Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Instagram adverteren inzetten voor jouw bedrijf?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

We kunnen tegenwoordig niet meer om het social medium Instagram heen. Hoewel dit platform eerst vooral jongere gebruikers had, weet het steeds beter de oudere doelgroepen te bereiken. Voor heel veel bedrijven is adverteren op Instagram dus interessant.

Bij Copper IM bepalen we samen op welke doelgroep we targetten, zodat je advertentie het meest oplevert. We beheren jouw campagne en sturen het adverteren via Instagram regelmatig bij, zodat je het maximale uit je marketingbudget haalt.

Waarom adverteren op Instagram?

Adverteer je op Instagram met beelden die visueel aantrekkelijk zijn, dan ben je niet alleen aan het verkopen – maar inspireer je je doelgroep. Het is volgens ons dé reden waarom je zou moeten adverteren op Instagram. Niet schreeuwen – maar inspireren en interesseren!

Een andere reden waarom adverteren op Instagram zo interessant is, is dat je hier, net zoals bij Facebook, kunt targetten op bijvoorbeeld locatie, geslacht, leeftijd, interesses, gedrag of vergelijkbare doelgroepen. Alleen díé mensen waar jij je op richt, zien dus je advertentie.

Kosten van Adverteren op Instagram

Wat de kosten van adverteren op Instagram zijn is goed onder controle te houden: op dit platform kies je voor een budget per dag of een looptijdbudget. Hoe het marketingbudget precies wordt besteed, berekent Instagram op basis van het aantal weergaven (CPM: kosten per 1.000 weergaven) of kliks (CPC: kosten per klik).

Instagram optimaliseert de advertentie om jouw gekozen doelstelling te bereiken. Een doelstelling is bijvoorbeeld:

Op basis van de doelstelling, de doelgroep en het budget geeft Instagram een schatting van het resultaat, afhankelijk van het ingestelde budget. Nog voordat we daadwerkelijk met de campagne van start gaan, krijg je dus al een idee van het resultaat en de kosten voor het adverteren op Instagram.

Adverteren binnen Instagram Stories

Veel van je volgers bekijken elke dag even de stories op Instagram: beeldvullende, bewegende beelden met grappige stickers waarmee mensen in een snap een moment delen. Zet je als bedrijf een Instagram Story advertentie in, dan ‘mengt’ deze op een natuurlijke manier met de stories van je volgers: jouw story verschijnt automatisch na de stories van vrienden.

Met adverteren via Instagram Stories kan je jouw volgers bijvoorbeeld een kijkje geven achter de schermen van jouw bedrijf. Zo krijgt jouw merk een eigen gezicht en draagt het adverteren via Instagram Stories bij aan het opbouwen van een duurzame relatie met je volgers.

Adverteren op Instagram en Facebook combineren

Instagram is onderdeel van Facebook. Het adverteren op Instagram verloopt dan ook via Facebook: je hebt een Facebookpagina nodig om op Instagram een bedrijfsprofiel aan te kunnen maken en advertenties weer te geven.

Een interessante advertentiemogelijkheid die via Facebook verloopt, is Instagram Shopping. Met een catalogus vanuit Facebook kunnen we je producten koppelen, taggen en dus delen in je organische berichten en stories. Klikken mensen op een producttag, dan zien ze meer informatie over het product en kunnen ze meteen naar je website gaan voor een aankoop. In de VS is het al mogelijk om meteen binnen de Instagram-app af te rekenen.

Adverteren op Facebook en Instagram is dus interessant en makkelijk te combineren. Wel moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld als je gebruik wilt maken van Instagram Shopping. Wil je hier meer over weten? Dan helpen onze specialisten je graag.

Kimberley

Kimberley Wieland

Teamlead - Social Specialist - Trainer