Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

We kunnen tegenwoordig niet meer om het social medium Instagram heen. Hoewel dit platform eerst vooral jongere gebruikers had, weet het steeds beter de oudere doelgroepen te bereiken. Voor heel veel bedrijven is adverteren op Instagram dus interessant.

Bij Copper IM bepalen we samen op welke doelgroep we targetten, zodat je advertentie het meest oplevert. We beheren jouw campagne en sturen het adverteren via Instagram regelmatig bij, zodat je het maximale uit je marketingbudget haalt.

Voordelen van Instagram adverteren

  • Vergroten van de bekendheid van je bedrijf, product, app of dienst
  • Potentiële klanten meer informatie geven over je product of dienst
  • Meer verkopen krijgen, meer downloads van je app of meer bezoekers in je winkel

Waarom adverteren op Instagram?

Adverteer je op Instagram met beelden die visueel aantrekkelijk zijn, dan ben je niet alleen aan het verkopen – maar inspireer je je doelgroep. Het is volgens ons dé reden van waarom je zou moeten adverteren op Instagram. Niet schreeuwen – maar inspireren!

En andere reden van waarom adverteren op Instagram zo interessant is, is dat je hier, net zoals bij Facebook, kunt targetten op bijvoorbeeld locatie, geslacht, leeftijd, interesses, gedrag of vergelijkbare doelgroepen. Alleen díé mensen waar jij je op richt, zien dus je advertentie.

Wat kost adverteren op Instagram?

Wat het Instagram adverteren je maximaal gaat kosten, daarover houden we makkelijk de regie: op dit platform kies je voor een budget per dag of een looptijdbudget. Hoe het marketingbudget precies wordt besteed, berekent Instagram op basis van het aantal weergaven (CPM: kosten-per-1.000 weergaven) of kliks (CPC: kosten-per-klik).

Instagram optimaliseert de advertentie om jouw gekozen doelstelling te bereiken. Een doelstelling is bijvoorbeeld:

  • meer klikken naar website
  • betrokkenheid van de pagina of een bericht vergroten
  • vind-ik-leuks krijgen
  • websiteconversies verhogen
  • meer appinstallaties
  • meer videoweergaven

Op basis van de doelstelling, de doelgroep en het budget geeft Facebook een schatting van het resultaat, afhankelijk van het ingestelde budget. Nog voordat we daadwerkelijk met de campagne van start gaan, krijg je dus al een idee van het resultaat en de kosten voor het adverteren op Instagram.

Instagram adverteren inzetten voor jouw bedrijf??

Vul onderstaand formulier in en ontvang binnen enkele dagen reactie van één van onze specialisten. We geven graag antwoord op jouw vragen omtrent Instagram adverteren.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Gazellen Logo
Emerce logo
Google Partner logo

Deze klanten gingen je voor

Makro-logo
Mars_Logo
V&D_logo
TU Delft

Adverteren binnen Instagram Stories

Veel van je volgers bekijken elke dag even de stories op Instagram: beeldvullende, bewegende beelden met grappige stickers waarmee mensen in een snap een moment delen. Zet je als bedrijf een Instagram Story advertentie in, dan ‘mengt’ deze op een natuurlijke manier met de stories van je volgers: jouw story verschijnt automatisch na de stories van vrienden.

Met adverteren via Instagram Stories kan je jouw volgers bijvoorbeeld een kijkje geven achter de schermen van jouw bedrijf. Zo krijgt jouw merk een eigen gezicht en draagt het adverteren via Instagram Stories bij aan het opbouwen van een duurzame relatie met je volgers.

Adverteren op Facebook en Instagram combineren

Instagram is onderdeel van Facebook. Het adverteren op Instagram verloopt dan ook via Facebook: je hebt een facebookpagina nodig om op Instagram een bedrijfsprofiel aan te kunnen maken en advertenties weer te geven.

Een interessante advertentiemogelijkheid die via Facebook verloopt, is Instagram Shopping. Met een catalogus vanuit Facebook kunnen we je producten koppelen, taggen en dus delen in je organische berichten en stories. Klikken mensen op een producttag, dan zien ze meer informatie over het product en kunnen ze meteen naar je website gaan voor een aankoop. In de VS is het al mogelijk om meteen binnen de Instagram-app af te rekenen.

Adverteren op Facebook en Instagram is dus interessant en makkelijk te combineren. Wel moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld als je gebruik wilt maken van Instagram Shopping. Onze specialisten adviseren en helpen graag.

 

Instagram adverteren uitbesteden aan Copper IM

Bij Copper IM ontzorgen we jou op het gebied van instellen, bijsturen en rapporteren. We denken met je mee over de online marketingstrategie van jouw bedrijf. Hoe kunnen we de doelgroep bereiken? En welke advertentievorm kunnen we het beste inzetten om de doelstelling te behalen? Alles om het maximale uit deze manier van social media adverteren te halen.

Door onze ervaring met adverteren op social-mediakanalen, is jouw social campagne bij Copper IM in goede handen.

Meer weten over Instagram adverteren? Aanvragen

Hogeschool Utrecht banner

Sitemigratie zonder verlies van SEO-verkeer

De nieuwe website van Hogeschool Utrecht ging 2018 live. De vormgeving en gebruikerservaring van deze nieuwe website was een belangrijke focus. Door de juiste aanpak zijn er mooie resultaten behaald waaronder een stijging van het SEO verkeer van 2%.  

Tags:
SEO
Fokker

Groei naamsbekendheid en aanmeldingen open dag

Beter vindbaar worden voor de doelgroep en de bekendheid van GKN Fokker en hun opleiding vergroten. Deze doelen werden behaald door de inzet van onder andere een aantal Social Media Ads en YouTube campagnes.

Tags:
Design
Social
SEA
Rijkswaterstaat gebouw

Groei organische verkeer met ruim 23,5%

Gestart met een uitgebreide zoektermanalyse rondom alle wegen en waterwegen die Rijkswaterstaat in hun beheer hebben en de omslag naar het denken vanuit de doelgroep naar ruim 500.000 bezoekers uit Google.

Tags:
SEO
Trainingen

Team

Kimberley

Kimberley Wieland

Online Marketeer – Social Specialist – Teamlead
Als creatieve online marketeer zoekt Kimberley altijd naar nieuwe mogelijkheden binnen online adverteren. Ze is goed met design, houdt van social advertising, denkt graag met klanten mee en is resultaatgericht.

Job

Job Kramer

Online Marketeer – Ads & Feed Marketing Specialist 
Als SEA specialist binnen Copper IM brengt Job veel frisse kennis en inzichten mee. Hij is ambitieus, resultaatgericht en heeft een voorliefde voor online marketing. Job werkt als online marketeer binnen Copper IM aan uitdagende advertising projecten.

Erik

Erik den Hartog

Online Marketeer
Met vijf jaar internationale ervaring kwam Erik bij Copper IM. Is als online marketeer breed inzetbaar en wordt blij van termen als SEO en Ads. Hij is analytisch ingesteld en weet meetgegevens te vertalen naar een goede strategie.

Nick

Nick van der Blom

Online Marketeer – Operationeel Manager
Als een van de eerste medewerkers bij Copper IM heeft Nick een ruime ervaring in online marketing. Hij denkt graag met klanten mee op strategisch niveau en is als advertising specialist erg kundig met feed marketing. Daarnaast vervult hij binnen Copper IM de rol als operationeel manager om ervoor te zorgen dat we als organisatie blijven groeien in kennis en kunde.

Overtuigd? Neem dan contact met ons op!

Ben je overtuigd van de meerwaarde die wij jou kunnen bieden? Of wil je graag een afspraak met ons inplannen zodat we je van meer informatie kunnen voorzien? Je kan ons uiteraard altijd bellen, maar als je onderstaand formulier invult dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Informatie aanvraag over Instagram adverteren

Binnen enkele dagen ontvang je reactie op jouw informatie aanvraag over Instagram adverteren. We kijken graag naar de mogelijkheden voor jouw business.


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
x