Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

De introductie van voertuig advertenties

Steeds meer mensen gebruiken internet om hun ideale auto te vinden. 89% van de kopers van een nieuwe auto heeft hun nieuwe auto online gevonden. Daarnaast zoeken ze niet alleen via het internet informatie op, maar ze kopen ook online een auto. In 2021 kocht 16% van de kopers een nieuwe auto online. Dat is slechts 15% meer dan drie jaar geleden. Bezoekers verwachten een gemakkelijke en behulpzame manier wanneer ze opzoek zijn naar een (nieuwe) auto. Het is belangrijk voor autoadverteerders om met de juiste informatie en inventaris onder de aandacht van autokopers te komen. Daar is nu een oplossing voor.

Google heeft op de National Automobile Dealers Association (NADA) show voertuigadvertenties aangekondigd, een nieuw advertentieformaat op de zoekfunctie. Deze zoekfunctie zorgt ervoor dat auto’s in de buurt worden toont die te koop staan. Deze zoekfunctie is nu al beschikbaar in de Verenigde Staten en binnenkort ook in andere landen. Met voertuigadvertenties kun je klanten die op zoek zijn naar een nieuwe auto gemakkelijk bereiken.

Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar een SUV uit 2019, krijgt de bezoeker verschillende opties te zien die hij in de buurt kan kopen of kan laten bezorgen – samen met foto’s en inventarisinformatie zoals locatie, merk, model, prijs en kilometerstand. Zodra ze een auto selecteren, leidt de advertentie hen naar de voertuigbeschrijvingspagina op de website waar ze een leadformulier kunnen invullen of waar ze de contactinformatie van de dealer kunnen krijgen. Vervolgens kun je selecteren welke acties je wilt meten, zoals leads, winkelbezoeken en het toekennen van een waarde.

(Google)

 

Om te beginnen moet je een feed maken met gegevens over de voertuiginventaris en deze koppelen aan Google Merchant Center. Deze feed bevat alle details over het voertuig, zoals merk, model, prijs, kilometerstand en conditie. Google gebruikt deze details om kopers de meest relevante auto’s aan te bieden wanneer ze zoeken. Door Merchant Center te gebruiken, kun je belangrijke inventaris- en advertentieprestatie-inzichten bijhouden.

Adverteerders die hun bestaande Search-campagnes aanvulden met voertuigadvertenties, zagen een gemiddelde stijging van +25% in conversies tijdens de bètatests. Dit is misschien ook een mooie kans voor jou!

Lees ook