Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x

Wellicht heb je het al regelmatig gebruikt in je Instagram stories. De “swipe-up”. Maar je hebt het misschien al voorbij zien komen want de welbekende swipe-up gaat verdwijnen. Deze functie was altijd beschikbaar voor accounts met meer dan 10.000 volgers of het blauwe vinkje. Oké, maar wat nu?

Mocht je deze functie veelvuldig gebruiken dan is het uiteraard geen goed nieuws! Bij Copper IM hebben we de swipe-up ook regelmatig gebruikt om vanuit campagnes bijvoorbeeld gelijk door de linken naar de Copper IM website. Het is namelijk een handige manier voor meer traffice naar onze website waar onze diensten, trainingen, blogs en cases te vinden zijn.

Geen swipe-up, maar een sticker

De optie verdwijnt niet helemaal om een linkje naar jouw website toe te voegen, maar het linkje zit nu achter sticker. Wellicht dat je het al hebt gezien in stories van merken, influencers en bedrijven. Mocht je al gebruikmaken van de swipe-up omdat je meer dan 10.000 volgers heb bijvoorbeeld, dan is het als het goed is zo dat je gelijk de sticker in gebruik kunt nemen. Mocht je uberhaupt nog nooit de swipe-up hebben gebruikt omdat je daar nog geen toegang tot had dan maakt Instagram later bekend wanneer de sticker beschikbaar wordt. De testperiode zit er inmiddels op dus het zou al goed kunnen dat de swipe-up nu al niet meer beschikbaar is en dat je aan de slag moet met de sticker.

Net als Linked-In wilt instagram ook zoveel mogelijk de gebruiker op het eigen platform houden! Daarom zijn de shopping functies van Instagram ook enorm uitgebreid zodat je kopen van een nieuwe product eigenlijk ook gewoon Instagram kunt doen. In principe hoef je niet meer naar de webshop van het bedrijf of merk.

De voor- en nadelen van de sticker

Uiteraard zijn er een hoop dingen te zeggen over de aanpassing van Instagram er gonsen zowel voor- en nadelen over de wijziging.

Voordelen:

Nadelen:

Mocht je je zorgen maken of de sticker niet voor misbruik of spam gaat zorgen. Daar zegt Instagram zelf het volgende over.

“With this new roll-out, Instagram says that integrity and safety will be a key focus, and it’ll be keeping a watchful eye over the links that people share via the option, in order to ensure that it doesn’t become another surface for spreading misinformation and spam.”

Bij Copper IM zijn wel heel benieuwd wat de volgende ontwikkelingen zijn. Uiteraard volgen we het op de voet. Wist je dat we ook trainingen geven op het gebied van social media? Ben je nog een beetje huiverig voor adverteren op socia- Instagram? Social media specialist Kimberley schreef er een blog over.

 

 

Lees ook