Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!
Adverteren op Facebook is gezien het grote aantal dagelijkse gebruikers een zeer aantrekkelijke optie. Daarnaast kan je via Facebook-advertenties heel precies inzoomen op je doelgroep. Tel deze twee bij elkaar op en je hebt een platform dat heel goed kan uitpakken voor je online marketing. De combinatie van het enorme bereik en de slimme targeting, maakt Facebook voor eigenlijk élk Business-to-Consumer bedrijf interessant.
Facebook Ads biedt nóg meer interessante advertentiemogelijkheden. Facebook is namelijk eigenaar van Instagram. Dit maakt het makkelijk om tegelijk te adverteren op Facebook én Instagram. Het is zelfs zo dat Facebook het vereist dat je een Facebookpagina hebt, voordat je ook kunt adverteren op Instagram.
Naast een Facebookpagina, heb je ook een advertentie-account nodig om op Facebook en Instagram te kunnen adverteren. Facebook en Instagram kun je vervolgens dan ook eenvoudig koppelen. Een interessante optie is Instagram Shopping: een advertentievorm waarbij de marketingcampagne draait op een Facebook-catalogus met jouw producten. Hiermee kan je producten taggen en delen in je organische berichten en stories op Instagram.
Een sterk punt van adverteren via Facebook is kostenbeheersing. Wat het je kost om te adverteren op Facebook, is helemaal aan jou. Op dit platform stellen we namelijk een budget per dag of per periode (looptijd van de advertentie) in. Zo weten we heel zeker dat we niet over jouw marketingbudget heen gaan.
Ook laat dit social-mediakanaal je een doelstelling kiezen, waarna Facebook de advertentie optimaliseert om deze doelstelling te bereiken. Doelstellingen die je kan kiezen zijn bijvoorbeeld:
Voor een facebook-advertentie betaal je voor het aantal weergaven of kliks; de kosten worden berekend op basis van CPM (kosten per duizend weergaven) of CPC (kosten per klik). Op basis van de geselecteerde doelstelling, de doelgroep en het budget geeft Facebook een schatting van het resultaat – afhankelijk van het ingestelde budget.
Natuurlijk wil je dat de kosten opwegen tegen de resultaten: oftewel dat je Facebookadvertentie een hoge conversie oplevert. Bij Copper IM denken we daarom strategisch na en kijken we kritisch naar randzaken: hoe kunnen we jouw doelgroep bereiken? Welke advertentievorm kunnen we het beste inzetten om je doelstelling te behalen? Sluit de landingspagina goed aan bij de campagne?
Ook monitoren we nauwgezet de data die het adverteren via Facebook ons oplevert. Het mooie: dit is heel veel nuttige data. Dus terwijl je campagne zich ontwikkelt, maken we het online adverteren steeds doeltreffender en kunnen we de conversie meer en meer verhogen.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.
Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content.
Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.
Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.
In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hier luisteren we graag naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.
Mocht je al aan de slag zijn met Social Ads dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Social Ads-specialisten kijken naar bijvoorbeeld de huidige Social Media kanalen mix die je inzet, de campagnes die gebouwd zijn en de resultaten. We kijken ook met een schuin oog nog even naar de organische content aangezien dat ook van belang kan zijn.
Na het afronden van stap 2 hebben de Social Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van Social Ads. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie. Zaken die hierin terugkomen zijn bijvoorbeeld de kanalenmix die wordt gebruikt en het type content.
Nadat jij ook op de hoogte bent van de Social Ads strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Social Ads specialisten.
Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.
Dit is het gratis platform van Facebook wat je daadwerkelijk nodig hebt om te kunnen adverteren. Je kunt hierin advertenties creëren, bijsturen en data beheren.
Binnen de Facebook Bedrijfsmanager heb je de mogelijkheid om meerdere advertentieaccounts te koppelen. Denk bijvoorbeeld aan accounts van verschillende afdelingen of klanten. Binnen ieder account maak je wel eigen campagnes en wijs je rechten toe aan personen.
Dit is een stukje code wat je op jouw website plaatst en waarmee je de effectiviteit van advertenties kunt meten. Daarnaast geeft het je inzicht in welke acties en conversies mensen uitvoeren op de website.
Een Facebook pagina is gratis en bedoeld voor organisaties en bedrijven. Binnen deze pagina kun je via organische berichten contact maken met jouw doelgroep door het delen van foto’s, video’s en tekstberichten. Jouw doelgroep kan je volgen voor het up tot date blijven rondom bijvoorbeeld acties, aanbiedingen of nieuwe evenementen.
In het Nederlands ook wel vergelijkbare doelgroepen genoemd. Deze kun je automatisch laten aanmaken door Facebook. Het algoritme van Facebook gaat dan voor je op zoek naar nieuwe mensen die veel lijken op jouw huidige klanten. Zo vergroot je gemakkelijk jouw bereik.
Op het moment dat je wilt verkopen op Facebook dan kun je alle informatie over deze producten toevoegen in de zogenaamde catalogus. Deze catalogus koppel je vervolgens aan advertenties en verkoopkanalen om je producten onder de aandacht te brengen.
Campagne Soorten:
Wil je liever aan de slag met een samenwerking op maat? Dat is ook geen probleem! We gaan samen aan tafel om te bekijken waar jouw behoefte ligt, welke capaciteiten je nu al in-house hebt en waar wij als Copper een steentje bij kunnen dragen. Uiteraard de focus op het behalen van jouw doelen.
Maandelijkse campagne beheer en advertentiebudget:
Advertentieproductie door Copper IM:
Rapportage en maandelijkse begeleiding:
Extra’s:
Minimale looptijd van de werkzaamheden:
Copper IM maakt graag een scan van de bestande social media advertentieaccount(s) en advertenties. Met deze scan krijg
je direct inzicht in concrete verbeterpunten. De inhoud van de scan geeft je handvatten om zelf verder te gaan met het adverteren op social media.
SEA is een zeer effectief middel voor op korte termijn. Wil jij ook zekerheid voor op lange termijn? Zorg dan dat je ook begint met SEO. Via onze quickscan krijg je een overzicht van alle verbeteringen die jij op jou website kan aanbrengen zodat je een organisch hoger in de zoeklijst komt te staan.
Adverteren op LinkedIn is ook zo’n gewilde smaak uit onze marketingmix. Dat komt doordat het zakelijke netwerkkarakter van LinkedIn zo mooi aansluit op de marketingdoelen van bedrijven met een B2B inslag.
Instagram is hét platform voor creatieve beelden. En met visueel aantrekkelijke beelden inspireren we ons graag, zo blijkt: ook vandaag openen 2,7 miljoen(!) Nederlanders hun Instagram-app! In Nederland heeft Instagram bijna 5 miljoen gebruikers en dit aantal stijgt nog altijd.
Richt je je op generatie Z? Of millennials? Dan kan je niet aan Snapchat voorbijgaan. Ook vandaag zijn hier weer zo’n 1,3 miljoen Nederlanders actief, waarvan meer dan 70%(!) van de snapchatters tussen de 15 en 19 jaar is.
Online marketeer