data Studio icoon

Marketing dashboard


Okay, we hebben uitgelegd waarom we fan zijn van Google Analytics. Nu hoeven we er alleen nog maar voor te zorgen dat jij zelf kunt zien wat wij allemaal ontdekken in de lawine aan zinvolle meetgegevens die onze analyses opleveren.

Lees meer
Google Analytics symbool

Google Analytics


Google Analytics is niet alleen één van onze belangrijkste analyse tools, het is ook één van onze specialiteiten als Premier Google Partners. Waarom we er zo gek op zijn? Nou, vooral omdat we er zo ongelooflijk veel relevante data uit weten te toveren.

Lees meer