Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Google Ads uitbesteden?

Ben je op dit moment actief bezig met het inzetten van een Google Ads campagne en wil je meer rendement hieruit halen of wil je de tijd die je nu investeert minimaliseren? Besteed Google Ads dan uit aan Copper IM. Onze Google Ads experts staan voor je klaar. Al  bijna 10 jaar lang zijn wij de ervaren Google Premium Partner met een bewezen trackrecord.

Wil jij weten waar kansen liggen voor jouw campagnes? Laat ons dan de gratis Google Ads scan uitvoeren.

Waarom uitbesteden?

Het instellen, monitoren en bijsturen van een Google Ads campagne vergt veel tijd en kennis: twee zaken waar je misschien niet genoeg van in huis hebt om het beste uit je internet marketing te kunnen halen. Het loont absoluut de moeite om een Ads campagne grondig aan te pakken, zodat je geen halve maatregelen neemt of belangrijke kansen over het hoofd ziet. Daarom kan het heel verstandig zijn om de opzet en uitvoering van je Google Ads campagne uit te besteden aan de toegewijde professionals van Copper IM.

 

Vraag de gratis Ads Scan aan en ontvang binnen enkele werkdagen jouw Ads rapport
  • Waar kan ik mijn Google ID vinden? Stap 1) Log in op uw Google Ads-account. Stap 2) Klik op het help-pictogram in de rechterbovenhoek. Stap 3) Zoek uw klant-ID onder in het menu.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wanneer je besluit om je Google Ads campagnes uit te besteden aan Copper IM, wijzen we een vaste Google Ads professional toe aan jouw project. Daarmee garanderen we een consistente aanpak en een permanent aanspreekpunt die precies weet wat voor jouw organisatie de belangrijke aandachtspunten zijn.

Op die manier houden we het zo persoonlijk mogelijk, want we vinden dat een nauwe band met onze klanten een basisvoorwaarde is voor internet marketing die je helpt om jouw persoonlijke doelen te behalen. Onze Google Ads specialist houdt de ontwikkelingen bij en blijft de resultaten van de Google Ads campagnes scherp in de gaten houden. Continu toezicht is de beste garantie voor een koers die blijft leiden naar het gewenste resultaat, zodat je met een gerust hart de regie over de Google Ads campagnes uit handen kunt geven.
De campagnes worden onder andere op de volgende punten bijgestuurd:

  • Budgetten.
  • Leads / kosten per lead.
  • Relevante zoektermen.
  • Passende advertentieteksten.
  • Geschikte landingspages.
  • Conversieoptimalisatie mogelijkheden.
  • Regelmatig overleg.

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden?

Wij zijn ervan overtuigd dat het uitbesteden van de Google Ads campagne meerdere voordelen voor klanten heeft:

Tijdwinst
Iedereen is over het algemeen erg druk en er komen vaak dingen met hoge prioriteit tussen de dagelijkse werkzaamheden door. Wij zien dan vaak dat het actief beheren van de Google Ads campagne blijft liggen. Dat is zonde omdat het ten koste gaat van het rendement wat je er potentieel mee kan bereiken.

Onnodige uitgaven voorkomen
De grote uitdaging van Google Ads is om het effectief in te zetten. Door woorden te breed in te kopen, is het mogelijk dat je budget besteedt aan niet relevante zoektermen. Daarnaast kan er met het instellen van het dagbudget iets misgaan. Door het beheer uit te besteden beperk je dit risico.

Vakkennis
De ontwikkelingen op het vlak van Google Ads gaan zo snel dat het moeilijk is om dit bij te houden wanneer je hier niet dagelijks mee bezig bent. Wij merken dat dit voor bedrijven die de campagnes zelf beheren soms lastig is om bij te houden en dat de laatste mogelijkheden hierdoor onbenut blijven. Het voordeel van het uitbesteden aan Copper IM is dat er een team van ervaren Ads professionals is die dagelijks bezig zijn jouw Ads campagne te beheren volgens de laatste mogelijkheden. Zo weet je zeker dat we voor jou de juiste targeting en biedstrategieën hanteren om er het maximale uit te halen.

Elkaar versterken
Door een goede samenwerking tussen ons als bureau en de klant komen vaak de beste ideeën tot stand voor de inrichting van de campagne. De ontwikkelingen bij de klant vertalen wij weer naar een effectieve inzet van Google Ads. Door elkaar continu op de hoogte te houden en te sparren over hoe we op nieuwe dingen kunnen inspelen ontstaat een samenspel. Dit brengt de marketing naar een hoger niveau.

Doe de Google Ads scan

Wil jij weten of jij het maximale haalt uit de Google Ads campagne? Laat ons dan een scan maken van jouw Google Ads account. Wij kunnen inzicht geven waar verbeterpunten liggen. Onze ervaren Google Ads specialisten bekijken hierbij alle belangrijke onderdelen. Wij kijken of er gebruik wordt gemaakt van de juiste instellingen en of er geen budget onnodig wordt uitgeven aan zaken die niet renderen.
In het rapport komen zaken voor als:

  • Staan de conversiedoelen goed ingesteld?
  • Hoe is de campagne- en advertentiestructuur?
  • Hoe zijn de instellingen per advertentie?
  • Hoe zijn de CPC-biedingen?
  • Hoe zijn de advertenties geschreven?

Waarom Copper IM?

Wij zijn al bijna 10 jaar de betrouwbare partner voor het beheer van Google Ads campagnes. Wij zijn tevens al bijna 10 jaar Google Premium partner. Dit wil zeggen dat alle Google Ads specialisten zijn gecertificeerd door Google. Daarnaast worden wij doorlopend getraind door Google om de laatste innovaties en mogelijkheden in te zetten voor onze klanten. De ontwikkelingen op het vlak van Google Ads volgen zich in hoog tempo op. Daarom zitten wij wekelijks met het gehele team samen in de vorm van een kennissessie om de laatste ontwikkelingen door te nemen.

Duurzame samenwerkingen
Als bureau hechten wij waarde aan het opbouwen van duurzame samenwerkingen gericht op de lange termijn. Daarbij hechten wij waarde aan een persoonlijke aanpak en goede communicatie. Wij geven optimaal inzicht aan onze klanten middels speciaal ontwikkelde real-time rapportages binnen Google Datastudio. Wij hebben ervaring in veel verschillende branches en werken voor zeer uiteenlopende klanten.

Awards
Als bureau zijn wij doorlopend bezig met ontwikkelen en beter worden. Zo zijn we al 5 jaar op rij door het Financieel dagblad uitgeroepen tot FD gazelle. Ook zijn we in 2019 uitgeroepen door Emerce tot een top 100 e-business bedrijf.

  • Bijna 10 jaar een betrouwbare partner.
  • Google Premium partner.
  • Team van gecertificeerde Ads specialisten.
  • Doorlopend gericht op inzet laatste innovaties.
  • 5 jaar op rij genomineerd tot FD Gazelle.
  • Uitgeroepen door Emerce tot top 100 e-business bedrijf.
Bing Ads logo
Google Partner logo
Emerce logo

De mogelijkheden van Google Ads

Google biedt verschillende mogelijkheden aan voor het online adverteren. Zo is er een stuk meer mogelijk dan slechts de tekstadvertenties die iedereen kent in de Google zoekmachine. We lichten de mogelijkheden hieronder verder toe.

Het zoeknetwerk

Met het zoeknetwerk is het mogelijk om mensen te bereiken die in Google zoeken naar een bepaalde product of dienst. Hierbij kun je gericht zoekwoorden inkopen om te bepalen op welke zoekopdrachten je advertentie zichtbaar is. Je betaalt pas zodra er op de advertentie wordt geklikt. De advertenties zijn specifiek gericht op de zoekopdrachten van de doelgroep. Dit maakt het zoeknetwerk ideaal om conversies te behalen.

Voor het adverteren met Google Ads betaal je alleen per klik (CPC) op de advertentie en niet voor een vertoning van de advertentie. Je kunt als adverteerder zelf bepalen wat het maximale bedrag is dat je wilt betalen voor een klik. Daarnaast kun je als adverteerder ook een dagbudget instellen. De positie die een advertentie krijgt toegewezen van Google is afhankelijk van de bieding en de kwaliteitsscore. Dit is onder andere de relatie tussen de zoekterm, de advertentietekst en de webpagina waar de advertentie naartoe verwijst. Wanneer de relevantie van deze onderdelen goed is, betaal je minder voor een klik. Lees hier meer over de mogelijkheden van het Google zoeknetmerk.

Display netwerk

Naast het adverteren in het zoeknetwerk is het mogelijk om in het inhoudsnetwerk van Google te adverteren. Het inhoudsnetwerk bestaat uit veel verschillende websites. Websitebeheerders kunnen een ruimte op hun website beschikbaar stellen voor Google Ads advertenties. Een voorbeeld van de websites waarop geadverteerd kan worden is Buienradar.nl, Telegraaf.nl en nog veel meer websites.

Via het inhoudsnetwerk is het mogelijk om naast de standaard tekstadvertenties die we kennen uit het zoeknetwerk, ook beeldadvertenties en videoadvertenties te gebruiken. Het is mogelijk om de advertenties op specifieke pagina’s te plaatsen. Wij kunnen aan de hand van de doelgroepomschrijving een selectie maken van geschikte websites voor de campagne.

Ook in het inhoudsnetwerk betaal je per bezoeker (klik) of per 1.000 vertoningen. Betalen per 1.000 vertoningen noemen we een CPM (cost per mile) bieding. Wij zullen afhankelijk van de campagne de meest voordelige bieding selecteren.

Het inhoudsnetwerk is door het zeer uitgebreide bereik zeer geschikt voor campagnes om de naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast is het inhoudsnetwerk relevant om in te zetten wanneer het maximale bereik uit het zoeknetwerk is behaald. Lees hier meer over de mogelijkheden van het Google Ads display.

Google Shopping campagnes

Met Google Shopping is het mogelijk om productadvertenties in Google te tonen. De productadvertenties worden getoond zodra iemand zoekt op een relevant zoekwoord. Deze advertenties komen bovenaan of rechts naast de normale Ads advertenties te staan. De doelgroep ziet gelijk de prijs, naam en afbeelding van het product. Google Shopping is ideaal om een groot productaanbod te tonen aan de doelgroep. Voor het draaien van Google Shopping campagnes is er een Shopping feed benodigd. Google Shopping wordt ingesteld middels Google Merchant Center. Wij maken gebruik van de geavanceerde tool Channable om de shopping feed te optimaliseren. Lees hier meer over de mogelijkheden van het Google Ads display.

YouTube Ads

Via Google Ads heb je ook de mogelijkheid om te adverteren op YouTube. Hier heb je de mogelijkheden om te adverteren met banners of met video’s. Vanwege het enorme bereik van YouTube is het erg belangrijk dat je kritisch bent op de targeting zodat je de juiste mensen bereikt. Binnen YouTube zijn er veel mogelijkheden voor advertenties. We lichten ze in een ander artikel toe. Lees hier meer over de mogelijkheden van het Google YouTube Ads.

Remarketing

Remarketing staat voor het terugkerend benaderen van personen die de website reeds bezocht hebben. Nadat de website is bezocht zal deze bezoeker telkens op verschillende websites een banner te zien krijgen. Op deze manier wordt deze persoon telkens hieraan herinnert. Dit zal de keuze voor een product of dienst positief beïnvloeden. De remarketing advertenties worden weergegeven op het Display Netwerk, in de Google zoekmachine of op YouTube. De remarketing advertenties kunnen tekstadvertenties, banners of video’s zijn. Met remarketing voor zoekcampagnes (RLSA) targeten we websitebezoekers zodra ze weer in Google gaan zoeken en nog geen conversie hebben gedaan. Deze doelgroep laten we binnen Google een relevante tekstadvertentie zien. Remarketing voor zoekcampagnes is gericht op het behalen van meer conversies. Lees hier meer over de mogelijkheden van Google Ads remarketing.

Onze klantcases

Maximaal rendement en een omzet groei van 126%

Maximaal groeien met Google Ads. Een omzet groei van 126%. Hoe? De opdracht was maximaal rendement uit de campagnes te halen zonder beperkingen van budget. Door de inzet van drie campagnes, namelijk een Search-, Shopping- en merknaam campagne werd een maximale groei behaald.

Tags:
SEA
Fokker

Groei naamsbekendheid en aanmeldingen open dag

Beter vindbaar worden voor de doelgroep en de bekendheid van GKN Fokker en hun opleiding vergroten. Deze doelen werden behaald door de inzet van onder andere een aantal Social Media Ads en YouTube campagnes.

Tags:
Design
Social
SEA

Onze toegewijde Ads professionals

Nick

Nick van der Blom

Online Marketeer – Teamlead
Als ervaren online marketeer startte Nick als één van de eersten bij Copper IM. Met ruim 5 jaar ervaring als advertising specialist is hij verantwoordelijk voor het aansturen van een team marketeers en voor de advertising productontwikkeling.

Kimberley

Kimberley Wieland

Online Marketeer – Teamlead
Als creatieve online marketeer zoekt Kimberley altijd naar nieuwe mogelijkheden binnen online adverteren. Ze is goed met design, houdt van social advertising, denkt graag met klanten mee en is resultaatgericht.

Job

Job Kramer

Online Marketeer
Als SEA specialist binnen Copper IM brengt Job veel frisse kennis en inzichten mee. Hij is ambitieus, resultaatgericht en heeft een voorliefde voor online marketing. Job werkt als online marketeer binnen Copper IM aan uitdagende advertising projecten.

Wat is Google Ads dan precies?

Google Ads is het programma van Google waarmee het mogelijk is om binnen Google en partnerwebsites te adverteren. Hiermee is het mogelijk om kwalitatief hoogwaardige traffic naar jouw website te genereren. Zo kun je precies op het juiste moment in beeld brengen wanneer potentiële klanten in Google op zoek gaan naar jouw producten of diensten. Hierbij betaal je enkel wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. De kosten die je betaalt per klik zijn afhankelijk van de hoeveelheid andere adverteerders die op hetzelfde zoekwoord adverteren. Je kan instellen welk budget je maximaal per dag wil uitgeven. Ook kan je precies bepalen of je advertentie nationaal of internationaal zichtbaar zijn.

Waarom Google Ads?

Google is voor veel mensen het vertrekpunt in hun zoektocht naar het kopen van een product of dienst. Zo zoeken ook jouw potentiële klanten in Google naar hetgeen wat jij aanbiedt. Door het adverteren in Google is het mogelijk om precies op het juiste moment in beeld te komen bij jouw doelgroep. Je kan hierbij precies bepalen op welke zoekwoorden jouw advertentie zichtbaar is in Google. Je betaalt enkel wanneer potentiële klanten op jouw advertentie klikken. Hiermee kun je dus kwalitatief hoogwaardige bezoekers naar jouw website genereren.

Voorheen Google AdWords

Veel mensen kennen Google Ads als Google AdWords. Vanaf 27 juni 2018 is de naam veranderd. De reden hiervan is dat er veel meer advertentiemogelijkheden worden aangeboden die niet direct aan woorden gekoppeld zijn.

De voordelen van Google Ads

  • Campagnes zijn snel inzetbaar.
  • De campagnes zijn goed bij te sturen.
  • Je betaalt alleen per klik en bepaalt zelf het dagbudget.
  • De resultaten zijn goed meetbaar.
  • Google Ads behaalt in vergelijking met andere media een hoge ROI.
  • Het is regionaal inzetbaar.
  • Extreem groot bereik.

Onze werkwijze

Copper IM hanteert een vaste werkwijze voor de inrichting of herstructurering van campagnes. We zullen onze werkwijze stapsgewijs toelichten:

Sollicitatieprocedure
Verzamelen input

Om een Google Ads campagne optimaal in te kunnen richten willen we graag zo veel mogelijk van de klant weten. Waarin onderscheidt het bedrijf zich, wat zijn de organisatiedoelen, achtergrondinformatie over de producten of diensten etc. Al deze zaken brengen wij binnen een persoonlijk intakegesprek in kaart.

Sollicitatieprocedure
Bepalen doelen en ROI

Voor we starten met de inrichting of het herstructureren van de Google Ads campagnes bepalen we samen met de klant wat de doelen zijn. We bepalen het minimale ROI-doel en de budgetten. Wij brengen samen met de klant in kaart wat de maximale kosten per conversie mogen zijn op product of dienst niveau. Dit om de campagnes optimaal op rendement te kunnen sturen.

Training op maat
Inrichten van de campagnes

Voor de inrichting van de campagnestructuur gebruiken we de websitestructuur als basis, zodat de campagnes aansluiten op de website. Om een hogere relevantie te verkrijgen, richten we meerdere campagnes in die allemaal gericht zijn op een specifieke doelgroep. Deze Google Ads campagnes bevatten per onderwerp een aparte advertentiegroep. Deze advertentiegroepen bevatten zoektermen en advertenties waarin dit onderwerp duidelijk naar voren komt. Het is belangrijk dat de advertentiegroepen goed aansluiten bij het product of de dienst die wordt geleverd.

Zoekmachine optimalisatie
Zoekterm selectie

Aan de hand van de doelgroep en de zoekvolumes in Google voeren we een uitgebreide zoekterm selectie uit. Hier bepalen we welke zoektermen binnen de campagne worden ingekocht. De betreffende zoektermen worden verdeeld over de relevante advertentiegroepen.

Sollicitatieprocedure
Schrijven van tekstadvertenties

We voegen tekstadvertenties toe aan de advertentiegroepen. Deze teksten bevatten verschillende zoektermen uit de advertentiegroepen zodat we de relevantie positief beïnvloeden.

Meten (inzicht geven)

Om de klant inzicht te geven in de werkzaamheden van Copper IM en de resultaten van de Google Ads, doen wij een controle om te kijken of het meten juist is ingericht. Daarna richten wij ons speciaal ontwikkelde real-time Google Ads rapportage in Google Datastudio in.

Laatste controle

De campagnes worden ter goedkeuring toegezonden. De toegezonden campagnes lichten we telefonisch toe. Zodra de campagnes akkoord zijn, zullen we deze live zetten.

SEO copywriting
Doorlopende bijsturing

Na het online gaan van de campagne zal doorlopend aandacht worden besteed aan de bijsturing van de campagne. Het doel van de bijsturing is om het advertentiebudget dat wordt besteed zo effectief mogelijk in te zetten. Dit wil zeggen dat we zo veel mogelijk contactmomenten willen realiseren. De ingestelde biedingen zullen worden gemonitord en waar nodig worden aangepast op basis van de prestaties. Waar nodig zullen slecht presterende zoekwoorden worden uitgesloten. Er zal doorlopend worden getest met de advertentieteksten om het aantal clicks op de advertenties zo optimaal mogelijk te krijgen.

Sollicitatieprocedure
Maandelijkse resultaten bespreking

Samen met de klant nemen wij maandelijks een moment om de resultaten te bespreken. Binnen deze bespreking zetten wij al onze learings, bijsturingsacties en kansen die wij nog zien op een rijtje. We bepalen hier gezamenlijk de acties voor de komende maand.

Optimaal inzicht met Datastudio dashboarding

Wij werken met een speciaal ontwikkeld Google Datastudio dashboard waarmee wij onze klanten real-time inzicht geven in de Google Ads resultaten. Het is een dynamisch dashboard waarin het ook mogelijk is om zelf de datumselectie te maken. Verder maken wij standaard een vergelijking in het dashboard met de voorgaande maand of dezelfde periode een jaar geleden. Dit geeft je direct inzicht in de ontwikkelingen binnen de campagne.

DOE DE GRATIS GOOGLE ADS SCAN Gratis ADS Scan aanvragen