Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Ook aan de slag met SEA voor jouw bedrijf?

Neem dan nu contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel: zoekmachine adverteren. Zoekmachineadvertenties zorgen ervoor dat jouw betaalde advertenties direct weer worden gegeven tussen de zoekresultaten van verschillende zoekmachines, zoals Google, Bing en Yahoo.

Verkeer naar je website genereren kan op diverse manieren. Je kan dit onbetaald doen, met bijvoorbeeld SEO-optimalisatie, maar waar het met SEO soms tijd kan kosten om je bezoekersstroom op gang te krijgen, kan dit met SEA in een rap tempo. Bij zoekadvertenties worden de advertenties namelijk getoond aan gebruikers die al actief zoeken met bepaalde zoekwoorden.

Liever zelf aan de slag met SEA? Wij geven ook trainingen!

Voordelen van SEA uitbesteden?

  • Er worden in Google 40.000 zoekopdrachten per seconde gedaan
  • Het is kosteneffectief. Zoeken ze niet? Dan betaal je ook niet
  • Het is mogelijk om specifieke targeting in te stellen
  • Behaal snel resultaten en breng je bezoekersstroom op gang
  • De mogelijkheden binnen advertising zijn eindeloos

 

 

De mogelijkheden binnen zoekmachine adverteren

Google Advertising


Google is de grootste zoekmachine ter wereld en de mogelijkheden zijn eindeloos. Ben je benieuwd wat we hierin allemaal kunnen bereiken of heb je al Google-Ads campagnes en wil je meer weten? Wij helpen graag.

Lees meer

Microsoft Advertising


Microsoft Advertising is een service die pay-per-click-advertenties biedt op de Bing-, Yahoo!- en DuckDuckGo-zoekmachines. Onze SEA-specialisten denken vanuit strategisch oogpunt met je mee over Microsoft Ads en weten hoe je hiermee optimaal rendement kan behalen.

Lees meer

WAT IS DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN SEA VOOR MIJN BEDRIJF?

 

Simpel gezegd: als je concurrent het doet, dan moet jij het ook gaan doen. Adverteren in een zoekmachine is interessant, voor wat voor bedrijf dan ook. Of dat nu een merk, product, dienst, app of goed doel is. Maar om te online te adverteren, moet je goed weten hoe jouw doelgroep eruitziet en waar ze op zoeken. Zo kun je doordachte keuzes maken over welke zoekwoorden je inzet en hoeveel je hiervoor betaalt. Dit alles maakt SEA een ingewikkeld marketingspel, maar wél een waar Copper IM je graag mee helpt!

 

SEA is van belang voor alle soorten bedrijven. Als jij een bedrijf hebt dat al succesvol is kan het gebruik van Google Ads alsnog essentieel zijn. Zo helpen de advertenties jou om je goede positie binnen de branche te behouden maar kan je op deze manier ook continue je bereik blijven vergroten. Óók voor kleine bedrijven kan search engine advertising een groot verschil maken. Door middel van de advertenties kan jouw bedrijf hard omhoogschieten binnen de resultaten van de zoekmachines en kan je meer conversies binnen gaan halen.

 

Hoe werkt sea?

Zoekmachine adverteren begint met een ding: zoekwoorden. Deze zoekwoorden, die worden ingegeven door klanten en bezoekers, vormen de basis van SEA. Gebruikers voeren deze zoekwoorden namelijk in om te vinden wat zij zoeken en vormen daarmee de eerste stap binnen jouw advertentiestrategie.

Wat er nog meer bij zoekmachine adverteren komt kijken leggen we je graag hieronder uit:

1. Zoekwoordenonderzoek

Het SEA traject begint bij Copper IM altijd met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek van de woorden waarop jij gevonden wil worden. Zo kunnen wij achterhalen welke woorden populair zijn en welke juist minder. Daarnaast maken wij ook een overzicht van de zoekwoorden waar jij juist niet op gevonden wil worden!

 

2. Structuur aanbrengen

Daarna gaan wij aan de gang met de structuur van jouw Ads account, we analyseren de huidige situatie en brengen in kaart wat er geoptimaliseerd kan gaan worden. We verdelen de nieuwe onderwerpen en daarna beginnen wij met het opzetten van de campagnes en de bijbehorende advertentiegroepen.

 

3. De veiling

Hierna komt het echt aan op strategie. Voordat jouw advertentie namelijk in de resultaten verschijnt wordt deze door de veiling van de zoekmachine gehaald. Deze veiling vindt elke keer plaats wanneer iemand een zoekopdracht in de zoekmachine invoert. Diverse factoren bepalen of jouw advertentie als de beste uit deze veiling komt. Hierbij kan je denken aan biedstrategieën, kosten die je per klik wil betalen, de kwaliteit van je advertenties en nog veel meer.

Zoekmachine adverteren

HOE GAAN WE BIJ COPPER IM TE WERK?

1
Kennismaken

In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hierbij luisteren wij naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.

2
Onderzoek en analyse

Mocht je al aan de slag zijn met advertising dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Ads-specialisten kijken bijvoorbeeld naar de huidige campagnes. Lukt het je niet om die ROAS te verbeteren? Dan kijken we samen waar de knelpunten zitten.

3
Strategie

Na het afronden van stap 2 hebben de Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van advertising. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie.

4
Implementatie

Nadat jij ook op de hoogte bent van de nieuwe advertising strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Ads-specialisten.

5
Monitoren en rapportage

Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.

In een eerste gesprek willen we jou en het bedrijf graag leren kennen. Hierbij luisteren wij naar jouw behoeftes, ambities en doelen op het gebied van Online Marketing. We stellen Copper IM graag aan je voor en bekijken samen welke diensten uit het dienstenpakket van Copper IM passend zijn.

Mocht je al aan de slag zijn met advertising dan maken we graag eerst een korte analyse van de huidige situatie. Onze Ads-specialisten kijken bijvoorbeeld naar de huidige campagnes. Lukt het je niet om die ROAS te verbeteren? Dan kijken we samen waar de knelpunten zitten.

Na het afronden van stap 2 hebben de Ads-specialisten een duidelijk beeld van de huidige situatie en zetten we de eerste stappen richting de strategie. Dit doen we altijd vanuit de vaste werkwijze van Copper IM op het gebied van advertising. We werken hierin quick-wins en een lange termijnstrategie.

Nadat jij ook op de hoogte bent van de nieuwe advertising strategie is het van belang dat deze geïmplementeerd gaat worden. Je hebt hierin de keuze om zelf met de strategie aan de slag te gaan of het volledig uitbesteden bij onze Ads-specialisten.

Bij Copper IM werken we altijd vanuit data en rapporteren doen we vanuit onze overzichtelijke Google Data Studio rapportages. Iedere maand plannen we samen een call of afspraak in om deze rapportages door te nemen. Om samen te kijken wat de resultaten waren, waar de kansen liggen en welke uitbreidingen we kunnen doen binnen Online Marketing kanalen.

Deze klanten gingen je voor:

Cases

ONZE SEA SPECIALISTEN

Wanneer je zoekmachine adverteren uitbesteedt aan Copper IM gaat ons team van SEA-specialisten aan de slag voor jouw online succes. Wij hebben diverse SEA-specialisten die jou graag helpen.

Naast de werkzaamheden zoals het doen van een zoekwoordenonderzoek, bepalen van de strategie en het opzetten en optimaliseren van de campagnes behoort ook een rapportage tot deze standaard werkzaamheden. Deze rapportage ontvang je altijd in de eerste week van de nieuwe maand en hierin worden de resultaten van de afgelopen maand weergegeven. Als een team-effort pakken we dit vervolgens samen met jou op in een maandelijkse call bespreken we de resultaten en kansen.

Ons SEA team bestaat uit:

Job Eggink

Ads specialist

Ellen Hoeve

Online Marketeer

Jorn Van den Broek

Online Marketeer

SEA UITBESTEDEN, WAT KOST DAT EIGENLIJK?

De kosten van het uitbesteden van SEA zijn afhankelijk van een aantal punten én de manier waarop we gaan samenwerken. Zo heeft de omvang van het project, bijvoorbeeld het aantal campagnes die we op willen gaan zetten hier grote invloed op.

Mocht je de SEA maandelijks willen uitbesteden aan Copper IM, dan gaan onze SEA-specialisten gedurende de maand aan de slag met de kansen die we zien binnen SEA.  We zullen samen zorgvuldig afstemmen wat precies nodig is en hoe de maandelijkse uren ingezet zullen worden. Neem contact met ons op voor een persoonlijke afstemming!

Job & Jorn - Online Marketing

BEN JIJ BENIEUWD GEWORDEN?

Bij Copper IM hebben we alle kennis en specialisten in huis om jou te ondersteunen en te helpen om de resultaten van jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Wil je eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden of heb je een specifieke vraag?

Neem dan nu contact met ons op!

Klik hier om met ons in contact te komen!
Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op! Contact opnemen
X