Hero banner marketing high resolution

Social Media Advertising

Realiseer jouw branding- en sales doelstellingen met Social Media Advertising

Waarom Social Media Advertising?

  • Inzetbaar in elke fase van de customer journey
  • Mogelijk op verschillende kanalen: Facebook, Instagram, LinkedIn, Tiktok, Pinterest, YouTube
  • Helpt om zowel branding- als sales doeleinden te realiseren
  • Specifieke doelgroepen bereiken middels vele verschillende strategieën en targeting mogelijkheden

Van Facebook tot Instagram en van LinkedIn tot Pinterest: wij kunnen het voor je regelen!

Tim

“Het gebruik van social media is tegenwoordig een onmisbaar element op het gebied van marketing en communicatie.”

import_-Advies-mediamix-OrangeValley-png

Social Media in de Maatschappij

Het gebruik van social media is in de afgelopen jaren flink toegenomen. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders gemiddeld ruim 1,5 uur per dag op social media doorbrengen (bron: nu.nl). Veel van de populaire social media kanalen bieden bedrijven de mogelijkheid om te adverteren op deze kanalen. 

Met Social Media Advertising verspreid je betaald je content op verschillende social mediakanalen om zo jouw doelgroep te bereiken. Deze vorm van marketing is ook nog eens inzetbaar in elke fase van de customer journey. Social media adverteren kan op diverse sociale netwerken interessant zijn, zoals: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tiktok of Youtube.

import_-Ipad-png

Waarom Social Media Advertising?

Social advertising helpt om zowel branding- als sales doelstellingen te realiseren. Via social media advertising campagnes kun je specifieke doelgroepen bereiken middels vele verschillende strategieën en targeting mogelijkheden. Hierdoor biedt Social Advertising de mogelijkheid een groot bereik te realiseren, website bezoekers te genereren en leads en conversies te realiseren.

 

import_-BIO-ULAB-OrangeValley-png

Relevantie van je boodschap

Adverteren via social advertising kun je op verschillende manieren aanpakken, maar één ding staat altijd centraal: ‘Relevantie’. Jouw boodschap moet relevant zijn voor de doelgroep die je wilt benaderen en via het juiste kanaal op het goede moment getoond worden.

Voordat we van start gaan, brengen we daarom allereerst de doelgroep in kaart. Hiervoor gebruiken we data uit verschillende beschikbare databronnen. Wat houdt de doelgroep bezig? En wat is de reden om voor jouw product of dienst te kiezen? En waar bevinden zij zich online?

Maturity Model

Social Media Strategie

Nadat we een goed beeld hebben gekregen van de doelgroep en hun beweegredenen stemmen we aan de hand van een tactisch media plan de kanaalkeuze vast en kijken we welk social advertising platform het best past bij de doelgroep. Vervolgens gebruiken wij het Touch-Tell-Sell-Care-model voor het bepalen van inzet in de customer journey van de gebruiker. Hierbij geven wij advies over het benodigde mediabudget en de content creatie per fase in de journey. De keuze van platforms, doelstellingen, targeting en budgettering wordt op maat gemaakt, waarbij elke campagne wordt ontworpen om te resoneren met de doelgroep en optimale resultaten te leveren. Zo wordt jouw product of dienst op het juiste moment onder de aandacht gebracht bij de ideale klant, met continu bijsturen en optimaliseren voor maximale effectiviteit.

OrangeValley kan de volledige implementatie en uitvoer van campagnes uit handen nemen. Op basis van van data-inzichten optimaliseren en rapporteren wij gedurende de campagneperiode voor maximaal resultaat. Heb je een eigen team van inhouse social specialisten en ben je alleen op zoek naar (strategische) ondersteuning? Ook daar kan OrangeValley bij helpen.

Samen jouw bedrijf naar social media brengen? Neem contact op!