Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Wanneer je SEA uitbesteed aan Copper IM, dan zorgen wij ervoor dat je gericht online adverteert. Onze experts denken met je mee en implementeren SEA in de gehele customer journey. Zo stellen we realistische doelen en kiezen we relevante zoektermen, maar er wordt ook aandacht besteed aan jouw USP’s. Op deze manier maken we SEA in Google een groot succes.
Adverteren in een zoekmachine is interessant, voor wat voor bedrijf dan ook. Of dat nu een merk, product, dienst, app of goed doel is. Maar om te online te adverteren, moet je goed weten wat jouw doelgroep is en waar ze op zoeken. Zo kun je doordachte keuzes maken over welke zoekwoorden je inzet en hoeveel je hiervoor betaalt. Dit alles maakt SEA een ingewikkeld marketingspel, maar wél een waar Copper IM je graag mee helpt!
Campagne soorten:
Maandelijkse campagne budget:
Advertentieproductie door Copper IM:
Maandelijkse rapportage en begeleiding
Extra’s:
Minimale looptijd van de werkzaamheden:
Wil je liever aan de slag met een samenwerking op maat? Dat is ook geen probleem! We gaan samen aan tafel om te bekijken waar jouw behoefte ligt, welke capaciteiten je nu al in-house hebt en waar wij als Copper een steentje bij kunnen dragen. Uiteraard de focus op het behalen van jouw doelen.
Beheer je op dit moment je eigen Google Ads account of heb je hiervoor een partner waarbij
je twijfelt of het maximale uit Google Ads wordt gehaald? Copper Im maakt graag een scan van
het bestaande Ads account. In deze scan vind je concrete verbeter adviezen en adviezen voor uitbreiding van campagnes.
Met onze
SEO- Quickscan helpen
we je op weg, door de
quick-wins op het gebied
van content, techniek
en autoriteit voor jou in
kaart te brengen.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Mocht je al aan de slag zijn met Google Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Google Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige; Google Ads, Shopping, Display of Google Grants campagnes. Lukt het je niet om die ROAS te verbeteren dan kijken we samen waar de knelpunten zitten.
Na het afronden van stap 2 hebben de Google Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Google Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie.
Nadat jij ook op de hoogte bent van de Google Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Google Ads specialisten.
Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Mocht je al aan de slag zijn met Google Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Google Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige; Google Ads, Shopping, Display of Google Grants campagnes. Lukt het je niet om die ROAS te verbeteren dan kijken we samen waar de knelpunten zitten.
Na het afronden van stap 2 hebben de Google Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Google Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie.
Nadat jij ook op de hoogte bent van de Google Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Google Ads specialisten.
Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.
Met zoektermen worden de werkelijke termen bedoeld die worden ingevoerd in Google. Het is belangrijk om inzicht te krijgen waar jouw doelgroep op zoekt en welke termen relevant zijn bij jouw producten of diensten. Via onze tools krijgen wij een gedetailleerde inzage in alle zoektermen, zodat we precies kunnen zien welke termen wij wel en niet kunnen gebruiken voor jouw advertenties.
Overkoepelende naam voor alle advertentiemogelijkheden van Google.
Google Search Ads zijn de tekstadvertenties die bovenaan de zoekresultaten komen te staan. Voor deze advertenties betaal je per klik. Je kunt hiermee zorgen voor hoge posities in de zoekresultaten.
Google Display Ads is een campagnetype dat visuele advertenties op miljoenen websites, apps en YouTube/Gmail weergeeft.
Remarketing is het targeten van de doelgroep die al eerder interesse heeft getoond in je product of dienst. Dit kan met meerdere campagne typen, waardoor je op meerdere manieren je doelgroep terug naar jouw website kunt leiden.
Shopping-campagnes zijn erg interessant voor e-commerce partijen. Hiermee kan je producten in de Google Shopping resultaten weergeven. Deze resultaten staan vaak helemaal bovenaan de zoekresultatenpagina, en op een apart tabblad binnen Google. Om hiervoor in aanmerking te komen moet er in ieder geval een productfeed aanwezig zijn.
Het bijsturen van de advertenties is een van de belangrijkste aspecten van adverteren. Hiermee kijk we frequent of jouw advertenties goed lopen en of er aanpassingen gedaan moeten worden.
Essentiële kick-off van jouw SEA én SEO-project, dat je helpt om meer vanuit bezoeker te denken. Waar zoekt jouw doelgroep op? Welke zoekintentie zit hierachter? Hoe vaak wordt er op relevante termen gezocht? En wat moet je hier per klik voor betalen? Deze zaken checken we allemaal tijdens de zoektermanalyse.
Een strategie is natuurlijk essentieel voor jouw Google Ads campagnes. Aan het begin van een traject stippelen we een strategie uit, zodat alle partijen weten waar we naartoe willen groeien, en hoe we dat gaan aanpakken. We doen dit voor zowel lange als korte termijn.
Een feed is een bestand waarin o.a. producten, omschrijvingen, voorraden en prijzen worden weergegeven. Deze feed is essentieel voor verschillende feed-gebaseerde kanalen zoals Google Shopping, Bol.com en Amazon. Een productfeed haal je uit het CMS-systeem van je website.
Feed management is het optimaliseren van de feed, zodat deze optimaal gevuld is voor de verschillende kanalen. Hiervoor gebruiken we de tool Channable.
Google Chrome is weliswaar de grootste webbrowser, echter zijn er nog een aantal andere variaties van webbrowsers. Het grootste alternatief is Microsoft Edge. Hier is de standaard zoekmachine Bing. In Bing kun je adverteren via Microsoft Ads. Voor Nederlandse partijen niet zo heel interessant, maar in bijvoorbeeld Frankrijk is Microsoft Edge veel groter, en dus interessanter om op te adverteren.
We nemen je mee in onze werkzaamheden met een maandelijks SEA-dashboard en bijbehorende rapportage van onze specialisten. Zo vergroten we jouw kennis, zodat we op een steeds hoger niveau kunnen schakelen. We willen jouw collega op afstand zijn en geen kostenpost.
De webshops Graszoden-Online.nl en Rollrasenshop.de verkopen al jaren echte seizoensproducten en werken ook al sinds 2012 samen met Copper IM. Ieder jaar gaan we weer voor de best mogelijke omzetten te behalen en dit jaar hebben we ook gekozen verschillende Google Ads biedstrategieën te testen. Met als doel het beste resultaat voor Graszoden-Online.nl dit seizoen!
SEA specialist - trainer
Online marketeer