Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Met social media advertising kan je snel en doelgericht adverteren. Een advertentie op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of Snapchat is tegenwoordig zó aangemaakt – maar of die dan ook succesvol is? Dát vergt expertise. Iets wat we bij Copper IM in huis hebben!
Onze specialisten weten hoe je jouw potentiële klanten bereikt. Of juist alleen díé die al eens interesse toonden in je merk. Zij weten welk sociaal netwerk voor jouw bedrijf de meeste kansen biedt. Laat je het social media adverteren uitbesteden aan Copper IM, dan behaal je meer merkbekendheid, leads of conversies.
Of je nu werkzaam bent in een klein bedrijf of groot bedrijf: je kan niet om social advertising heen. Maar liefst 92% van de jongeren tot en met 25 jaar is actief op een sociaal netwerk*. Bij de doelgroep tot en met 65 jaar is dit 50%. Er liggen dus absoluut kansen om jouw doelgroep te bereiken via social media. Maar wat is social advertising precies? Social advertising is een manier van adverteren via sociale netwerken. Anders dan bij zoekmachine adverteren het geval is, breng je je merk, dienst of product niet bij de zoekresultaten in bijvoorbeeld Google onder de aandacht, maar heel gericht op een social media kanaal: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of Snapchat.
*Bron: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83429NED/table?ts=1580118912710
We dagen je uit: kom gewoon eens proeven! We gaan graag met je om de tafel om alle mogelijkheden te bespreken. We hebben al veel bedrijven geholpen om hun online marketingmix precies goed op smaak te brengen. Toch hebben altijd trek in meer, dus laten we samen bepalen hoe we jouw bedrijf, je diensten en je producten op de smakelijkste manier in de digitale spotlights kunnen zetten!
Adverteren op LinkedIn is ook zo’n gewilde smaak uit onze marketingmix. Dat komt doordat het zakelijke netwerkkarakter van LinkedIn zo mooi aansluit op de marketingdoelen van bedrijven met een B2B inslag.
Lees meerFacebook is simpelweg te groot om te negeren bij online adverteren. Het simpele feit is dat heel veel van je klanten zich dagelijks op Facebook bevinden. Daarom is het bijna voor elk bedrijf interessant om een deel van de online marketing op Facebook te richten.
Lees meerPinterest. Het is dat platform met eindeloos veel inspirerende foto’s van design, interieurs, bruiloften, kleding en kinderfeestjes. Bestaat jouw doelgroep voornamelijk uit vrouwen? Dan is het niet gek om je marketing hierop vast te pinnen: dagelijks gebruiken meer dan 700.000 Nederlanders Pinterest, waarvan 80% vrouw.
Lees meerInstagram is hét platform voor creatieve beelden. En met visueel aantrekkelijke beelden inspireren we ons graag, zo blijkt: ook vandaag openen 2,7 miljoen(!) Nederlanders hun Instagram-app! In Nederland heeft Instagram bijna 5 miljoen gebruikers en dit aantal stijgt nog altijd.
Lees meerRicht je je op generatie Z? Of millennials? Dan kan je niet aan Snapchat voorbijgaan. Ook vandaag zijn hier weer zo’n 1,3 miljoen Nederlanders actief, waarvan meer dan 70%(!) van de snapchatters tussen de 15 en 19 jaar is.
Lees meerBij adverteren op social media draait het allemaal om targeting. We stellen jouw advertentie zo in, dat die alleen wordt getoond aan mensen met bepaalde kenmerken – jouw doelgroep. Dit is heel interessant, want mensen die níét onder jouw doelgroep vallen zien de advertentie niet. En daar ben je dus ook geen kosten aan kwijt. Je betaalt bij adverteren via social media alleen voor de clicks van of weergaven bij mensen die echt binnen jouw doelgroep vallen.
Waarom adverteren op social media? Hier target je een advertentie op:
Met social media advertising kan je een nieuwe doelgroep bereiken, of één die heel specifiek is. Dit maakt het extra interessant wanneer je een advertentie wilt richten aan een beperkte groep, bijvoorbeeld aan de mensen die in de buurt van je winkel wonen. Of de mensen die al eens op je website zijn geweest (remarketing).
Maar social media advertising is ook erg interessant als je iets nieuws onder de aandacht wilt brengen. Bijvoorbeeld een nieuw product, nieuwe dienst of een hele nieuwe website. Zo’n site heeft nog niet de kans gehad om op SEO in Google te scoren. Dit maakt social media advertising een geweldige aanvulling op zoekmachine adverteren.
Welk sociale netwerk is nou geschikt voor jouw bedrijf? Hoe val je op in de overvolle tijdlijn van een potentiële klant? Wat werkt? En wat niet? Dat gaan we samen bedenken. Onze knappe Coppers gaan met jou om de tafel zitten en bepalen welk netwerk, of welke mix van netwerken, het meest interessant is voor jouw type advertentie. Doordat we meedenken en resultaat goed meetbaar en inzichtelijk maken, weet je altijd hoe je advertenties presteren. En is dat nodig, dan kunnen we op elk moment bijsturen en optimaliseren.