Zullen we bellen? Superleuk!

Laat je nummer achter, en laat weten wanneer het je uitkomt.
Dan bellen wij je terug!


x
Nieuwe mogelijkheden Google Ads RSA advertenties
Sinds deze week heeft Google twee nieuwe mogelijkheden gelanceerd voor de RSA advertenties binnen Google Ads. De mogelijkheid om dynamisch een timer toe te voegen in je advertentie en een optie om dynamisch een locatie te tonen.

Wat zijn RSA advertenties?
RSA staat voor Responsive Search Ads. Dit is een advertentie type binnen Google Ads waarbij je meerdere koppen en beschrijvingen opgeeft. Google Ads gebruikt deze koppen en beschrijvingen om zelf advertenties mee op te maken. Hierdoor kan Google Ads snel op grote schaal verschillende varianten van advertenties testen.

Dynamische locatie invoeren
Een nieuwe optie in de RSA advertenties is dus de mogelijkheid om dynamisch een locatie in te laten voegen. Dit doe je door het commando {LOCATION(City)} op te nemen in een van de koppen. City kan hierbij ook vervangen worden door ‘Country’, waardoor je dynamisch de naam van het land kan laten opnemen.
Google voert vervolgens dynamisch de waarde in gebaseerd op de locatie waaruit de gebruiker zoekt, of de locatie waarin de gebruiker geïnteresseerd is.

Timer functie
Daarnaast is het vanaf nu ook mogelijk om een timer op te nemen binnen een RSA advertentie. Dit was al beschikbaar voor standaard advertenties, maar nu dus ook voor responsive search ads.

Met de commando {COUNTDOWN open je het venster om een timer in te stellen binnen je advertentie. Handig om bijvoorbeeld aan te geven wanneer een sale eindigt of wanneer de deadline verstrijkt om je in te schrijven voor een training.

Ben je op het moment al wel aan de slag met Google Ads? Maar heb je geen idee of en hoe dat eigenlijk werkt met RSA advertenties? Neem contact op met Copper IM!
VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

Lees ook