Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Tegenwoordig zoekt iedereen alles online op. Zoek je een dienst of product? Toch maar even snel “googelen”. In een paar seconden heb je een waslijst aan zoekresultaten. Wil jij met jouw dienst of product bovenaan staan en die conversies binnenhalen? Dan zijn wij het marketingbureau voor jou waaraan je SEO moet uitbesteden!
Bij Copper IM hebben we een marketing dashboard ontwikkeld waarop jij alle meetgegevens uit Analytics gepresenteerd ziet – op een eenvoudige maar flitsende manier. En we gaan verder dan Analytics: als je het handig vindt integreren we meteen de statistieken vanuit bijvoorbeeld Facebook, Instagram of Mailchimp!
Of je nu een marketingspecialist bent en tijd wilt besparen en nieuwe inzichten wilt krijgen, of weinig tot geen marketingkennis hebt – online marketing wordt met ons dashboard begrijpelijk.
Bij Copper IM zijn we groot fan van Google Analytics. Als we echter een compleet plaatje willen hebben van je online prestaties, moeten we de resultaten uit Analytics combineren met cijfers uit andere tools, wat het iets ingewikkelder maakt. Het maken van een online rapportage is dan ook al snel een hele klus. Precies om deze reden hebben we ons marketing dashboard ontwikkeld. Met dit interactieve dashboard van jouw website heb je altijd grip op je data.
Creatie van het dashboard in huisstijlen, met keuze uit verschillende bronnen:
Keuze uit twee van de bovenstaande bronnen:
Keuze uit vier van de bovenstaande bronnen:
Wil je liever aan de slag met een samenwerking op maat? Dat is ook geen probleem! We gaan samen aan tafel om te bekijken waar jouw behoefte ligt, welke capaciteiten je nu al in-house hebt en waar wij als Copper een steentje bij kunnen dragen. Uiteraard de focus op het behalen van jouw doelen.
Inbegrepen meetings:
Met Google Analytics kun je precies zien waar je websitebezoekers vandaan komen en wat ze doen op je website (en vooral ook wat ze niet doen). Deze data zorgen ervoor dat je niet alleen meer inzicht krijgt in je websitebezoekers, maar ook de successen van je campagnes bijvoorbeeld.
Om altijd mee te kunnen gaan met de nieuwste ontwikkelingen op gebied van meetscripts
installeren we Google Tag manager. Hierdoor kunnen we zonder tussenkomst van de webbouwer
scripts plaatsen op jouw website.
Copper IM maakt graag een scan van de bestande social media advertentieaccount(s) en advertenties. Met deze scan krijg
je direct inzicht in concrete verbeterpunten. De inhoud van de scan geeft je handvatten om zelf verder te gaan met het adverteren op social media.
Conversie. Misschien wel één van de belangrijkste focuspunten binnen online marketing. Zorg je voor veel verkeer vanuit allerlei online marketing kanalen, dan wil je uiteindelijk die drempel tot conversie zo laag mogelijk maken. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat je door middel van testen zoekt naar de beste mogelijkheid om die belangrijke stap tot conversie te zetten voor jouw bezoeker.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten op het gebied van data uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Op het moment dat je al aan de slag bent met allerlei databronnen dan krijgen we graag even inzicht om te kijken wat je daar nu precies meet. Dat leggen we naast de data die je zou moeten meten voor het behalen van jouw Online Marketing doelen.
Vanuit stap 2 gaan we aan de slag met de (her)inrichting van de verschillende databronnen zoals; Google Analytics, Tag Manager en Google Analytics 4.
Bij Copper IM werken we met iedere klant vanuit een Google Data Studio Dashboard. Hierin laten we alle databronnen samenkomen. Hierbij kun je denken aan de bronnen die bij stap 3 staan, maar we voegen daar graag ook bronnen en/of tooling aan toe als Google Ads, Google search Console, Social Media kanalen, Marketing Automation tools, E-commerce bronnen, Accuranker etc. Het is maar net welke tooling jij gebruikt en wij maken het inzichtelijk.
Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze Data rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen. Wellicht dat we dan ook bepalen om nog meerdere databronnen toe te voegen.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten op het gebied van data uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Op het moment dat je al aan de slag bent met allerlei databronnen dan krijgen we graag even inzicht om te kijken wat je daar nu precies meet. Dat leggen we naast de data die je zou moeten meten voor het behalen van jouw Online Marketing doelen.
Vanuit stap 2 gaan we aan de slag met de (her)inrichting van de verschillende databronnen zoals; Google Analytics, Tag Manager en Google Analytics 4.
Bij Copper IM werken we met iedere klant vanuit een Google Data Studio Dashboard. Hierin laten we alle databronnen samenkomen. Hierbij kun je denken aan de bronnen die bij stap 3 staan, maar we voegen daar graag ook bronnen en/of tooling aan toe als Google Ads, Google search Console, Social Media kanalen, Marketing Automation tools, E-commerce bronnen, Accuranker etc. Het is maar net welke tooling jij gebruikt en wij maken het inzichtelijk.
Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze Data rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen. Wellicht dat we dan ook bepalen om nog meerdere databronnen toe te voegen.
Een conversie is de actie die de bezoeker van de website uitvoert. Dat kan de aankoop zijn van een product of bijvoorbeeld het downloaden van een document.
Een sessie is de tijd die de bezoeker op de website doorbrengt en de handelingen die hij of zij daarin doet. Bijvoorbeeld het aantal pagina’s dat wordt bekeken, gebeurtenissen of sociale interacties
Afhankelijk van het doel van de website ligt het eraan of je een goed of slecht bouncepercentage hebt. Het zegt in ieder geval bij hoeveel sessies slechts 1 pagina’s wordt weergegeven.
Dit is een stukje code op de website, van bijvoorbeeld Facebook, waarmee je het gedrag van de bezoekers kunt lezen.
Een tag is een stukje code dat data uitleest.
Is een programmeertaal die voor websites wordt gebruikt. Dit voeg je toe aan HTML pagina’s om meer interactie mee te geven die anders niet mogelijk is.
Dit is een gegevens laag die wordt gebruikt om gegevens tijdelijk te bewaren. Deze indeling van data wordt door Google Tag Manager gebruikt.
SEO & Google Data Studio specialist
Online Marketeer - Tag Manager Specialist