Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je gratis data kan verzamelen uit je website. Voor onze online marketeers een uitkomst: met deze tool kunnen we heel eenvoudig slimme metingen doen en stukjes HTML-code op een website toevoegen – zonder te rommelen in de broncode en zonder de tussenkomst van een programmeur.

Zet je Copper IM in voor online adverteren, dan gaan we ook Google Tag Manager instellen. Hiermee zijn onze specialisten in staat om automatisch de meest effectieve metingen te doen. Het instellen is een eenmalig iets: is Tag Manager eenmaal ingesteld dan haal je jarenlang waardevolle data uit je website of externe bronnen, bijvoorbeeld uit social media platformen als Facebook, LinkedIn of Pinterest.

De voordelen van Google Tag Manager instellen

  • Een website wordt sneller: in plaats van veel externe codes en pixels, plaatsen we slechts één stukje Tag Manager-code van Google op je website.
  • Tag Manager werkt naadloos samen met andere Google tools, waaronder Google Analytics.
  • De kans op het maken van moeilijk oplosbare fouten is met Tag Manager nihil: de broncode van een website hoeft niet onnodig aangepast te worden.
  • Ongecompliceerd tussentijds meten: het instellen en meten van events (gebeurtenissen) kan zelfstandig door marketeers gebeuren, zonder tussenkomst van programmeurs.
  • Kostenbesparing: nadat een gratis Tag Manager-account is ingesteld, verkrijg je jarenlang waardevolle data uit je website.

Google Tag Manager instellen

Tag Manager is een tool die we bij Copper IM automatisch inzetten bij online marketing. Met deze tool komen onze marketeers nuttige dingen te weten over je website. En het mooie is: deze metingen doen we zelf. We hoeven niet in de broncode te duiken en ook hoeft er geen programmeur aan te pas komen.

Acties op je website
Met Tag Manager meten we bijvoorbeeld ‘events’. Het zijn acties op je website. Bijvoorbeeld het moment waarop op een knop wordt geklikt en dus een pagina wordt geladen. Elke knop op een website kunnen we meten, wat veel nuttige inzichten geeft voor conversie optimalisatie.

Stel, je hebt een restaurant. Dan zijn telefonische reserveringen erg belangrijk. Met Google Tag Manager ontdekken we hoeveel mensen er via jouw website bellen en geven we deze metingen binnen Google Analytics weer.

Pixels van social media
Ook kunnen onze online marketeers via Tag Manager eenvoudig een stukje HTML-code op je website plaatsen – zonder zelf in de broncode te hoeven duiken. Dit kan een pixel van een social-mediakanaal zijn, bijvoorbeeld de Facebook-pixel. Zetten we die in bij het Facebook adverteren, dan kunnen we jouw advertenties laten zien aan mensen die al eens eerder op je website zijn geweest.

Dit kunnen we met Tag Manager

  • Tussentijds extra meetopties toevoegen, bijvoorbeeld omdat je wilt weten hoeveel bezoekers op een button klikken.
  • Een nieuw contactformulier doormeten (hoeveel mensen gebruiken het formulier en tot hoeveel leads of conversies leidt het?)
  • Rich snippets markup instellen (om ervoor te zorgen dat de Googlebot een rich snippet oppakt, voegen we via Tag Manager een stukje HTML-code aan je site toe).
  • Een Pinterest tag instellen (interessant wanneer je gaat adverteren op Pinterest: hiermee maken we een remarketingdoelgroep aan).
  • Informatie verzamelen over de YouTube-video’s die op de site staan (hoe vaak wordt een specifieke video afgespeeld? Hoe lang is de gemiddelde kijktijd van een gebruiker?)
  • AVG-proof maken van de website (door bijvoorbeeld in te stellen dat de Facebook-pixel pas persoonsgegevens verzamelt nádat de cookiemelding door een bezoeker is geaccepteerd).
  • Verschillen in websitegebruik ontdekken tussen ingelogde gebruikers en nieuwe gebruikers.
Google Tag Manager inzetten voor jouw bedrijf?

Vul onderstaand formulier in en ontvang binnen enkele dagen reactie van één van onze specialisten. We geven graag antwoord op jouw vragen omtrent Google Tag Manager.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Gazellen Logo
Google Partner logo
Emerce logo

Makro-logo
TU Delft
Mars_Logo
V&D_logo

Tag Manager laten instellen door Copper IM

Als de specialisten van Copper IM Google Tag Manager instellen voor een online marketing-project (bijvoorbeeld Google Ads, Facebook adverteren of conversie optimalisatie), dan gaan we altijd eerst om de tafel zitten. We willen eerst ontdekken welke data past bij jouw (online marketing) doelstellingen. De kennis die we opdoen over jouw onderneming, combineren we met onze kennis over Tag Manager. Zo zijn we in staat om het account zó in te richten dat die matcht met jouw informatiebehoefte – en die zelfs overtreft.

 

Meer weten over Google Tag Manager uitbesteden? Aanvragen

Makro kerst banner

Groei organische opbrengst met 12,1%

Voor Makro Kerstpakketten hebben we onze SEO-gereedschapskist volledig open getrokken. Een nieuwe technische structuur, verbeterde contentstrategie en het opbouwen van extra autoriteit leidde tot een groei in organische opbrengst van 12,1%.

Tags:
Zoekmachine optimalisatie
Pavo merkbranding paard met logo

Opbrengst adviespagina’s met 50% toegenomen

Opbrengst van de adviespagina’s met 50% toegenomen en bounces 41% afgenomen! Pavo is Europees gezien een grote speler in paardenvoeding en marktleider in Nederland en pakt samen met Copper IM de online verbeteringen op.

Tags:
SEO
Zoekmachine optimalisatie
Case reclamematerialen

Omzetverhoging van 18% door nieuwe webshop

Het realiseren van een nieuwe huisstijl voor ReclameMaterialen.com én de lancering van OnlineDisplayShop.de. Dit heeft gezorgd voor een omzetgroei van maar liefst 18%.

Tags:
SEA
SEO
Conversie optimalisatie

Overtuigd? Neem dan contact met ons op!

Ben je overtuigd van de meerwaarde die wij jou kunnen bieden? Of wil je graag een afspraak met ons inplannen zodat we je van meer informatie kunnen voorzien? Je kan ons uiteraard altijd bellen, maar als je onderstaand formulier invult dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Informatie aanvraag over Google Tag Manager uitbesteden

Binnen enkele dagen ontvang je reactie op jouw informatie aanvraag over Google Tag Manager aanvraag. We kijken graag naar de mogelijkheden voor jouw business.


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
x