Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Ook je LinkedIn Advertising uitbesteden?

Neem nu contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

FACEBOOK ADVERTEREN

Adverteren met Facebook is dé ideale manier om je klanten te bereiken en hen te targeten op basis van hun interesses en hun gedrag. Facebook heeft ontzettend veel gebruikers en daarnaast kan je via Facebook-advertenties ook heel goed inzoomen op deze potentiële klanten en handige doelgroepen aanmaken.

Facebook maakt retargeting mogelijk, geeft suggesties voor betere prestaties en stuurt je advertenties zo dat je budget goed wordt verdeeld. Al met al maakt dat Facebook tot een handig platform om in te zetten voor je online marketing.

 

VOORDELEN VAN FACEBOOK ADVERTEREN:

  • Veel advertentieformats mogelijk
  • Gedetailleerde targeting
  • Uitgebreide analyse en rapportage mogelijkheden
  • Inzetbaar voor uiteenlopende doelstellingen
  • Remarketing mogelijkheden

ADVERTEREN OP FACEBOOK ÉN INSTAGRAM

 

Facebook Ads biedt nóg meer interessante advertentiemogelijkheden. Je kan hiermee namelijk ook op Instagram adverteren. Je kan dezelfde advertenties tegelijkertijd op deze twee platformen laten draaien, maar ook apart van elkaar. Dit regel je allemaal vanuit de Facebook Businessmanager.

Facebook en Instagram kun je vervolgens dan ook eenvoudig koppelen. Een interessante optie is Instagram Shopping: een advertentievorm waarbij de marketingcampagne draait op een Facebook-catalogus met jouw producten. Hiermee kan je producten taggen en delen in je organische berichten en stories op Instagram.

 

FACEBOOKADVERTENTIES MET CONVERSIE

 

Natuurlijk wil je dat de kosten opwegen tegen de resultaten: oftewel dat je Facebookadvertentie een hoge conversie oplevert. Bij Copper IM denken we daarom strategisch na: hoe kunnen we jouw doelgroep bereiken? Welke advertentievorm kunnen we het beste inzetten om je doelstelling te behalen? Sluit de landingspagina goed aan bij de campagne?

Ook monitoren we nauwgezet de data die het adverteren via Facebook ons oplevert. Het mooie: dit is heel veel nuttige data. Dus terwijl je campagne zich ontwikkelt, maken we het online adverteren steeds doeltreffender en kunnen we de conversie meer en meer verhogen.

KOSTEN VOOR ADVERTEREN OP FACEBOOK

 

Een sterk punt van adverteren via Facebook is kostenbeheersing. Wat het je kost om te adverteren op Facebook, is helemaal aan jou. Op dit platform stellen we namelijk een budget per dag of per periode (looptijd van de advertentie) in. Zo weten we heel zeker dat we niet over jouw marketingbudget heen gaan.

Ook laat dit social-mediakanaal je een doelstelling kiezen, waarna Facebook de advertentie optimaliseert om deze doelstelling te bereiken. Doelstellingen die je kan kiezen zijn bijvoorbeeld:

  • meer klikken naar je website;
  • meer betrokkenheid bij je pagina of bericht;
  • meer vind-ik-leuks;
  • hogere websiteconversies;
  • meer app-installaties;
  • meer videoweergaven.

Voor een facebook-advertentie betaal je voor het aantal weergaven of kliks; de kosten worden berekend op basis van CPM (kosten per duizend weergaven) of CPC (kosten per klik). Op basis van de geselecteerde doelstelling, de doelgroep en het budget geeft Facebook een schatting van het resultaat – afhankelijk van het ingestelde budget.

Hoe gaan we te werk?

1
Kennis maken

In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.

2
Onderzoek en analyse

Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.

3
Strategie

Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content. 

4
Implementatie

Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.

5
Monitoren en rapportage

Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.

In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.

Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.

Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content. 

Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.

Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.

Onze klanten

ONZE SPECIALISTEN

Wanneer je Facebook adverteren uitbesteedt aan Copper IM gaat ons team van SEA-specialisten aan de slag voor jouw online succes. Wij hebben diverse SEA-specialisten die jou graag helpen.

Naast het bepalen van de strategie en het opzetten en optimaliseren van de campagnes behoort ook een rapportage tot deze standaard werkzaamheden. Deze rapportage ontvang je altijd in de eerste week van de nieuwe maand en hierin worden de resultaten van de afgelopen maand weergegeven. Als een team-effort pakken we dit vervolgens samen met jou op in een maandelijkse call bespreken we de resultaten en kansen.

Facebook specialisten

Job Eggink

Online Marketeer

Ellen Hoeve

Online Marketeer

Sander Jacobs

Managing Director

Erik den Hartog

Online Marketeer - Tag Manager Specialist

Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op! Contact opnemen
X