Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Met social media advertising kan je snel en doelgericht adverteren. Een advertentie op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of Snapchat is tegenwoordig in een handomdraai aangemaakt – maar zo’n advertentie is niet per definitie succesvol. Om zo’n advertentie succesvol te maken is expertise nodig, en dat is iets wat we bij Copper IM in huis hebben!
Eigenlijk is adverteren op social media niet meer weg te denken uit een online marketing strategie! Of je nu werkzaam bent in de B2B of B2C branche, iets verkoopt, personeel wilt werven of informatie deelt, iedereen kan wel terecht op een social media platform. Je hebt met het adverteren op social media de mogelijkheid om te werken met verschillende doelen. Ga je voor een branding campagne voor meer naamsbekendheid of bouw je een conversie gerichte campagne om jouw product of dienst aan te bieden? Alles kan! De targetting opties binnen de social media platformen zijn legio wat maakt dat je heel gericht op jouw doelgroep kunt adverteren.
Campagne soorten:
Maandelijkse campagne beheer en advertentiebudget:
Advertentieproductie door Copper IM:
Rapportage en maandelijkse begeleiding:
Extra’s:
Minimale looptijd van de werkzaamheden:
Wil je liever aan de slag met een samenwerking op maat? Dat is ook geen probleem! We gaan samen aan tafel om te bekijken waar jouw behoefte ligt, welke capaciteiten je nu al in-house hebt en waar wij als Copper IM een steentje bij kunnen dragen. Uiteraard ligt hierbij de focus op het behalen van jouw doelen!
Copper IM maakt graag een scan van de bestande social media advertentieaccount(s) en advertenties. Met deze scan krijg
je direct inzicht in concrete verbeterpunten. De inhoud van de scan geeft je handvatten om zelf verder te gaan met het adverteren op social media.
SEA is een zeer effectief middel voor op korte termijn. Wil jij ook zekerheid voor op lange termijn? Zorg dan dat je ook begint met SEO. Via onze quickscan krijg je een overzicht van alle verbeteringen die jij op jou website kan aanbrengen zodat je een organisch hoger in de zoeklijst komt te staan.
Adverteren op LinkedIn is ook zo’n gewilde smaak uit onze marketingmix. Dat komt doordat het zakelijke netwerkkarakter van LinkedIn zo mooi aansluit op de marketingdoelen van bedrijven met een B2B inslag.
Richt je je op generatie Z? Of millennials? Dan kan je niet aan Snapchat voorbijgaan. Ook vandaag zijn hier weer zo’n 1,3 miljoen Nederlanders actief, waarvan meer dan 70%(!) van de snapchatters tussen de 15 en 19 jaar is.
Instagram is hét platform voor creatieve beelden. En met visueel aantrekkelijke beelden inspireren we ons graag, zo blijkt: ook vandaag openen 2,7 miljoen(!) Nederlanders hun Instagram-app! In Nederland heeft Instagram bijna 5 miljoen gebruikers en dit aantal stijgt nog altijd.
Facebook is simpelweg te groot om te negeren bij online adverteren. Het simpele feit is dat heel veel van je klanten zich dagelijks op Facebook bevinden. Daarom is het bijna voor elk bedrijf interessant om een deel van de online marketing op Facebook te richten.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hierin luisteren wij graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.
Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We verwerken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content.
Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.
Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hierin luisteren wij graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.
Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We verwerken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content.
Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.
Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.
Met advertenties op LinkedIn kan ieder bedrijf zijn of haar doel bereiken. Denk hierbij aan het genereren van leads, verhogen van de merk- of naamsbekendheid of registraties voor een seminar.
Binnen de LinkedIn Campaign Manager bouw je alle campagne groepen, campagnes en advertenties. Een Campaign Manager heb je nodig om daadwerkelijk te kunnen adverteren.
Mocht je niet de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld naar een website te linken dan kun je ervoor kiezen om Lead Forms te gebruiken. Dit formulier koppel je aan jouw advertentie zodat de doelgroep daar de gegevens achter kan laten voor bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper.
Dit is een klein stukje code die op jouw website kunt plaatsen. Daardoor heb je de mogelijkheid om meer informatie te verzamelen dan alleen clicks, impressies en CPM. Daardoor kun je bijvoorbeeld mensen binnen LinkedIn retargetten.
Uiteraard zijn leadgeneratie campagnes zeer populair op LinkedIn. Echter je hebt ook de mogelijkheid om een bericht te sponsoren. Denk bijvoorbeeld aan bericht met een toffe blog erin of een mijlpaal van het bedrijf. Dit kun je inzetten met als doel bijvoorbeeld traffic naar de website of branding.
Door afbeeldingen te optimaliseren voor SEO zorgen we dat je goed vindbaar bent in de visuele zoekresultaten van Google. Zo heb je als merk in fashion, lifestyle, interieur, etc. een extra relevant kanaal om potentiële klanten te bereiken.
Met dit type advertenties kun je als bedrijf jouw doelgroep bereiken en producten laten zien om ze vervolgens te verleiden tot een aankoop.
Dit worden ook wel verhalen genoemd. Binnen Instagram Stories heb je de mogelijkheid om korte verhalen te vertellen aan jouw doelgroep. Dit kan door minivideo’s of afbeeldingen die aan elkaar getoond worden. Let op! Ze zijn maar 24 uur zichtbaar! Adverteren in Instagram Stories is ook mogelijk!
Om te kunnen adverteren in Snapschat moet je een Snapchat Business account aanmaken. Dit kan even duren want alles moet wel geverifieerd worden! Als je business account hebt dan heb je ook automatisch een standaard account. Het downloaden van de app is wel aan te raden.
Je kunt hierin stickers, filters en geotags aanmaken. Je kunt hiermee je “snaps” versieren of op leuken. Sommige bedrijven kiezen er ook voor om een filter te sponsoren. Dat doen veel merken bijvoorbeeld bij de lancering van een nieuw product. Een Geofilter is een locatie die je kunt toevoegen aan jouw snap.
Bij deze Ad heb je de optie om meerdere advertentie sets te maken met uitgebreidere targetting en biedstrategieën. Binnen deze Ad optie heb je ook de mogelijkheid om de Snap Pixel te gebruiken.
Met de Snap Pixel heb je een stukje code op de website waarmee je precies kunt meten hoe jouw campagne presteert.
Online Marketeer