Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

INSTAGRAM ADVERTEREN

We kunnen tegenwoordig niet meer om het social medium Instagram heen. Hoewel dit platform eerst vooral jongere gebruikers had, weet het steeds beter de oudere doelgroepen te bereiken. Voor heel veel bedrijven is adverteren op Instagram dus interessant.
Bij Copper IM bepalen we samen op welke doelgroep we targetten, zodat je advertentie het meest oplevert. We beheren jouw campagne en sturen het adverteren via Instagram regelmatig bij, zodat je het maximale uit je marketingbudget haalt.

VOORDELEN VAN INSTAGRAM ADVERTEREN:

  • Standaard Facebook advertenties
  • Gesponsorde verhalen
  • Page Post Ads/Promoted Post Ads
  • Mobile Only Ads
  • Gesponsorde zoekresultaten
  • Facebook Exchange
LIEVER ZELF AAN DE SLAG?
Bekijk onze trainingen

Bekijk hoe wij werken met:
INSTAGRAM ADVERTEREN
Meer informatie

WAAROM ADVERTEREN OP INSTAGRAM?

Adverteer je op Instagram met beelden die visueel aantrekkelijk zijn, dan ben je niet alleen aan het verkopen – maar inspireer je je doelgroep. Het is volgens ons dé reden waarom je zou moeten adverteren op Instagram. Niet schreeuwen – maar inspireren en interesseren!

Een andere reden waarom adverteren op Instagram zo interessant is, is dat je hier, net zoals bij Facebook, kunt targetten op bijvoorbeeld locatie, geslacht, leeftijd, interesses, gedrag of vergelijkbare doelgroepen. Alleen díé mensen waar jij je op richt, zien dus je advertentie.

KOSTEN VAN ADVERTEREN OP INSTAGRAM

Wat de kosten van adverteren op Instagram zijn is goed onder controle te houden: op dit platform kies je voor een budget per dag of een looptijdbudget. Hoe het marketingbudget precies wordt besteed, berekent Instagram op basis van het aantal weergaven (CPM: kosten per 1.000 weergaven) of kliks (CPC: kosten per klik).

Instagram optimaliseert de advertentie om jouw gekozen doelstelling te bereiken. Een doelstelling is bijvoorbeeld:

Op basis van de doelstelling, de doelgroep en het budget geeft Instagram een schatting van het resultaat, afhankelijk van het ingestelde budget. Nog voordat we daadwerkelijk met de campagne van start gaan, krijg je dus al een idee van het resultaat en de kosten voor het adverteren op Instagram.

ADVERTEREN BINNEN INSTAGRAM STORIES

Veel van je volgers bekijken elke dag even de stories op Instagram: beeldvullende, bewegende beelden met grappige stickers waarmee mensen in een snap een moment delen. Zet je als bedrijf een Instagram Story advertentie in, dan ‘mengt’ deze op een natuurlijke manier met de stories van je volgers: jouw story verschijnt automatisch na de stories van vrienden.

Met adverteren via Instagram Stories kan je jouw volgers bijvoorbeeld een kijkje geven achter de schermen van jouw bedrijf. Zo krijgt jouw merk een eigen gezicht en draagt het adverteren via Instagram Stories bij aan het opbouwen van een duurzame relatie met je volgers.

ADVERTEREN OP INSTAGRAM EN FACEBOOK COMBINEREN

Instagram is onderdeel van Facebook. Het adverteren op Instagram verloopt dan ook via Facebook: je hebt een Facebookpagina nodig om op Instagram een bedrijfsprofiel aan te kunnen maken en advertenties weer te geven.

Een interessante advertentiemogelijkheid die via Facebook verloopt, is Instagram Shopping. Met een catalogus vanuit Facebook kunnen we je producten koppelen, taggen en dus delen in je organische berichten en stories. Klikken mensen op een producttag, dan zien ze meer informatie over het product en kunnen ze meteen naar je website gaan voor een aankoop. In de VS is het al mogelijk om meteen binnen de Instagram-app af te rekenen.

Adverteren op Facebook en Instagram is dus interessant en makkelijk te combineren. Wel moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld als je gebruik wilt maken van Instagram Shopping. Wil je hier meer over weten? Dan helpen onze specialisten je graag.

Hoe gaan we te werk?

1
Kennis maken

In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.

2
Onderzoek en analyse

Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.

3
Strategie

Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content. 

4
Implementatie

Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.

5
Monitoren en rapportage

Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.

In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.

Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.

Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content. 

Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.

Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.

Begrippen en werkzaamheden

Instagram Adverteren
Instagram Adverteren

Eigenlijk werkt dit hetzelfde als op Facebook. Je werkt dan ook binnen hetzelfde platform om advertenties te bouwen. Een Instagram account kun je ook toevoegen aan de bedrijfsmanager.

Inbegrepen in:
  • SOCIAL PREMIUMPAKKET
Bekijk de pakketten
Instagram Shopping
Instagram Shopping

Met dit type advertenties kun je als bedrijf jouw doelgroep bereiken en producten laten zien om ze vervolgens te verleiden tot een aankoop.

Inbegrepen in:
  • SOCIAL BASISPAKKET
  • SOCIAL PREMIUMPAKKET
Bekijk de pakketten
Instagram Feed
Instagram Feed

Als bedrijf kun je ook een Instagram Feed hebben. Je “Insta Feed” is een overzicht van al je foto’s, ook wel een galerij genoemd. Hier kunnen volgers liken en reageren. Hoe jouw feed eruitziet als bedrijf is volledig afhankelijk van het doel, product, dienst etc.

Inbegrepen in:
  • SOCIAL BASISPAKKET
  • SOCIAL PREMIUMPAKKET
Bekijk de pakketten
Instagram Stories
Instagram Stories

Dit worden ook wel verhalen genoemd. Binnen Instagram Stories heb je de mogelijkheid om korte verhalen te vertellen aan jouw doelgroep. Dit kan door minivideo’s of afbeeldingen die aan elkaar getoond worden. Let op! Ze zijn maar 24 uur zichtbaar! Adverteren in Instagram Stories is ook mogelijk!

Inbegrepen in:
  • SOCIAL BASISPAKKET
  • SOCIAL PREMIUMPAKKET
Bekijk de pakketten
Instagram Taggen
Instagram Taggen

Bij bijvoorbeeld een bericht op jouw feed kan iemand “getagd” worden. Op die manier heb je ook de mogelijkheid om het bereik uit te breiden. Je ziet het wel vaker terug in bijvoorbeeld winacties waarin wordt gevraagd “Tag zoveel mogelijk vrienden”

Inbegrepen in:
  • SOCIAL BASISPAKKET
  • SOCIAL PREMIUMPAKKET
Bekijk de pakketten
Instagram Bio
Instagram Bio

Je ziet het wel vaker staan in Instagram berichten. “Link in bio”. In je biografie op Instagram kun je (beperkt) informatie kwijt over jouw bedrijf, product, dienst etc. Maar bijvoorbeeld ook linkje naar een actie op de website.

Inbegrepen in
  • SOCIAL PREMIUMPAKKET
Bekijk de pakketten

Dit zijn onze pakketten

Diensten
SOCIAL - BASISPAKKET
  • 4 campagnes
  • Gemiddeld campagne budget
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • Tot wel 10 campagnes
  • Advies over campagnes
SOCIAL - MAATWERKPAKKET
  • Gepersonaliseerd pakket
  • Naar uw wensen samengesteld
Vergelijken

Campagne Soorten:

SOCIAL - BASISPAKKET
  • Bereik creëren
  • Verkeer naar website
  • Lead generatie
  • Remarketing campagnes
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • Bereik creëren
  • Verkeer naar website
  • Lead generatie
  • Remarketing campagnes
SOCIAL - MAATWERKPAKKET

Wil je liever aan de slag met een samenwerking op maat? Dat is ook geen probleem! We gaan samen aan tafel om te bekijken waar jouw behoefte ligt, welke capaciteiten je nu al in-house hebt en waar wij als Copper een steentje bij kunnen dragen. Uiteraard de focus op het behalen van jouw doelen.

Maandelijkse campagne beheer en advertentiebudget:

SOCIAL - BASISPAKKET
  • Beheer van de advertenties
  • Advertentiebudget €500 - €1.500 per maand
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • Beheer van de advertenties
  • Advertentiebudget €1.500 - €5.000 per maand

Advertentieproductie door Copper IM:

SOCIAL - BASISPAKKET
  • Teksten schrijven voor Social Ads advertenties
  • Afbeeldingen en video dienen door de klant aangeleverd te worden
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • Teksten schrijven voor Social Ads advertenties
  • Afbeeldingen en video dienen door de klant aangeleverd te worden
  • Advies omtrent inzet van type advertenties

Rapportage en maandelijkse begeleiding:

SOCIAL - BASISPAKKET
  • Testen met bestaande de nieuwe advertenties
  • Maandelijks Social dashboard
  • Maandelijkse call voor bespreken resultaten met Social Ads specialist
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • Testen met bestaande de nieuwe advertenties
  • Maandelijkse uitgebreide Google Data Studio rapportage
  • Maandelijkse call voor bespreken resultaten met Social Ads specialist

Extra’s:

SOCIAL - BASISPAKKET
  • Halfjaarlijkse analyse + strategie meeting
  • Adverteren op Facebook basistraining
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • Halfjaarlijkse analyse + strategie meeting
  • Adverteren op Facebook basistraining

Minimale looptijd van de werkzaamheden:

SOCIAL - BASISPAKKET
  • 6 maanden
SOCIAL - PREMIUMPAKKET
  • 6 maanden
Producten
SOCIAL - QUICKSCAN

Copper IM maakt graag een scan van de bestande social media advertentieaccount(s) en advertenties. Met deze scan krijg
je direct inzicht in concrete verbeterpunten. De inhoud van de scan geeft je handvatten om zelf verder te gaan met het adverteren op social media.

LEES MEER
Onze andere producten
SEA - Basis pakket

SEA is een zeer effectief middel voor op korte termijn. Wil jij ook zekerheid voor op lange termijn? Zorg dan dat je ook begint met SEO. Via onze quickscan krijg je een overzicht van alle verbeteringen die jij op jou website kan aanbrengen zodat je een organisch hoger in de zoeklijst komt te staan.

Meer info

SOCIAL KANALEN

LinkedIn

LinkedIn Adverteren


Adverteren op LinkedIn is ook zo’n gewilde smaak uit onze marketingmix. Dat komt doordat het zakelijke netwerkkarakter van LinkedIn zo mooi aansluit op de marketingdoelen van bedrijven met een B2B inslag.

Lees meer

Snapchat Adverteren


Richt je je op generatie Z? Of millennials? Dan kan je niet aan Snapchat voorbijgaan. Ook vandaag zijn hier weer zo’n 1,3 miljoen Nederlanders actief, waarvan meer dan 70%(!) van de snapchatters tussen de 15 en 19 jaar is.

Lees meer
Facebook

Facebook Adverteren


Facebook is simpelweg te groot om te negeren bij online adverteren. Het simpele feit is dat heel veel van je klanten zich dagelijks op Facebook bevinden. Daarom is het bijna voor elk bedrijf interessant om een deel van de online marketing op Facebook te richten.

Lees meer

Onze klanten

Cases

Team

Job Eggink

Online Marketeer

Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op! Contact opnemen
X