Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Facebook Ads inzetten voor jouw bedrijf?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook is gezien het grote aantal dagelijkse gebruikers een zeer aantrekkelijke optie. Daarnaast kan je via Facebook-advertenties heel precies inzoomen op je doelgroep. Tel deze twee bij elkaar op en je hebt een platform dat heel goed kan uitpakken voor je online marketing. De combinatie van het enorme bereik en de slimme targeting, maakt Facebook voor eigenlijk élk Business-to-Consumer bedrijf interessant.

Bij Copper IM weten we alles over adverteren op Facebook. Je kan het Facebook adverteren dan ook uitbesteden aan onze specialisten. Dankzij hun expertise weten ze hoe ze het meeste rendement uit je betaalde Facebook-advertenties kunnen halen. Zo krijg je meer naamsbekendheid en verhoog je de betrokkenheid of conversies.

Advertentiemogelijkheden op Facebook

Er zijn een hoop advertentiemogelijkheden binnen Facebook. Zo heb je de volgende opties:

  • Standaard Facebook advertenties
  • Gesponsorde verhalen
  • Page Post Ads/Promoted Post Ads
  • Mobile Only Ads
  • Gesponsorde zoekresultaten
  • Facebook Exchange

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op en dan gaan we graag het gesprek met je aan!

Adverteren op Facebook én Instagram

Facebook Ads biedt nóg meer interessante advertentiemogelijkheden. Facebook is namelijk eigenaar van Instagram. Dit maakt het makkelijk om tegelijk te adverteren op Facebook én Instagram. Het is zelfs zo dat Facebook het vereist dat je een Facebookpagina hebt, voordat je ook kunt adverteren op Instagram.

Naast een Facebookpagina, heb je ook een advertentie-account nodig om op Facebook en Instagram te kunnen adverteren. Facebook en Instagram kun je vervolgens dan ook eenvoudig koppelen. Een interessante optie is Instagram Shopping: een advertentievorm waarbij de marketingcampagne draait op een Facebook-catalogus met jouw producten. Hiermee kan je producten taggen en delen in je organische berichten en stories op Instagram.

Kosten voor adverteren op Facebook

Een sterk punt van adverteren via Facebook is kostenbeheersing. Wat het je kost om te adverteren op Facebook, is helemaal aan jou. Op dit platform stellen we namelijk een budget per dag of per periode (looptijd van de advertentie) in. Zo weten we heel zeker dat we niet over jouw marketingbudget heen gaan.

Ook laat dit social-mediakanaal je een doelstelling kiezen, waarna Facebook de advertentie optimaliseert om deze doelstelling te bereiken. Doelstellingen die je kan kiezen zijn bijvoorbeeld:

Voor een facebook-advertentie betaal je voor het aantal weergaven of kliks; de kosten worden berekend op basis van CPM (kosten per duizend weergaven) of CPC (kosten per klik). Op basis van de geselecteerde doelstelling, de doelgroep en het budget geeft Facebook een schatting van het resultaat – afhankelijk van het ingestelde budget.

Facebookadvertenties met conversie

Natuurlijk wil je dat de kosten opwegen tegen de resultaten: oftewel dat je Facebookadvertentie een hoge conversie oplevert. Bij Copper IM denken we daarom strategisch na en kijken we kritisch naar randzaken: hoe kunnen we jouw doelgroep bereiken? Welke advertentievorm kunnen we het beste inzetten om je doelstelling te behalen? Sluit de landingspagina goed aan bij de campagne?

Ook monitoren we nauwgezet de data die het adverteren via Facebook ons oplevert. Het mooie: dit is heel veel nuttige data. Dus terwijl je campagne zich ontwikkelt, maken we het online adverteren steeds doeltreffender en kunnen we de conversie meer en meer verhogen.

Kimberley

Kimberley Wieland

Teamlead - Social Specialist - Trainer

Erik

Erik den Hartog

Online Marketeer - Tag Manager Specialist